مشروح اخبار


» اخراج یک کهگیلویه وبویراحمدی ار فدراسیون فوتبال +عکس



خبر می‌رسد یکی از افرادی که سال‌ها در نقش هدایت‌کننده فوتبالیست‌ها و مربیان فعالیت می‌کرده، دیگر نقشی در فعالیت‌های اجرایی هیچ یک از بخش‌های فدراسیون ندارد.


این روزها حاشیه‌های فوتبال ایران به اوج خود رسیده و هرروز خبر جدیدی پیرامون علی کفاشیان و همکاران شنیده می‌شود.  آشی که هرروز شورتر می‌شود و هیچ‌کس هم تلاشی برای کم نمک کردنش نمی‌کند. حالا این محصول به قدری بنجل شده که دیگر کسی توان تماشای آن را هم ندارد، چه رسد به چشیدن بخشی از آن.

 به گزارش راک نیوز ، از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد یکی از افرادی که سال‌ها در نقش هدایت‌کننده فوتبالیست‌ها و مربیان فعالیت می‌کرده، دیگر نقشی در فعالیت‌های اجرایی هیچ یک از بخش‌های فدراسیون ندارد. حجت‌الاسلام علیرضا علیپور که ٨‌سال پیش به‌عنوان یکی از مسئولان فرهنگی به فدراسیون فوتبال رفت و در این مدت اقدامات متعددی را انجام داد که حواشی بسیاری در پی داشت دیگر نقشی در تصمیمات ممانعتی فدراسیون نخواهد داشت.

ماجرا از کجا کلید خورد؟
حجت‌الاسلام علیپور سمت‌های متعددی در فدراسیون داشته است.  حضور در معاونت فرهنگی، برگزار‌کننده نمازهای جماعت در فدراسیون، رئیس ستاد مبارزه با تخلفات حرفه ای، دبیر سازمان لیگ، موسس کمیته اخلاق، دبیر کمیته اخلاق و…  عمده‌ترین مسئولیت‌های علیپور در فدراسیون طی سال‌های گذشته بوده است. او ازجمله افرادی است که معمولا زودتر از همه مسئولان در فدراسیون حضور پیدا می‌کرد و اقدامات خاص خود را انجام می‌داد.

شاید در سال‌های اولیه حضور علیپور در فدراسیون کسی او را نمی‌شناخت و نمی‌دانست چه وظیفه‌ای در فدراسیون دارد اما به مرور و با نزدیک شدن او به عزیزالله محمدی در سازمان لیگ و قبول پست دبیری سازمان لیگ کم‌کم فعالیت‌های اصلی او در فدراسیون آغاز شد.  علیپور و عزیزالله محمدی با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته اخلاق سقف قرارداد را وارد فوتبال ایران کردند و از طرفی تیشه مبارزه با فساد برداشتند و وارد حریم خصوصی افراد شدند. کمیته اخلاق با مدیریت علیپور به زمین و زمان، موتورسواری فلان بازیکن، مدل موی آنچنانی، لباس رنگی و…  ایراد گرفت و جوی علیه سازمان لیگ در آن دوران ایجاد شد که شاید هیچ‌کس گمانش را نمی‌کرد.  برنامه‌های مختلف ورزشی در صداوسیما برای پیگیری ماجراهای آن روزها تشکیل شد و از همان زمان بود که علیپور به چهره‌ای کاملا شناخته شده در فوتبال ایران بدل گشت.

کمرنگ شدن با حضور تاج
با برکناری عزیز محمدی از ریاست سازمان لیگ و حضور مهدی تاج، فعالیت‌های علیپور در فدراسیون کمرنگ شد و دلیل آن هم مخالفت تاج با بسیاری از مصوبه‌های هیأت رییسه سازمان لیگی بود که علیپور نقش عمده‌ای در آن داشت.  با این وجود در طبقه سوم ساختمانی که عزیز محمدی برای سازمان لیگ خریداری کرد، توسط تاج اتاق و دفتری برای خود ایجاد کرد و در کمیته‌ای به نام کمیته اخلاق فعالیت‌هایش را ادامه داد.  او بارها فوتبال ایران را زیر سوال برد و در پرونده‌های مهمی ورود کرد و گاها شنیده می‌شد در تصمیمات کمیته انضباطی نیز نقش عمده‌ای داشته است. با گذشت زمان و انتصاب علی‌اکبر محمدزاده از سوی کفاشیان به‌عنوان رئیس جدید کمیته اخلاق، علیپور به‌عنوان دبیر این کمیته مشغول به کار شد و چند ماهی اینطور به فعالیت‌هایش ادامه داد اما حالا اتفاقاتی رخ داده تا علیپور دیگر نقشی در این کمیته نداشته باشد.

برکناری علیپور توسط رئیس کمیته اخلاقhttp://www5.varzesh3.com/files/picture/00991428.jpg
علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق که عذر علیپور را خواسته است در این‌خصوص به «شهروند» می‌گوید: «بنده در این خصوص بررسی‌های متعددی انجام دادم و درنهایت تصمیم بر این گرفتم که در کمیته اخلاق توفیق همکاری را با آقای علیپور را نداشته باشیم. بنده شخصا هیچ مشکلی با ایشان ندارم اما اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد و البته ما ترجیح دادیم بیشتر از حقوقدانان در کمیته اخلاق استفاده کنیم.»

تشکیل کمیته صیانت
حجت‌الاسلام علیپور که از چند روز پیش می‌دانست سمتی در فدراسیون برایش باقی نمی‌ماند، سریعا تابلوی مقابل اتاق خود در سازمان لیگ را به کمیته صیانت تغییر داد و خود را رئیس این کمیته معرفی کرد.  کمیته‌ای که شاید کمتر کسی بداند چیست و قرار است چه کاری را انجام دهد. جالب‌تر این‌که علی کفاشیان به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال چند روز پیش از تشکیل چنین کمیته‌ای توسط علیپور ابراز بی‌اطلاعی کرد اما او شخصا از ماهیت این کمیته دفاع می‌کند:  «این کمیته من درآوردی نیست و من برای خودم دکانی باز نکرده ایم.  تشکیل کمیته صیانت با دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است و آیین‌نامه آن هم اکنون در اختیار ما است.  ما در این کمیته بازی‌هایی را که شبهه دار هستند بررسی می‌کنیم و نتیجه را برای صدور حکم به کمیته اخلاق تحویل می‌دهیم.»

علیپور سمت رسمی در فدراسیون ندارد
با وجود این‌که گفته می‌شود کمیته صیانت قرار است نتایج حاصل از بررسی‌ها را به کمیته اخلاق به ریاست محمدزاده ارایه دهد اما این مدیر اصل ماجرا را زیر سوال می‌برد: «بنده هیچ اطلاعی از کمیته صیانت ندارم و نمی‌دانم شرح وظایفش چیست.  دوست هم ندارم درباره آن صحبتی کنم.» با استناد به صحبت‌های رئیس کمیته اخلاق و بررسی جمیع جهات به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال برای این‌که حرمت علیپور حفظ شود، سمتی را که هیچ‌کس از ماهیتش خبری ندارد برای او در نظر گرفته‌اند و به نظر می‌رسد همان‌طور که امیر قلعه‌نویی چند روز پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود، علیپور هیچ سمت رسمی در فدراسیون فوتبال ندارد. چرا که اگر کمیته صیانت به دستور AFC تشکیل شده‌بود، بی‌تردید نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا مثل تمام نامه‌های ارسالی از رئیس این کنفدراسیون روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال ایران قرار می‌گرفت.

از شعار تا عمل
برخی می‌گویند حجت‌الاسلام علیپور که همواره داعیه اخلاق‌مداری داشته و برای مبارزه با تخلفاتی که برخی از انها انصافا به حق هم بوده است، با شعارهای فرهنگی پیش رفته است.  روحانی فوتبال ایران که هیچوقت خودش را متکی به میز و صندلی نمی‌داند، چه خوب است در عمل هم این موضوع را نشان دهد تا این شائبه که علیپور تحت هر شرایطی می‌خواهد در فدراسیون بماند، از بین برود.  گاهی اوقات باید رفت تا بدانند اگر ماندی، رفتن را بلد بودی!/ شهروند



تاریخ انتشار : 4 مهر 1393 14:26



» اخبار مرتبط:

  • جوان یاسوجی هدایت تیم فوتبال کارگر بنه‌گز بوشهر در لیگ دسته دو کشوررابرعهد ...
  • کارلوس ماندنی شد /کی روش با فدراسیون فوتیال به توافق رسید+عکس
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • عیدی عجیب کمیته انضباطی به مردم ورزش دوست کهگیلویه وبویراحمد!
  • استعفای رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و انصراف شهرداری یاسوج از لیگ ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام