مشروح اخبار


» دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد کوتاه قدتراز سایر استان ها!



رئیس اداره‌ی سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق بررسی‌ها شاخص میانگین کوتاهی قد در میان دانش‌آموزان این استان دو برابر شاخص کشوری است.


رئیس اداره‌ی سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق بررسی‌ها شاخص میانگین کوتاهی قد در میان دانش‌آموزان این استان دو برابر شاخص کشوری است.

به گزارش راک نیوز ،این مقام مسئول افزود: شاخص کوتاهی قد در سطح کشور ۶ درصد است در حالی‌که در میان دانش‌آموزان دختر و پسر استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ درصد است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین نیازهای دانش‌آموزان طرح توزیع مکمل ویتامین D در مدارس متوسطه‌ی اول و دوم دخترانه در حال اجراست.

 

رئیس اداره‌ی سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن این چالش نیازمند عزم جدی ملی و همکاری سازمان‌هایی هم‌چون جهادکشاورزی، در زمینه تأمین مواد غذایی، صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش برای فرهنگسازی و افزایش دانش مواد غذایی هستیم.

 

آرمان تصریح کرد: علاوه‌بر توزیع قرص آهن در میان دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برای جلوگیری از کمبود آهن و کم‌خونی ناشی از آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان این طرح در حال اجراست.

 

وی ادامه داد: چون‌که گروه‌های در معرض خطر نوجوانان در سن بلوغ در حال تحصیل هستند نسبت به توزیع ۱۶ عدد قرص آهن(در۱۶هفته) در میان دانش‌آموزان دختر اقدام کرده‌ایم.

 

رئیس اداره‌ی سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاهش قدرت یادگیری، اُفت تحصیلی، کاهش بهره‌ی هوشی، کاهش سرعت رشد، افزایش ابتلاء به بیماری‌ها، کاهش قدرت کار و خستگی زودرس از مهم‌ترین عوارض کم‌خونی و فقر آهن در سنین یاد شده است.



تاریخ انتشار : 10 خرداد 1394, 09:00



» اخبار مرتبط:

  • برگزاری جشنواره‌ ورزش‌های بومی محلی در مدارس کهگیلویه
  • اجرای جشنواره بازی‌های بومی، محلی در دهدشت+عکس
  • پذیرش دانش‌آموز در مدارس شاهد دهدشت بدون در نظر گرفتن امتیاز
  • رئیس حراست اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدمنصوب شد
  • شرایط شرکت درجشنواره جلوه‌های معلمی در دهدشت اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟