مشروح اخبار


» سرپرست حجاج ایرانی: اجساد فاجعه منا ۱۶ ساعت در خیابان رها شده بودند



سرپرست حجاج ایرانی در سخنانش به بی‌مدیریتی عربستان در روز فاجعه اشاره کرد و افزود: از ۹ صبح که آن فاجعه رخ داد، تا یک نصفه شب اجساد هنوز در خیابان‌ ۲۰۴ روی زمین بود. امداد رسانی


سرپرست حجاج ایرانی در سخنانش به بی‌مدیریتی عربستان در روز فاجعه اشاره کرد و افزود: از ۹ صبح که آن فاجعه رخ داد، تا یک نصفه شب اجساد هنوز در خیابان‌ ۲۰۴ روی زمین بود. امداد رسانی دیر اتفاق افتاد و بیمارستان‌ها آمادگی لازم را نداشتند. شاید اگر به موقع اقدام می‌کردند، تلفات انسانی آنقدر زیاد نبود. آنها جلوی امدادگران ما را گرفتند، اما هیات پزشکی و مجموعه عوامل خدماتی توانستند جمع زیادی از مجروحان را به بیمارستان منتقل کنند.

به گزارش راک نیوز ، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اعلام اینکه تا این لحظه ۶۹ زائر ایرانی در فاجعه منا مفقودالجسد هستند‌، تاکید کرد: دستگیری و جا ماندن تعدادی از زائران ایرانی در بیمارستان‌های عربستان به هیچ وجه صحت ندارد و مردم نباید به این شایعات توجه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر پس از ورود به فرودگاه امام‌خمینی (ره) که با استقبال حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، نماینده مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همراه بود‌، ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های بازماندگان فاجعه منا و با بیان اینکه آنها در بهترین حالت جان باختند و قطعا بهشتی شدند گفت: تا این لحظه آنچه مایه تاسف و نگرانی ما است‌، مفقودالجسدان باقی مانده است. از لحظه نخست فاجعه ستاد بحرانی را در منا تشکیل دادیم و سعی کردیم با مردم صادقانه برخورد کنیم.

وی گفت: اخباری که در چند روز گذشته درباره دستگیری تعدادی از زائران ایرانی و همچنین جا ماندن تعدادی از مجروحان در بیمارستان‌های عربستان منتشر شده، به هیچ وجه صحت ندارد.

قاضی عسکر اضافه کرد: تمام بیمارستان‌های جده، مکه،‌ منا‌ و طائف سر زده شده و هر مجروحی که آنجا بوده شناسایی و به بیمارستان‌های هلال احمر منتقل شده است.

وی ادامه داد: تمام مراکزی که احتمال داده می‌شد اجساد زائران ایرانی در آنها نگهداری شود‌، شبانه‌روزی سر زده شده‌اند. احتمال داده می‌شود‌ تعدادی از عزیزان ما در مرحله نخست شناسایی نشوند و نیاز به آزمایش‌های خاص باشد/ایسنا

 



تاریخ انتشار : 16 مهر 1394, 21:25



» اخبار مرتبط:

  • آزادی تعدادی ایرانی در حمص
  • 365 زائر ایرانی هنوز در عربستان مفقود هستند
  • حادثه در کربلا/۲ زائر ایرانی جان خود را از دست دادند
  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • جمع‌آوری اجساد فوت‌شدگان حادثه «منا» با بلدوزر صحت ندارد+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟