مشروح اخبار


» تأسیس دومین واحد پتروشیمی در گچساران



رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین واحد پتروشیمی در شهر گچساران تأسیس می‌شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین واحد پتروشیمی در شهر گچساران تأسیس می‌شود.

به گزارش راک نیوز ،«داریوش دیودیده» در جمع خبرنگاران افزود: جواز تأسیس دومین واحد صنایع پائین‌دستی پتروشیمی در شهر گچساران صادر شد.

 

وی با بیان این‌که این پتروشیمی در منطقه چهار بیشه گچساران جواز تأسیس دارد، خاطرنشان کرد: این جواز برای ظرفیت تولیدی سالانه 5000 تن اسید فرمیک، ۳۰ هزار تن اسید استیک و ۱۰۰ هزار تن اتیل‌استات صادر شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تولید ۴۵ هزار تن وینیل‌استات را از دیگر فعالیت‌های تولیدی این واحد در آینده دانست و خاطرنشان کرد: این واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 7000 میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار تأسیس می‌شود.

 

دیودیده با بیان این‌که ظرفیت اشتغالزایی این واحد ایجاد ۴۳۳ فرصت شغلی در زمان بهره‌برداری کامل است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی یک سرمایه‌گذاری مطمئن است و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی طرح‌های صنعت پتروشیمی را حمایت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد با در اختیار داشتن منابع عظیم نفت و گاز، فاقد صنایع پائین‌دستی منسجم در این بخش است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که صنایع پائین‌دستی پتروشیمی مزایای فراوانی دارد، یادآور شد: در صورت توسعه در این بخش، صنعت پتروشیمی به یکی از چرخ دنده‌های اصلی موتور محرکه رشد اقتصادی تبدیل می‌شود.

 

دیودیده خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی نقش غیرقابل انکاری در اقتصاد کشور دارد و هم‌زمان با تأمین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز عملکرد قابل قبولی را در چند سال گذشته داشته است.

 

وی با بیان این‌که توسعه متوازن بخش‌های میان‌دستی و تکمیلی در این راستا یک ضرورت است، افزود: با توسعه متوازن علاوه‌بر پرهیز از خام فروشی، ایران و به تبع آن کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان یک قطب بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه می‌تواند در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پررنگ‌تر داشته باشد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مزیت‌های توسعه صنایع پائین‌دستی پتروشیمی فعالیت و سرمایه‌گذاری کمتر، ارزش افزوده بالاتر، اشتغالزایی بیشتر و تنوع بیشتر محصولات است.



تاریخ انتشار : 10 اسفند 1394, 21:26



» اخبار مرتبط:

  • سهم 50 درصدی گچساران در سرمایه‌گذاری بالای میلیارد
  • کارنشدنی !!/ نیاز پتروشیمی‌های دهدشت و گچساران ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • صدور جواز تأسیس شرکت فولاد دنا آسیا
  • واگذاري 20 درصد سهام پتروشيمي گچساران به بخش خصوصي
  • بهره برداری از14طرح صنعتی ومعدنی در استان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟