مشروح اخبار


» رئیس‌ کل دادگستری فارس:نتیجه بررسی صلاحیت 300 کاندیدای انتخاباتی در فارس اعلام نشده است



رئیس‌ کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه بهره‌گیری از اقوام و دادن وعده به آن‌ها تخلف انتخاباتی است گفت: به دلیل اندک بودن زمان و تعداد بالای کاندیداهای انتخابات نتیجه بررسی صلاحیت 300 نماینده در این استان هنوز اعلام نشده است.

 


رئیس‌ کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه بهره‌گیری از اقوام و دادن وعده به آن‌ها تخلف انتخاباتی است گفت: به دلیل اندک بودن زمان و تعداد بالای کاندیداهای انتخابات نتیجه بررسی صلاحیت 300 نماینده در این استان هنوز اعلام نشده است.

به گزارش راک نیوز از شیراز ، علی القاصی مهر امشب در جلسه شورای اداری استان فارس در سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 300 نفر از کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت نشده‌اند و با تلاش‌های انجام‌ شده اسامی پس از بررسی کامل اعلام می‌شود.

وی با اشاره به آمار منتشر شده توسط جراید استان فارس گفت: باید انعکاس واقعیت‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که فضای جامعه به سمت آرامش و دور از تشنج هدایت شود.

این مسئول قضایی افزود: برای مقابله و جلوگیری از تخلف انتخاباتی ستاد پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شد و در این راستا شاهد 114 جلسه و بیش از 400 مصوبه در استان فارس بوده‌ایم.

رئیس‌ کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: در شهرستان شیراز نیز پنج جلسه با 106 مصوبه در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی برای نحوه رسیدگی به این‌ گونه جرائم تشکیل شده است.

القاصی مهر بیان داشت: با تشکیل این ستاد تاکنون گزارش‌های متعددی در مورد تبلیغات پیش از موعد قانونی، اعلام حمایت شخصیت‌های سیاسی و روحانی از کاندیداهای خاص، کمک بعضی از کاندیداها به هیئت‌های مذهبی و مساجد از جمله تخلفاتی بوده که به ستاد پیشگیری ارسال شده است.

وی اضافه کرد: نصب بنر و تقدیر و تشکر، دادن وعده‌های اشتغال در صورت پیروزی و همچنین ارسال پیامک به مناسبت‌های ملی و سیاه‌نمانی و برگزاری نشست‌های خانگی با فعالان سیاسی، از دیگر تخلفات انتخاباتی بوده که به ستاد پیشگیری ارسال شده است.

رئیس‌ کل دادگستری استان فارس بیان داشت: بر اساس بخشنامه قوه قضائیه که به‌ تمام واحدهای قضایی ابلاغ‌ شده است مقرر شد این دستگاه‌ها متولی امر پیشگیری از جرائم قبل، حین و بعد از انتخابات شوند.

القاصی مهر خاطرنشان کرد: افزایش اعتماد عمومی، مشارکت حداکثری و قانون‌مداری، رسیدگی به پرونده متخلفان انتخاباتی از جمله محورهای ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است.

وی تصریح کرد: سیاه‌نمایی و تخریب چهره‌های نظام در فضاهایی مجازی و حقیقی، بهره‌گیری از اقوام و دادن وعده به آن‌ها، استفاده مستقیم و آشکار از امکانات دولتی و بیت‌المال، سوء استفاده مسئولان محلی، استانی و کشوری در این ستاد مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس‌ کل دادگستری استان فارس در مورد تشییع 94 شهید جاویدالاثر در استان فارس بیان داشت: تشییع و استقبال کم‌نظیر مردم همیشه در صحنه استان فارس از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس مهم‌ترین رویداد فرهنگی در استان فارس است./فارس

 



تاریخ انتشار : 29 دی 1394, 01:04



» اخبار مرتبط:

  • رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:تذکر مکتوب به 2 کاندیدای انتخاباتی/ برخورد قانونی با راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی
  • رییس کل دادگستری استان فارس :فعالیت نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی رصدمیشود/ تشکیل اولین پرونده تخلف انتخاباتی در استان فارس
  • رئیس کل جدید دادگستری فارس منصوب شد
  • هشدار رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد؛ برخورد قاطع با هرگونه تخلف احتمالی مدیران در فضای انتخاباتی
  • احضارمدیرفیسبوک به دادگاهی دراستان فارس!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟