مشروح اخبار


» شیوع تب برفکی در لنده/ تلف شدن 17 راس دام در شهرستان لنده/ورود وخروج دام به لنده ممنوع شد!



رئیس اداره دامپزشکی لنده با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در این شهرستان گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی قریب به 2 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان لنده واکسینه شده است


 

رئیس اداره دامپزشکی لنده با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در این شهرستان گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های دامی از جمله تب برفکی قریب به 2 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان لنده واکسینه شده است.

رهزاد هوش‌دارنسب  با اشاره به اقدامات اداره دامپزشکی در خصوص مقابله با بیماری‌های دامی گفت: واکسینه کردن دام و طیور شهرستان در چند مرحله از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

وی افزود: در روزهای اخیر بیماری تب برفکی در میان دام‌های سبک و سنگین شهرستان لنده شیوع پیدا کرده که باعث نگرانی دامداران شهرستان شده است.

به گزارش راک نیوز ،رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده تصریح کرد: تا‌کنون بیش از 17 رأس دام سبک و سنگین از جمله گاو و بز و میش مبتلا به بیماری تب برفکی در روستاهای شهرستان تلف شده است.

هوش‌دارنسب با اشاره به واکسینه کردن دام و طیور شهرستان در آبان‌ماه امسال یادآور شد: تاکنون بیش از 600 رأس گاو و 1هزار رأس دام سبک در شهرستان لنده علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.

وی با اشاره به نحوه ورود بیماری تب برفکی به شهرستان لنده خاطر نشان کرد: بیماری تب برفکی با ورود دام از شهرستان بهبهان به لنده منتقل شده و با توجه به اینکه نحوه شیوع بیماری متفاوت بوده سعی شده دام‌های این نواحی واکسینه شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لنده گفت: تا اطلاع ثانوی مناطق ایدنک، مالشیخ و چند روستای دیگر به طور کامل قرنطینه شده و ورود و خروج دام از این روستاها کنترل شده انجام شود.

هوش‌دارنسب یادآور شد: یکی از مواردی که دامداران باید به جد مورد توجه قرار دهند این بوده که اگر دامی از آنها تلف شده آن را سوزانده و آهک‌پاشی نمایند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

وی افزود: دامداران باید بدانند که از زمان ابتلاء دام به بیماری تب برفکی تا ظهور علائم بیماری یک هفته الی 14 روز به طول می‌انجامد.

 

 



تاریخ انتشار : 11 اسفند 1394, 18:04



» اخبار مرتبط:

  • شیوع بیماری تب ‌مالت در روستاهای کهگیلویه
  • 10 تن گوشت قرمز غیر بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد معدوم شد
  • جولان مرغ های خانگی در خیابان های دهدشت
  • ابتلاء 100 دانش‌آموز لنده ای به شپش سر
  • تازه ترین اخبار از تعدادافراد مبتلا به بیماری تب مالت درکهگیلویه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟