مشروح اخبار


» امیدوارم به استناد بند "جیم" ردصلاحیتمان نکنند



 وی در پاسخ به سؤالی درباره استدلال سال 92 شورای نگهبان برای ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از کهولت سن ایشان سخن گفته بودند، گفت: آن اتفاق گذشت و اتفاقا مایه خیر و برکت برای جامعه هم شد. ما آن اتفاق را به فال نیک گرفتیم.


فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرگزاری آنا، ضمن تشریح احوالات این روزهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آقای هاشمی از روحانیونی هستند که نسبت به اسلاف خودشان سرحال‌ترند. بالاخره در سن 80 سالگی یک وضعیت مزاجی بسیار خوبی دارند و از بیماری خاصی هم رنج نمی‌برند

 

به گزارش راک نیوز ؛ محسن هاشمی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو، درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی گفت: راجع به این موضوع پیشنهادهای زیادی داشته‌ و دارم و بسیاری این توصیه را می‌کنند که وارد میدان شوم. خب، هیچ وقت هم اینها را رد نکرده‌ام، ولی از طرف دیگر هم نگفته‌ام که می‌خواهم بیایم.

وی تأکید کرد:‌ به هرحال وظیفه‌ای است که اگر واقعا از عهده من بربیاید و بتوانم کمکی به کشور اسلامی ایران بکنم، دریغ نخواهم کرد. با این حال هنوز بحث انتخابات زود است و بیشتر بحث‌ها باید به این سمت و سو باشد که انتخابات پرشور برگزار شود و از همه تفکرات و جناح‌ها به راحتی بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

محسن هاشمی در مورد انتخابات آینده مجلس دهم و پیش‌بینی خود از واکنش احتمالی مسئولان بررسی صلاحیت‌ها نسبت به کاندیداتوری فرزندان آیت‌الله هاشمی گفت: من امیدوارم که انتخاباتی برگزار شود که همه افراد معتقد به انقلاب که دلشان برای نظام می‌تپد، بتوانند در این انتخابات شرکت کنند. امیدوارم تفاوت سلیقه‌ها در انتخابات 94 لحاظ شود.

وی تأکید کرد: همه ما انقلاب را قبول داشته و به امام و ارزش‌ها اعتقاد داریم؛ ولی تنها در یکسری روش‌ها اختلاف سلیقه وجود دارد و این جناح‌بندی‌های چپ و راست با هم فرقی نمی‌کنند و همه در یک مسیر هستند.

فقط بحث اختلاف سلیقه در مدیریت کشور وجود دارد. مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان با دانشجوها، تأکید کردند که ما همه به امام و انقلاب و ارزش‌ها اعتقاد داریم و در یکسری روش‌ها با هم تفاوت داریم.

محسن هاشمی ادامه داد: در چنین شرایطی، می‌توان دور یک میز نشست، اختلافات را حل کرد و اجازه داد همه سلیقه‌هایی که این اعتقادات را دارند، در انتخابات شرکت کنند.

فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امیدوارم تمام سلیقه‌ها در انتخابات شرکت کنند و ما را هم به خاطر بند جیم ردصلاحیت نکنند. وی در پاسخ به این سؤال که "آیا فکر می‌کنید این شرایط ایجاد می‌شود؟" گفت: حتما فکر می‌کنم که این اتفاق بیفتد چراکه معتقدم مسئولان کشور به اندازه لازم عاقل شده‌اند که روندهای گذشته در بررسی صلاحیت‌ها تکرار نشود.



تاریخ انتشار : 24 آذر 1393, 07:43



» اخبار مرتبط:

  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • از ما گذشته فهرست انتخاباتی بدهیم
  • تبریک آیت الله هاشمی رفسنجانی به تیم ملی فوتبال
  • یک خبر درباره فرزند آیت الله هاشمی تکذیب شد
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟