مشروح اخبار


» تازه ترین جزئیات از تجاوزپلیس عربستان به 2نوجوان ایرانی از زبان خانواده ها+آخرین اقدامات صورت پذیرفته



رئیس سازمان حج گفت: اگر دولت عربستان بخواهد در رابطه با روند محاکمه خاطیان و فرآیند قضایی این پرونده کوتاهی کند، بیانگر این است که قادر به تأمین امنیت زائران نیست و یقیناً باید تصمیمات دیگری در این‌باره اتخاذ شود.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان حج و زیارت تا اشد مجازات دو مأمور فرودگاه جده ادامه خواهد داشت، به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته درباره پیگیری ماجرای قصد تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان عمره‌گزار ایرانی پرداخت.

وی در این‌باره گفت: دو زائر نوجوان ایرانی که به قصد بازگشت به ایران در فرودگاه جده حضور پیدا کرده بودند، در آخرین بخش بازرسی فرودگاه به بهانه تفتیش مورد قصد شوم دو مامور فاسد فرودگاه قرار گرفتند که با هوشیاری و اقدام بموقع این دو زائر نوجوان عزیز و آگاه شدن خانواده محترم آنان و برخورد به موقع، این دو مأمور برای انجام اقدام شنیع خود ناکام ماندند.

وی در این‌باره افزود: بلافاصله همان موقع موضوع در فضای کاروان زائران مطرح شد و زائران کاروان از سوار شدن به هواپیما برای بازگشت به ایران امتناع کردند و بلافاصله با کنسولگری ایران در جده تماس گرفته شد و سرکنسول محترم جمهوری اسلامی در جده و نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در فرودگاه جده حضور پیدا کردند و با فشارها و پیگیری‌های جدی که صورت گرفت، مقامات سعودی مجبور شدند به فرودگاه بیایند و پاسخگو باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: فرمانده پلیس جده و نیروهای امنیتی در فرودگاه حاضر شدند و همان شب هم پزشکی قانونی در فرودگاه برای بررسی مسأله حضور پیدا کرد و پرونده بسیار سنگینی در این باره تنظیم شد و با همکاری این دو نوجوان عزیز و باهوش، دو پلیس فاسد فرودگاه شناسایی شده و همان شب دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش راک نیوز ؛یکی از حاضران درفرودگاه درتشریح چگونگی این حادثه میگوید :

قربانی اول نوجوان 13 ساله ای بودکه درگیت بازرسی  یه اتاقکی بود اون  رااز پدرش جدا کردند ومدتی بعدازاتاق که آمدبیرون برگشت خیلی رنگش پریده حالش بد شده  بود .نفردوم بازوقتی بیرون آمد هم رنگ پریده  ترس ولرزداشت جریان را به ما گفت وگفت فقط به باباش چیزی نگیدازباباش خجالت میکشد.

 ماقضیه را بامدیرکاروان  وروحانی کاروان و اتفاقی با نماینده بعثه رهبری درمیان گذاشتیم اینها کاری که کردند قضیه را  به مدیر فرودگاه  انتقال دادند و مدیرفرودگاه  آمد دوسه نفر بازرس را آورد گفت این ها هستند که بچه هاشناسایی کردند آنها میخواستند بایک معذرت خواهی خالی قضیه رافیصله دهند که مازیربارنرفتیم  وسه چهارساعت درفرودگاه ماندیم تا پزشکی قانونی آمد وتشکیل پرئنده دادند.

مادر یکی از این دونوجوان دراین زمینه میگوید :من خودم این قدراسترس بهم وارد شده که نمی توانم صحبت کنم

وپدر قربانی دیگر این تجاوز غیرانسانی میگوید :من چه جوری براتون بگم فعلا هیچ چیزی نمیتونم بگم مسئولین هم قول دادندگفتند پیگیری میکنند

 

راوی که حادثه را ازنزدیک درفرودگاه پیگیری کرده بود درادامه میگوید : این دو نوجوان  تو پرواز  درنزدیکی صندلی من نشسته بودند این قدر رنگ بسیار پریده ای داشتند ونگران بودند.(پایان نقل وقول)

سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز در مجلس در بخش دیگری از سخنانش در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد تصریح کرد: قطعاً با جنایت هولناکی که نسبت به ۲ نوجوان ایرانی توسط افسران سعودی در فرودگاه جده انجام شده، دولت باید یک تصمیم انقلابی و جدی گرفته و حداقل دو سال حج عمره را تعطیل کند، زیرا به طور حتم این پول‌ها خرج گروه‌های تروریستی شیعه‌کش می‌شود، از این رو وزارت ارشاد و ریاست جمهوری باید این وضع را سامان دهند و ما منتظر اقدام قاطعانه آنها هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان همچنین بیان کرد: امروز صبح نیز مکاتبه‌ای با وزارت امور خارجه کشورمان داشتیم و بدلیل ماموریتی که متوجه آنهاست، از آنان خواستیم که مجدانه پیگیر فرآیند محاکمه سریع خاطیان باشند و امیدواریم با تلاش جدی دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان حج و زیارت، خاطیان به اشد مجازان برسند و این اقدام التیامی برای خانواده آسیب دیده باشد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر خدای نکرده دولت عربستان بخواهد درباره روند محاکمه خاطیان و فرآیند قضایی این پرونده کوتاهی کند، بیانگر این است که قادر به تأمین امنیت زائران نیست و یقیناً باید تصمیمات دیگری در این رابطه اتخاذ شود.

براساس این گزارش آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اتفاق فرودگاه عربستان نباید در سکوت باشد و نباید به سادگی در برابر این مسئله گذشت و از همین رو مسئولان باید به این امر توجه نشان دهند.

 این مرجع تقلید در پایان جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به حادثه ناگوار فرودگاه جده، از وقوع چنین حادثه‌ای شدیدا ابراز تاسف کرد و خواستار پیگیری جدی و قاطعانه این حادثه از سوی مسئولان ذیربط شد تا عزت و کرامت ملت ایران حفظ شود.




تاریخ انتشار : 19 فروردین 1394, 18:13



» اخبار مرتبط:

  • آزارجنسی دو حاجی ایرانی توسط پلیس عربستان!
  • حادثه در کربلا/۲ زائر ایرانی جان خود را از دست دادند
  • پروازهاي عمره تا دهم فروردين 94لغو گردید
  • صدور روادید برای حجاج ایرانی آزاد شد
  • زمان ثبت نام در حج تمتع 93
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟