مشروح اخبار


» شکایت معاون اول رئیس جمهور از یک هفته‌نامه



 

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی فاطمی سردبیر هفته نامه پنجره با بیان اینکه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور از هفته نامه پنجره شکایت کرده است، گفت: به دنبال به جریان افتادن دوباره پرونده فساد مالی در شرکت بیمه ایران، هفته نامه پنجره طبق رسالت خبری خود، به بازخوانی آنچه که تاکنون در این ارتباط گذشته بود، اقدام کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اعتراف یکی از متهمین پرونده درباره دست داشتن رئیس سابق دیوان محاسبات در این پرونده و پررنگ‌تر شدن گمانه زنی‌ها، آقای محمدرضا رحیمی، به جای پاسخگویی به رسانه‌ها، فرار رو به جلو را در دستور کار خود قرار داد.

فاطمی افزود: در همین راستا، وکیل معاون اول رئیس جمهور نیز با بی‌اساس خواندن این اظهارات، اعلام کرد از رسانه‌ها و نشریاتی که این موضوع را منعکس کنند، شکایت خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: پیرو این اقدامات، وکیل آقای رحیمی در اقدامی غیرحرفه‌ای و دون شأن خبرنگاران، از هفته نامه پنجره، اقای دکتر زاکانی مدیرمسئول نشریه و برخی از خبرنگاران مجله نیز به صورت فردی شکایت کردند که این خود نشان از عدم سعه صدر معاون اول رئیس جمهور برخلاف توصیه‌های آقای احمدی نژاد دارد.

سردبیر هفته نامه پنجره در ادامه با اشاره به گذشت نزدیک به 10 سال از صدور فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: انتظار مردم و رسانه‌ها از قوه قضائیه این است که در برخورد با دانه درشت‌ها شدت بیشتری خرج دهد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی با اشاره به اظهارت چند روز قبل آیت الله صافی گلپایگانی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در حالی‌که یکی از مراجع عظام تقلید چند روز پیش فرمودند اگر شائبه فساد مالی مسئولی نیز وجود دارد، آن فرد باید استعفا بدهد؛ شاهدیم که آقای رحیمی با اعتماد به نفس خاصی کماکان بر مسند ریاست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تکیه زده اند.

این فعال رسانه‌ای با غیرقابول خواندن شکایت از خبرنگاران گفت: آقای رحیمی پیش از این نیز از چهره‌های عدالتخواهی همچون احمد توکلی و الیاس نادران نیز شکایت کرده بود که به جایی نرسید. بر همین اساس به نظر می‌رسد در تحدید رسانه‌ها و تهدید خبرنگاران، نقطه سیاه دیگری در پرونده ایشان باشد که قطعا در اذهان عمومی خواهد ماند.




تاریخ انتشار : 31 خرداد 1391, 11:38



» اخبار مرتبط:

  • وکیل رحیمی بازداشت وی را تکذیب کرد
  • علت جمع‌آوري ویژه‌نامه‌ی «پنجره»+عكس
  • اعتراف متهم پرونده اختلال بازار ارز در ارتباط با فرزند رحیمی
  • آزادی رحیمی با «وثیقه» غیرقانونی است
  • بررسی اختلاس ۱۹۹ میلیارد تومانی در یکی از گمرکات جنوب کشور
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟