مشروح اخبار


» تشيع انگليسي و تسنن آمريکايي، ضد اسلامند



ايشان با ابراز تأسف عميق از موفقيت طرح‌هاي تفرقه‌‌انگيز دشمنان اسلام تأکيد کردند: اگر ملت‌هاي مسلمان با اين امکانات عظيم و ويژگي‌هاي منحصر بفرد، نه در جزئيات بلکه در


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاکيد کردند: سياست معارضه برخي کشورهاي منطقه با ايران، غيرعاقلانه و اشتباهي بزرگ است.

به گزارش راک نیوز در خجسته عيد ميلاد پربرکت نبي مکرم اسلام و ولادت صادق آل‌محمد، رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار قشرهاي مختلف مردم، مسوولان لشکري و کشوري، علما و انديشمندان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامي‌و سفيران کشورهاي اسلامي، «وحدت» را، درس بزرگ پيامبر خاتم و نياز مبرم امت اسلام خواندند و تأکيد کردند: تجليل از رسول ختمي‌مرتبت نبايد به حرف و سخن محدود شود بلکه تلاش براي تحقق پيام‌هاي وحدت بخش آن حضرت، بايد مهمترين اولويت کشورهاي اسلامي‌و ملتهاي مسلمان باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبريک دو مناسبت گرانقدر اين روز عزيز، ميلاد پيامبر اسلام را ميلاد «علم و عقل و اخلاق و رحمت و وحدت» خواندند و خاطرنشان کردند: در تحقق اين مفاهيم عميق و سعادت بخش، وظيفه مسئولان، سياستمداران، علما و نخبگان کشورهاي اسلامي، بسيار سنگين‌تر است.

ايشان با ابراز تأسف عميق از موفقيت طرح‌هاي تفرقه‌‌انگيز دشمنان اسلام تأکيد کردند: اگر ملت‌هاي مسلمان با اين امکانات عظيم و ويژگي‌هاي منحصر بفرد، نه در جزئيات بلکه در جهت‌گيري‌هاي کلي همدل و همزبان شوند، ترقي و تعالي امت اسلامي‌تضمين مي‌شود و انعکاس جهاني وحدت و همزباني دنياي اسلام، مايه «شرف، آبرو و عظمت پيامبر اسلام» خواهد شد. رهبر انقلاب، نماز پرشکوه ملت‌هاي مسلمان در عيد فطر و اجتماع عظيم حج را دو نمونه از هم جهتي عزت بخش امت اسلام برشمردند و افزودند: در اربعين حسيني امسال نيز، ميليون‌ها مسلمان که اهل تسنن نيز در ميان آنها بودند حادثه‌اي عظيم و عجيب آفريدند که انعکاس جهاني آن، به عنوان بزرگترين گردهمايي مسلمانان جهان، زمينه‌ساز افتخار و عظمت دنياي اسلام شد. ايشان در همين زمينه از دولت، ملت و عشاير عراق به علت فداکاري و بزرگواري در خدمت به زائران اربعين حسيني امسال، تشکر و قدرداني کردند.

رهبر انقلاب در تبيين عوامل ايجاد اتحاد دنياي اسلامي، پرهيز از «سوءظن و اهانت فرق مختلف شيعه و سني نسبت به يکديگر» را بسيار مهم دانستند و با اشاره به تلاش گسترده مراکز «جاسوسي و اطلاعاتي» غرب براي تفرقه افکني خاطرنشان کردند: آن تشيعي که با MI6 انگليس مرتبط است و آن تسنني که مزدور CIA است هر دو ضد اسلام و ضد پيامبرند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، با يادآوري پرچمداري امام خميني (رض) در بحث وحدت اسلامي، به تلاش‌هاي بي‌وقفه جمهوري اسلامي‌در اين زمينه اشاره و خاطرنشان کردند: در 35 سال اخير کمکهاي ايران به برادران مسلمان، غالباً به برادران اهل سنت بوده است و نظام اسلامي‌و ملت ايران با حمايت مستمر از ملت فلسطين و مردم کشورهاي منطقه، پايبندي عملي خود را به شعار وحدت، ثابت کرده است.

ايشان خطاب به سياستمداران، علما و روشنفکران جهان اسلام اين سؤال را مطرح کردند: هنگامي‌که زورگويان جهاني براي ايجاد اسلام هراسي و تخريب چهره نوراني اسلام به شدت مشغول فعاليتند، آيا سخنان تفرقه‌انگيز و تخريب متقابل چهره فرق اسلامي، خلاف حکمت و عقل و سياست نيست؟ حضرت آيت الله خامنه اي، تمرکز سياست خارجي برخي کشورهاي منطقه بر معارضه با ايران را اشتباهي بزرگ برشمردند و افزودند: برخلاف اين سياست‌هاي غيرعاقلانه، جمهوري اسلامي، همچنان سياست خارجي خود را بر مبناي دوستي و برادري با همه کشورهاي اسلامي ‌از جمله دولت‌هاي منطقه، پيگيري خواهد کرد.

ايشان همچنين ترويج پلوراليسم را برداشت غلط از قرآن کريم و متون اسلامي‌خواندند و افزودند: بر مبناي آيات صريح قرآن، اسلام، پلوراليسم را قبول ندارد.

رهبر انقلاب، تمرکز بر منافع امت اسلامي ‌و وحدت دنياي اسلام را متضمن تأمين منافع تک تک کشورهاي اسلامي‌خواندند و تأکيد کردند: همه ما مسلمانان بايد با تکيه بر متون قرآن از جمله آيه شريفه «اَشِدّاءُ عَلَي الکُفار وَ رُحماءُ بَينَهم» در مقابل استکبار و سرطان مهلک صهيونيسم جهاني و در رأس آنها آمريکا و دولت غاصب اسرائيل بايستيم و در ميان خود، مهربان و همراه و همدل باشيم. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، رئيس‌جمهور با تبريک ميلاد مبارک نبي مکرم اسلام‌(ص) و حضرت امام جعفر صادق‌(ع)، گفت: امروز دنياي اسلام بيش از هر زماني به سيره پيامبر‌(ص) و مهرباني و رحمت و گذشت و قانونگرايي و وحدت نيازمند است. روحاني افزود: آنها که به ناروا به نام جهاد و دين و اسلام به آدم‌کشي و خشونت و افراط مي‌پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسير اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي قدم گذاشته‌اند. رئيس‌جمهور با بيان اينکه خشونت و تروريسم چه در کشورهاي منطقه و چه در اروپا و آمريکا محکوم است افزود: بسيار خرسنديم که مردم مسلمان منطقه از عراق و سوريه و لبنان و فلسطين گرفته تا پاکستان و افغانستان در برابر افراط و خشونت و تروريسم ايستادگي مي‌کنند و هر روز پيروزي‌هاي نو بدست مي‌آورند.

روحاني تأکيد کرد: جمهوري اسلامي‌همچون هميشه حامي‌همه ملت‌هايي است که بر عليه تروريسم، قيام و ايستادگي مي‌کنند. ايسنا 

                      



تاریخ انتشار : 20 دی 1393, 07:15



» اخبار مرتبط:

  • فتوای آیت‌الله اردبیلی درباره پارازیت‌های ماهواره‌ای
  • فرمانده سپاه فجر فارس: رئیس جمهور آمریکا ، مسلمان و مقلد رهبری شود تا دشمنی ایران و آمریکا تمام شود
  • ستاره راک آمريکاي لاتين درگذشت
  • جمع‌آوري بازي رايانه‌اي ترور موسوي و كروبي
  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟