مشروح اخبار


» آخرین خبرها از انتخابات الکترونیکی و صندوق‌های رای شیشه‌ای



مهم این است که هم مردم اطمینان داشته باشند فقط رای‌هایی که داخل صندوق ریخته می‌شود به حساب می‌آید و لازمه‌اش این است که کسی که اولین رای را .


قائم مقام وزیر کشور گفت:این آمادگی به لحاظ فنی در کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد و دولت تصمیم گرفته است که در یک سوم کشور، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود و در کلانشهرها زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی کاملا آماده شده است.

به گزارش راک نیوز ، "محمدحسین مقیمی" شامگاه چهارشنبه 20 خردادماه در حاشیه بازدید از باغ فتح آباد کرمان در جمع خبرنگاران درباره شفاف بودن صندوق‌های رای نیز به خبرنگار ایسنا گفت: مهم این است که هم مردم اطمینان داشته باشند فقط رای‌هایی که داخل صندوق ریخته می‌شود به حساب می‌آید و لازمه‌اش این است که کسی که اولین رای را می‌دهد،بتواند داخل صندوق را ببیند.

وی با بیان اینکه صندوق شیشه‌ای که رئیس‌جمهور مطرح کردند، باعث شفافیت در انتخابات می‌شود،تصریح کرد: درحال حاضر رای در یک برگه نوشته می‌شود و اگر داخل صندوق شفاف بیندازیم، قابل خواندن است، ضمن آنکه شورای نگهبان نیز باید این مسئله را بررسی کند که اگر مشکلی برای صندوق شفاف وجود دارد، می‌توانیم رای را در داخل یک پاکت بگذاریم که البته این موضوع نیاز به تأیید شورای نگهبان دارد.

مقیمی تصریح کرد: اینکه قبلا صندوق‌ها پوشانده می‌شد، برای این بود که رای خوانده نشود و راه حل این است صندوق را شفاف کرده و رای را به گونه‌ای بپوشانیم که قابل خواندن نباشد.

مقیمی ادامه داد: وجود منشور انتخاباتی به این امر کمک می‌کند تا جامعه‌ای آرام و بدون هرگونه تشنج و درگیری را داشته باشیم ضمن آنکه احزاب نیز در این منشور متعهد شده‌اند که اگر تخلفی صورت گیرد، خودشان هیاتی نظارتی را تشکیل دهند و به امور تخلفات رسیدگی کنند.

مقیمی درباره الکترونیکی برگزار شدن انتخابات اظهار کرد: در انتخابات دور قبل در 14 حوزه انتخاباتی،کار به صورت تمام ماشینی انجام شد. به طور کلی در فرآیند انتخابات، 24 مرحله کار انجام می‌شود که در حال حاضر در کل کشور 23 مرحله بصورت ماشینی صورت می گیرد و تنها رای گیری و شمارش آراء دستی است.

قائم مقام وزیر کشور گفت: این آمادگی به لحاظ فنی در کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود دارد و دولت تصمیم گرفته است که در یک سوم کشور، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود ضمن آنکه در کلانشهرها زیرساخت های برگزاری انتخابات الکترونیکی کاملا آماده شده است.



تاریخ انتشار : 21 خرداد 1394, 18:57



» اخبار مرتبط:

  • سخنگوی وزارت کشور خبر داد: برگزاری انتخابات الکترونیکی در 9 استان کشور
  • آغاز رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی از...
  • توزیع تعرفه های انتخابات شوراها از..
  • زمان قطعی برگزاری انتخابات مجلس دهم وخبرگان رهبری مشخص شد
  • نتایج انتخابات اتاق بازرگانی شیراز اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود