مشروح اخبار


» بهبهان شهر فقیرهای تحصیلکرده!



شریعتی یک نکته را یادآوری می‌کند، یک یادآوری تلخ. همان طور که میادین و ذخایر عظیم نفت و گاز این شهر معطل افتتاح یک پالایشگاه است، تا بارزترین شاخصه یکی از محروم‌ترین نقاط بیکاران باشد. یک ویژگی دیگر هم شاخصه منطقه شده، تحصیلکرده‌های بیکار.

به گزارش راک نیوز ؛ شریعتی میزان تحصیلکرده‌های بهبهان را رقم غیرقابل باوری می‌داند که بیشتر فعالیت آنها در حوزه پزشکی و حوزه مدیریتی نفتی جنوب است. او در پاسخ به این سؤال که آیا حضور مدیران بهبهانی در مدیریت نفتی کشور باعث نشده تا زودتر مشکلات این محدوده حل شود، می‌گوید تصمیم‌گیری در مرکز گرفته می‌شود. شهری که به رغم داشتن ذخایر نفتی و بعضی از روستاهای آن آب سالم ندارند و به صورت مستقیم از رودخانه آب آلوده را پمپاژ می‌کند تا به گفته شریعتی، این طلای سیاه جزو آلودگی محیط زیست و سیاهی فقر چیزی برای آنها به ارمغان نیاورد.

مشکلات آنها به همین جا ختم نمی‌شود. آن طور که شریعتی می‌گوید، بهبهانی‌ها حتی در شهر خودشان هم سهم بومی استخدام ندارند. آنها در حالی آلودگی‌های نفتی و گازی را در شهر خود تحمل می‌کنند که شانس‌شان برای پیدا کردن به اندازه همه شهروندان ایرانی است که از سایر شهرها برای کار به بهبهان می‌آیند. همچنین به گفته او، این شهر با وجود داشتن پتانسیل‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری با فقر دست و پنجه نرم می‌کند. در نهایت این نماینده بهبهانی اعتقاد دارد راه‌اندازی پروژه بید بلند 2 علاوه بر سودآوری و ارزآوری برای کشور، اشتغالزایی را در منطقه در پی خواهد داشت. شریعتی راه‌اندازی این پروژه را یکی از مطالبات مردم منطقه از رئیس جمهوری، وزرای نفت و اقتصاد و دارایی می‌داند: «انتظار داریم مشکل این پروژه در راستای حمایت تولید داخلی، خودکفایی کشور و اشتغالزایی هرچه زودتر حل شود.»




تاریخ انتشار : 22 مرداد 1393, 01:06



» اخبار مرتبط:

  • دود اختلاس ۳هزارمیلیاردی در چشم بهبهانی ها
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • فتوای آیت‌الله اردبیلی درباره پارازیت‌های ماهواره‌ای
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟