مشروح اخبار


» چشمانی که بهار امسال را ندیدند!/گزارشی از حال و روز" سیماوسهیلا"دو قربانی اسیدپاشی در دهدشت واصفهان



سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی دراصفهان چندی قبل در بیمارستان مطهری با سیما افشاری قربانی اسیدپاشی در شهر دهدشت که همزمان با او بدنش سوخته بود، ملاقات و گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: روزی که در بیمارستان مطهری بستری بودم از صدای جیغ‌های مکرر یک دختر ...


 اتاق ۳۳ اورژانس زنان بیمارستان فارابی تهران چند ماهی است، محل بستری «سهیلا جورکش» دختر زیبایی است که پاییز سال گذشته قربانی اسیدپاشی زنجیره‌ای در اصفهان شد؛ اسیدپاشان جنجالی که معلوم نیست چرا هیچ وقت شناسایی نشدند. سهیلا که به خاطر از دست دادن توانایی بینایی‌اش حالا کارهای معمول را هم نمی‌تواند انجام دهد، میزبان ماست تا بر روی تخت بیمارستان با هم گفت‌و‌گو کنیم. او ورزشکار و دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه اصفهان بود ولی چشم‌هایش طیف رنگ‌های پاییز را ندید. پاییز، زمستان، بهار، تابستان و دوباره پاییز دیگر برایش معنایی ندارد. بدنش هنوز بعد از سوختگی شدید با اسید می‌سوزد و هنوز هم نمی‌داند انگیزه اسیدپاش یا اسیدپاش‌های نا‌شناس اصفهان چه بوده است؟

سهیلا جورکش چندی قبل در بیمارستان مطهری با سیما افشاری قربانی اسیدپاشی در شهر دهدشت که همزمان با او بدنش سوخته بود، ملاقات و گفت‌وگو کرده است. او می‌گوید: روزی که در بیمارستان مطهری بستری بودم از صدای جیغ‌های مکرر یک دختر متوجه شدم که دختر دیگری مثل من قربانی اسیدپاشی شده است. از پرستارها خواستم کمکم کنند تا در بیمارستان به دیدنش بروم. سیما افشاری بود. من می‌دیدمش. به او گفتم سیما جان ان‌شاءالله به زودی خوب می‌شوی. اما سیما به من گفت، چشمان تو می‌بیند اما من نمی‌بینم! در حالی که امروز این وضع برعکس شده و سیما به خاطر عمل جراحی که روی چشماهایش انجام شده است، می‌بیند و من دیگر نمی‌بینم!

سهیلا از مسئولان و مقامات ارشد کشور گلایه می‌کند و می‌گوید: دلم می‌خواست هیچ یک از این مسئولان به ملاقاتم نمی‌آمدند اما چشمانم بهتر می‌شد؛ هیچ کدام از این مقامات به دیدار سیما افشاری نرفتند و او امروز می‌بیند در حالی که من نمی‌بینم. وزیر بهداشت، معاون امور زنان ریاست جمهوری، بازیگران سینما و تلویزیون، رئیس سازمان محیط زیست و... به دیدنم آمدند اما هیچ فایده‌ای برای بهبود من نداشت.
به گزارش راک نیوز از دهدشت ؛ سیما افشاری دختر جوان دهدشتی بود که برخلاف قربانیان اسیدپاشی دراصفهان که تاکنون عامل وانگیزه اسید پاشان مشخص نشده است ولی او روزهای پایان تابستان را ندید و پاییز را با کوهی از اندوه و درد گذراند و عامل اسید پاشی به وی درکمترین زمان ممکن شناسایی و بازداشت گردید.

 



تاریخ انتشار : 9 فروردین 1394, 20:43



» اخبار مرتبط:

  • آخرین وضعیت چشم های "سیما افشاری (قربانی اسیدپاشی دردهدشت)+عکس
  • برادر قربانی اسیدپاشی خودکشی کرد +عکس
  • گفتگوبا مادر وخواهر "سیما افشار" (دخترقربانی اسیدپاشی)+عکس
  • عکسی از دختر "دهدشتی" قبل از اسید پاشی +تصاویر
  • عامل تهدید به اسیدپاشی در تهران دستگیر شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟