مشروح اخبار


» مردم و افکار عمومی و نقش احاد مردم در حکومت و تعیین نماینده مجلس



در ادیان الهی و نیز نگرش های بشری «مردم» در معنای کلی و عام آن به عنوان موضوع اصلی دین و مکتب ، اندیشه و انقلاب مورد توجه و عنایت خاص قرار گرفته اند. جایگاه مردم یک جایگاه والا و انسانی بوده که در جایگاه بلند خلیفه اللهی:


اشاره:مطلب زیر برگرفته از دیدگاه مخاطبان راک نیوز بوده وانتشار آن بمعنی تایید یا همسویی با آن نمی باشد وشما میتوانید با ارسال نظر خود آن را تایید یا نقد کنید

در ادیان الهی و نیز نگرش های بشری «مردم» در معنای کلی و عام آن به عنوان موضوع اصلی دین و مکتب ، اندیشه و انقلاب مورد توجه و عنایت خاص قرار گرفته اند. جایگاه مردم یک جایگاه والا و انسانی بوده که در جایگاه بلند خلیفه اللهی:

حال باید ببینیم رابطه حکومت با مردم و جایگاه مردم و افکار عمومی را در حکومت چگونه بیابیم و نگاه کنیم یا ترسیم نماییم : و از مردم، بیانگر کلیت وجود اجتماعی افراد انسانی بدون تعیین خاص است و بر مبنای نگرش امام خمینی (ره) از اصل توحید حاکمیت الهی برابری آدمیان و آزادی آنها نشأات می گیرد.
و دین اسلام به عنوان دین فطرت و حکومت را وابسته به مردم و آراء آنان می داند. حکومت ابزاری برای تحقق عدالت، سعادت و هدایت مردم و ولایت سیاسی و حکومت را بسته به آراء مردم می داند و همان طوریکه امام فرمودند: میزان رأی ملت است و او قائل به مشارکت همه جانبه مردم در دو بعد شکل گیری نظام و اداره آن است : امام خمینی (ره) برای مردم در بعد دوم مشارکت در حکومت نقش های شورایی – نظارتی و نصح و همکاری و حمایتی را برای مردم در نظر دارد: و مردم در معنای کلی و عام آن به عنوان موضوع اصلی دین ، مکتب ، اندیشه سیاسی یا نظریه حکومتی بدون در نظر گرفتن مردم فاقد محتوا و کاری عبث و بی نتیجه تلقی می گردد:
مردم در معنای حقیقی و بماهو مردم با عبارتی چون جانشین خدا در زمین، خاندان خدا، پایگاه مشروعیت ، بنیان حکومت، رکن اول دولت ، اشرف مخلوقات، اسم اعظم خدا، یاوران حق و …. بیان شده اند و گاه مردم به عنوان کسانی که انقلابها، حکومتها در خدمت انان و برای نجات انها طرح ریزی شده است و انها در تحولات سیاسی – نقش انقلابها و نظام های اجتماعی نقش عمده ای را ایفا کرده اند و در حدیثی از پیامبر (ص) آمده است و فرمود : النّاس کلّهم عیال اللَّه فأحبّهم إلیه أنفعهم لعیال: یعنی مردم روزی خوار و خانواده خدایند و بهترین آنان سودمند تربتشان برای مردم (خانواده) اوست:
امّا، امّا، امّا و امّا: امروزه و یا هر ساله که نزدیک به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین مدافعین حقوق مردم در عرصه خدمت و رقابت فرا می رسد شخص یا اشخاص ، فرد یا افرادی ، گروه یا گروه هایی ، از جنس و جسم همین مردم مدعی احیای حق و حقوق آنها می شوند و خواهد شد اما به چه منظور ، با چه ادعایی، برای چی؟؟!!
آیا برای احقاق حق ، عدالت – ولایت – خدمت ؟؟؟!! آیا برای نام، ریاست ، مسئولیت با منت ، خودنمایی ، جمع آوری ثروت ،ادعای بدون مسئولیت پذیری؟؟!! به نظر می رسد کسی که مدعی هست باید انگیزه خاص در تمامی عرصه ها بویژه مدافع حریم ولایت و عدالت باشد که پایه به عرصه خدمت گذارد:
شنیده ایم و می بینیم که هنوز چند ماهی تا شروع انتخابات باقی مانده است عده ای و اشخاصی، افرادی، که از جنس مردم و در بین مردم بوده یا نبوده و همان افراد انتظار حمایت همه جانبه از همین مردم را دارند در گوشه و کنار با ترفندهایی مردم را به دسته هایی تقسیم می کنند و ادعای نماینده بودن را دارند و در انتظار هستند که با دو دستگی میان طوایف و قبایل و تیره ها به عنوان حوزه انتخاباتی خود یعنی دو حوزه ثلاث و بویراحمد تقسیم آراء نمایند؟! که خود جای نگرانی و بی عدالتی را به وضوح ایجاب می نماید. و تضاد بیشتری میان قبایل و طوایف ایجاد می نماید.
چرا که این خود نه رقابت است و نه رفاقت، بلکه شکاف میان مردم است.

نه به آرای مأخوذه و نه به اعتماد و اعتقاد شخص افزوده خواهد شد بلکه کاسته خواهدشد نگرانی بیشتر – دلسردی بدتر – بی اعتمادی بیشتر ، یا حتی تشنج بدتری میان قبایل و طوایف و حتی احزاب و گروها و اقشار چه سیاسی و چه فرهنگی و چه مذهبی ایجاد می نماید:
نامزد انتخابات  کاندید مطرح ، نماینده مردم، هر شخص و هرکس که باشد باید خصوصیات بارز و منحصر به فردی را داشته باشد: اول از همه ولایت مدار، قانون مند، مردم دار، خدمتگذار ، پاسخگو، اخلاق مدار،ساده زیست، در متن و بتن مردم، حافظ اسرار مردم باشد، دارای علم و حلم باشد. دین دار، با صداقت ، مدافع حق الناس ، حق الله، با مردم یک رو و یک رنگ باشد: حاشیه دار نباشد با عمل و ایده آل باشد .

جوابگو و انتقادپذیر باشد ، نه فقط نماینده یک گروه – یک طایفه – یک قبایل – یک ایل – یک تیره – یا اطرافیان خود و دور و بر خود ، نه طرفدار مدافعان خود باشند، نه مدافع بستگان – خویشان – دوستان – آشنایان تنها باشند یا طرفدار بی عدالتی- اشخاص خاص (پیمانکاران)- ثروتمندان – مدیران ، طبقه بالا نشین – اقشار پردرآمد و یا غیره باشند.

نماینده باید دیدگاه اسلامی – انقلابی و ولایی و الگویی پسندیده برای احاد مردم باشد خود را از همه اقشار مردم پایین تر و ضعیف تر بداند و همه را از خود والاتر و بالاتر بداند و بشناسد . کما اینکه انتظار مردم پیش از این باشد باید صبور و با متانت و دارای فکر و اندیشه اسلامی و انقلابی ولایت مداری کامل باشد.

امید است که هر شخص یا نامزد یا کاندیدی که مدعی احقاق مردم باشد از دیدگاه امام(ره) مقام عظمای ولایت و سیره نبوی معصومین (ع) و با رعایت شئون اخلاقی و اسلامی خویش را در این عرصه مورد رضایت حق تعالی قرار دهند. بنابراین اگر مردم پشتیبان یک حکومت . یک دولت. یک شخص باشند این حکومت و این دولت و این شخص سقوط ندارد و هر کس بی اعتنایی به حقوق مردم و بی تعهدیش به شریعت اسلامی و حق شرعی ، حق قانونی ، حق انسانی و حق ولایی خودش را نشناسد سرنوشت خویش را ورق نخواهد زد .

بنابراین در این عرصه خطیر انتخابات جای بسی هوشیاری مردم را می طلبد با تفاهم و تعادل و بینش و آگاهی و … سیاسی و مذهبی بازیچه سیاست بازیها و یا دوگانگی و دودستگی ها و موضع گیریهای قومی و قبیله ای نگردند و تنها کاندیدها را برای کل معیارهای واقعی و لازمه اجتماعی تمیز انتخاب نمایند.
با تقدیم احترام و سپاس از همه آحاد مردم و گروه ها و احزاب
خیرالله انصاری وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاها



تاریخ انتشار : 20 فروردین 1394, 09:57



» اخبار مرتبط:

  • آغارنیم فصل دوم برای نفت باباخت
  • استخدام در بانک گردشگری یاسوج
  • قدردانی مردم دهستان راک از بخشدار سوق+متن پیام
  • مردم به کسانیکه درفعل وقول مخالف ولایت بودند رای نمی دهند
  • وقتی پرچم ایران به افتخار جوانان "راک"بالا میرود +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟