مشروح اخبار


» آغاز اقدامات استانداري براي انتخابات مجلس دهم



وی در ادامه به بيان مراحل اخذ مجوز براي برگزاري جلسات و همايش‌هاي تشکل‌هاي سياسي و احزاب فعال و قانوني در کشور پرداخت و گفت:‌ چنانچه احزاب و سازمان‌هايي که قانوني هستند و مجوزهاي لازم را اخذ کردند و در چارچوب قانون احزاب فعاليت مي‌کنند، بخواهند ميتينگ‌هايي خارج از تشکيلات رسمي ‌خود يعني...


معاون سياسي استاندار تهران، اعلام کرد که اقدامات استانداري براي برگزار کردن هر چه باشکوه تر انتخابات مجلس دهم آغاز شده است.

به گزارش راک نیوز ؛  شهاب‌الدين چاوشي در گفت‌و‌گو با ايسنا، با تاکيد بر اين‌که موضوع «انتخابات» در نظام سياسي ما موضوعي کليدي و يکي از اصلي‌ترين عوامل مشروعيت سياسي در نظام جمهوري اسلامي‌ايران است گفت: سازوکارهاي برگزاري انتخابات در قانون اساسي مشخص شده و مطابق با اين قانون يکي از اقدامات مهم استانداري‌ها در حوزه سياسي برگزاري هر چه بهتر و باشکوهتر انتخابات‌ها است.

معاون سياسي استاندار تهران با بيان اين‌که بايد در استانداري‌ها تلاش کنيم تا در روند انتخابات به گونه‌اي عمل کنيم که حقوق و راي مردم پاس داشته شود، اظهار کرد: بايد براي برگزاري هر چه بهتر و باشکوه‌تر انتخاب‌ها و مشارکت گسترده مردم در استانداري تهران برنامه‌ريزي‌هاي مدون و منظمي‌داشته باشيم. وي با بيان اين‌که يک مرحله از روند برگزاري انتخابات مرحله اجرايي انتخابات است، گفت:‌زمان‌بندي مرحله اجرايي انتخابات سه يا چهار ماه قبل از زمان برگزاري انتخابات اعلام مي‌شود و در اين مرحله هيأت‌هاي اجرايي تشکيل و در تاريخ‌هاي مشخص از کانديدا‌ها ثبت نام به عمل مي‌آيد. چاوشي همچنين با اشاره به نحوه برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌گفت:‌احتمالا در اين دوره چنانچه امکانات مالي دولت اجازه دهد بخش‌هاي عمده‌اي از کار انتخابات به صورت الکترونيکي برگزار شود، چرا که برگزاري ماشيني انتخابات مي‌تواند کمک بسياري به ايجاد اعتماد عمومي‌در عرصه انتخابات مجلس دهم و همچنين انتخاب‌هاي بعدي داشته باشد. وي با اشاره به برگزاري انتخابات‌هاي مختلف در دوره‌هاي قبل اظهار کرد: مکانيزم برگزاري انتخابات در گذشته نيز مانند امروز بوده است، اما چون بيشتر اقدامات صورت گرفته در روند برگزاري انتخابات به صورت دستي انجام مي‌گرفته است، برخي شبهات در بعضي از دوره‌ها به وجود آمده است، به همين دليل چنانچه ما بتوانيم با الکترونيکي برگزار کردن انتخابات نواقص و ايرادات گذشته را برطرف کنيم ، انتخاباتي سالم‌تر و بهتر خواهيم داشت. چاوشي در ادامه به بيان مراحل اخذ مجوز براي برگزاري جلسات و همايش‌هاي تشکل‌هاي سياسي و احزاب فعال و قانوني در کشور پرداخت و گفت:‌ چنانچه احزاب و سازمان‌هايي که قانوني هستند و مجوزهاي لازم را اخذ کردند و در چارچوب قانون احزاب فعاليت مي‌کنند، بخواهند ميتينگ‌هايي خارج از تشکيلات رسمي ‌خود يعني در محلي به جز محل تشکل خود برگزار کنند، بايد ابتدا مطابق با مکانيزم‌هاي مشخص شده در خواست مجوز به فرمانداري‌هاي شهر خود بدهند. سپس فرمانداران هر شهرستان اين درخواست‌ها را بررسي کرده و با هماهنگي اداره کلي سياسي در استانداري‌ها مجوزهاي لازم را صادر مي‌کند. وي با تاکيد بر اين‌که احزاب قانوني براي برگزاري گردهمايي‌هاي خود با هيچ منع و محدوديتي مواجه نيستند، اضافه کرد: مراعات ضوابط و قوانين تنها معياري است که در همه همايش‌ها بايد از سوي متوليان اجرايي مراسم مورد تاکيد و توجه قرار بگيرد.

                      



تاریخ انتشار : 24 آبان 1393, 00:41



» اخبار مرتبط:

  • آتش گرفتن سیلندر گاز در شیراز 5 نفر را مجروح کرد
  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • راه‌آهن با 3 غايب برابر پرسپوليس
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • از ما گذشته فهرست انتخاباتی بدهیم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟