مشروح اخبار


» بیماری ویروسی خطرناک در مزارع پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد



مدیرعامل شیلات کهگیلویه و بویراحمدگفت:به دلیل پیوسته بودن مزارع پرورش ماهی و تغذیه از منابع آب مشترک میزان خسارت های وارد شده به فعالان پرورش ماهی این استان بیشتر از سایر نقاط کشور بوده است.


مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی (V.H.S) در مزارع پرورش ماهی استان شایع شده که خسارت های بسیار زیادی به فعالان این عرصه وارد کرده است.


به گزارش راک نیوز ؛ غلام عباس موسوی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دلیل شیوع این بیماری، تخم بچه ماهی هایی است که از برخی کشورهای خارجی وارد می شود.

وی اظهار کرد: به دلیل پیوسته بودن مزارع پرورش ماهی و تغذیه از منابع آب مشترک میزان خسارت های وارد شده به فعالان پرورش ماهی این استان بیشتر از سایر نقاط کشور بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالیانه 13 هزار و 800 تن ماهی سردآبی در 194 مزرعه یکی از قطب های پرورش آبزیان در جنوب کشور است.

موسوی نژاد بیان کرد: تشکیل ایستگاه قرنطینه ماهی چشم زده برای پیشگیری از ورود عوامل بیماری زا در مزارع این استان ضروری است.

وی گفت: تعامل سازنده دستگاه های اجرایی و نهادهای نیروی انتظامی، اتحادیه های امور صنفی، دامپزشکی و شیلات برای تشکیل ایستگاه های قرنطینه ماهی چشم زده برای حمایت از فعالان پرورش ماهی گرهگشا است.

مدیرعامل شیلات کهگیلویه و بویراحمد آموزش فعالان پرورش ماهی، تجهیز مزارع پرورش ماهی به زیرساخت های مکانیزسیون جدید و راه اندازی بازارچه فروش ماهی را از راهکارهای ارتقای پرورش ماهی سردآبی در این استان عنوان کرد.



تاریخ انتشار : 29 شهریور 1393, 13:43



» اخبار مرتبط:

  • 48 طرح کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد
  • استاندارکهگیلویه وبویراحمد:ترویج مصرف ماهی راه‌حل کاهش ترافیک
  • ماهیگیر بی احتیاط خودش طعمه شد/مرگ به همین سادگی
  • صیادی که خودش صید شد!!
  • مصرف تن ماهی جان جوان 28 ساله‌ای را گرفت.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟