مشروح اخبار


» قدرشناسی از سرمایه های انسانی و استفاده بهینه از فرصت تاریخی



وجود شخصیت توانمند و متخصص و متعهد ملی همچون دکتر تاجگردون که بی شک نام و حضور و درخشش ایشان در میان دولتمردان و مجلسیان ایران اسلامی فخر و مباهات هر هم استانی را می طلبد و همچنین موفقیت دوباره نماینده فهیم و مردمی و کاردان و دلسوز و متواضعی همچون حاج زارعی از مرکز استان و ...


قدرشناسی از سرمایه های انسانی و استفاده بهینه از فرصت تاریخی

 

 

استان کهگیلویه و بویر احمد با جغرافیای بی بدیل و آب و هوای چهار فصل و مردمان کم نظیرش در حال ورود به دوره ای است که بدون تردید می توان از آن به فرصت تاریخی یاد کرد.

گذشته دور و نزدیک مردم فهیم و متدین و غیور این استان حاکی از آزادگی و شرافتمندی و دین مداری و ایثارگری غیر قابل وصف آنهاست. طغیان و ستیز این مردم در دوران ستم شاهی و عدم تمکین از نظام استبدادی گذشته و همراهی و همگامی تمام عیار در تمام عرصه های قبل و بعد از انقلاب اسلامی و ایثارگری و حضور یکپارچه و شجاعانه بی بدیل مردم این دیار در دفاع جانانه از دین و میهن اسلامی در دوران دفاع مقدس نمونه های آشکاری از این مدعاست.

نشو و نما و ظهور مردان بزرگ و خاندان های پرافتخاری اعم از علمای دین و بزرگان ایلی تا جهادگران و سرداران شهید و جانبازان پرافتخار و بی ادعا همه از مفاخر استان محسوب می شوند.

در این مقال بحث از ظرفیت و توانمندی بالای سرمایه های انسانی و صفا و صداقت و درخشش آنها در سطح استانی و ملی و بین المللی و توجه به این ظرفیت و استفاده مناسب و بهینه از این سرمایه های فاخر در جهت توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ سیاسی، اجتماعی و رفع تنگناهای اقتصادی و عمرانی و تلاش برای رسیدن به همطرازی با استانهای برخوردار و توسعه یافته است.

نگاهی گذرا به وضعیت گذشته استان ما نشان می دهد که اگر چه از فرصتهای متعددی در گذشته می شد استفاده مطلوب نمود و به توسعه همه جانبه استان مدد رساند اما برهه حاضر و شرایط پیش آمده کنونی بدون شک از فرصتهایی است که در گذشته کمتر مهیا شده و در آینده هم شاید این فرصتها کمتر نصیب ما گردد لذا باید قدر این شرایط و فرصتها را دانست و با همدلی و همزبانی و همراهی مردم و مسئولین و مفاخر استان قدمهای بلندی برداریم تا هر چه سریعتر به قله توسعه یافتگی و برخورداری نزدیکتر شویم.

 

یاسوج مرکز استان ما نگین درخشان و بهشت برینی است که بر بلندای جغرافیای کشور و استان می درخشد.گچساران نفت خیز، نیز شهری ونیزگونه بر دریایی از طلای سیاه خوابیده که شاید بتوان گفت فقط در چند سال اخیر با حضور نماینده شایسته اش در مجلس تا حدی قدر آن دانسته شده است. نماینده ای که نه تنهاشهرستان باشت و گچساران بلکه سراسر استان از چشمان تزبین و هوش سرشارش مغفول نمانده است.

کهگیلویهبزرگ با معادن و منابع سرشار و طبیعت بکر و مردم با صداقتش همراه شدن و رسیدن به توسعه شایسته مردمش را انتظار می کشد از شهر سی سخت بهشت گمشده و مردمان فهیم با فرهنگش و تا شهرستان بهمئی با مردم غیور و ایثارگر و مناطق نفت خیز عسلویه گونه اش که سهم همسایگان از این نعمت خدادادی بیش از خود مردم بهمئی است و از شهرستان لنده با قدمت و فرهنگ دیرینه اش که بن بست بودنش خاطرات ساکنانش را می آزارد تا دشت حاصلخیز و سرسبز چرام و چشمه بلقیس همه منتظر و چشم به راه تلاش جهادی و عزمی راسخ برای رسیدن یه توسعه پایدارند.

دولت تدبیر و امید با رفع برخی از مشکلات و موانع اساسی سد راه توسعه کشور و تلاش در ایجاد و ثبات مطلوب سیاسی، اجتماعی و ... همچنین تعامل سازنده و منطقی با دنیای خارج با تکیه و عنایت به اقتصاد مقاومتی و درون زای مورد تاکید مقام معظم رهبری امید و نشاط را در کشور و بالطبع در استان ما شوری دیگر بخشیده است.

انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند 94 پیامی گویا و بس آشکار از رویکرد و اراده و خواست مردم فهیم و آگاه کشور داشته است و بار دیگر جهت گیری و نقش اراده و خواست ملت را متذکر شده است و درک این پیام معنادار برای همگان بخصوص دست اندکاران بر سبیل تعهد دینی و اخلاقی ومنطبق بر منطق و انصاف است.

می توان گفت هماهنگی و همگامی نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین فهیم بومی استان در چند سال گذشته اتفاق مبارکی بوده و الحمدلله در انتخابات دوره دهم مجلس و انتخابهای شایسته مردم شریف استان این دوره نیز گامی به جلو در این مسیر خواهد بود.

(من اگر ما نشوم تنهایم تو اگر ما نشوی خویشتنی     من اگر بنشینم تو اگر بنشینی   چه کسی برخیرد)

منتخب مردم استان ما در مجلس خبرگان و خلف صالح آیت الله ملک حسینی پدر (که خدایش رحمت کند و با اجداد طاهرینش محشور گرداند) آن مرد بزرگ و خدایی که از مفاخر علما اسلام و تاج زرین دین و فرهنگ در خطه جنوب کشور بوده است خود همچون پدر گرانقدرش مایه فخر و مباهات مردم فهیم دیار ما بوده و از چنان جذبه و شخصیت دینی و سیاسی و فرهنگی و خانوادگی برخوردار است که فراتر از جریانهای سیاسی می درخشد و همگان از هر طیف و جریان و سلیقه ای بزرگ و کوچک ایشان و این خانواده مکرم را ملجا و مامن دینی، سیاسی، اجتماعی... خود می پندارند.

نمایندگان محترم و منتخب این دوره مجلس هم بحمدالله همسو با ندای همدلی دولت و ملت نوید بخش وحدت و تعاملی بوده که بیش از همه به نفع مردم و توسعه همه جانبه استان خواهد بود.

وجود شخصیت توانمند و متخصص و متعهد ملی همچون دکتر تاجگردون که بی شک نام و حضور و درخشش ایشان در میان دولتمردان و مجلسیان ایران اسلامی فخر و مباهات هر هم استانی را می طلبد و همچنین موفقیت دوباره نماینده فهیم و مردمی و کاردان و دلسوز و متواضعی همچون حاج زارعی از مرکز استان و انتخاب شایسته سردار بزرگ سازندگی دیارمان حاج عدل هاشمی پور از کهگیلویه بزرگ که توانمندی و ظرفیت و دلسوزی و تعلق خاطرش به استان بر کسی پوشیده نیست و آزموده نیز شده است کسی که بسیجی وار و جهادگونه در پی ارتقاء و توسعه استان و کهگیلویه بزرگ است. اینها همه از سرمایه های ستودنی استان ما هستند و بی شک مردم ما ضمن عنایت و توجه به رویکرد و خواست و اراده عمومی ملت ایران بیش از هر چیزی به وحدت و کار و تلاش و سازندگی و جدیت و سرعت در تحقق توسعه همه جانبه می اندیشند و نیاز دارند تا ...

علاوه بر اینها در پهنه ملی ظهور و حضور سرمایه گرانسنگی همچون دکتر محمد علی وکیلی هم استانی فهیم و آگاه و سیاستمداری که مردم آگاه و انقلابی تهران بزرگ به خوبی ظرفیت و توانمندیهای علمی، سیاسی، فرهنگی ایشان را درک نموده و قدر دانسته اند علاوه بر درخشش در سطح ملی می تواند به عنوان پشتوانه مهمی برای رفع مشکلات و توسعه و ارتقا استانمان به شمار آید. البته راهیابی و موفقیت سرکار خانم دکتر سیده فاطمه حسینی و خانم دکتر سلحشور در مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران بزرگ هم مایه مباهات اهالی دیار ماست.و وجود مردان بزرگ ملی که مسئولین دیگر استانها برای توسعه استانهای خود در پی ارتباط با آنها و استفاده از ظرفیت آنها هستند همچون دکتر تقوی نژاد و دکتر سید صفدر حسینی و دکتر سید ضیاء هاشمی و مردان بزرگ شورای شهر تهران (پایتخت) آقایان دکتر ولی الله شجاع پوریان و اسماعیل دوستی نیز از فرصتها و سرمایه ها و از افتخارات لرزبانان و استان ما بوده و هستند.

ضمن تبریک به مردم فهیم استان و منتخبین محترم این دوره مجلس خبرگان و شورای اسلامی ، ما باید قدر دان این شرایط و فرصتها باشیم و با اتحاد و همدلی از ظرفیت همه این عزیزان استفاده بهینه نموده و از فرصت تاریخی پیش آمده در جهت توسعه همه جانبه استانمان که ایثارگریهای بی بدیل مردمش در آزمون بزرگ دفاع مقدس از دین و میهن آنها را واجد هر گونه خدمت بی منت نموده است استفاده کرده و هم خود و هم همه مسئولین و سرمایه های بزرگ انسانی مذکور را دعوت به همدلی و همگامی نموده و حمایت و پشتیبانی نمائیم. باشد که در سایه قدردانی از این نعمات و همدلی و وفاق، مردم عزیز ما طعم شیرین پیشرفت و توسعه یافتگی همچون استانهای برخوردار را بچشند و سرمایه های ملی و استانی بی بدیل خود را نیز پاس بدارند و قدر بدانند. و این عزیزان نیز با خدمت بی منت از مردم قدردانی نمایند.

 

والسلام

ناصر منصوری فعال سیاسی اجتماعی

     فرماندار کهگیلویه بزرگ

     در دولت سازندگی

 



تاریخ انتشار : 15 اسفند 1394, 23:21



» اخبار مرتبط:

  • پیام تبریک نماینده مردم کهگیلویه بزرگ به دکتر تاجگردون
  • پیام تبریک مدیرکل تعاون روستایی استان و دانشگاه یاسوج به دکترتاجگردون
  • پیام تبریک ایل بزرگ اولاد میرزا علی به حاج عدل هاشمی پور+متن کامل پیام
  • در دیدارنمایندگان استان در مجلس با فرزند آیت الله ملک حسینی چه گفته شد؟
  • بیانیه انتخاباتی حجت الاسلام سید صدرالله رجایی نسب خطاب به مردم فهیم شهرستانهای بویراحمد و دنا
  • » اشتراک گزاری خبر

    • عباس

    • 16 اسفند 1394 09:26
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    درود بر دکتر منصوری نماینده در سایه 15 سال گذشته کهگیلویه
    با حمایت هايش آقای حجت الاسلام والمسلمین موحد را چندین سال به مجلس فرستاد
    در فرستادن نمایندگان لر شهرستان بهبهان نقش تعیین کننده و محوری داشتند و دارند
    در فرستادن مهندس هاشمی به مجلس نقش بسزایی داشتند.
    و.............
    با توجه به اینکه در این دوران انفعال سیاسی عوام و انديشمندان فزونی گرفته وبحث های قومیتی محور قرار گرفتند و در این میان افراد نالایق گاهی ادعای وکالت مردم مستضعف ما را دارند، وجود امثال نمایندگانی در سایه چون دکتر منصوری الزامی به نظر می رسد.
    منتظرتان هستیم.......
    • علی اصغر

    • 17 اسفند 1394 06:56
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    در این پیام جز تملق و انتظار برای ارتقا هیچ چیزی مشاهده نمی شود این استان زمانی توسعه و ترقی به تمامی ابعاد را در خود خواهد دید که ارزش ادمها به ظرفیت درونیشان شناخته و بها داده شود ونه به مجیزه گویی هایی چون این مقال......
    • علیزاده

    • 17 اسفند 1394 22:45
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    با توجه به شناختی که اینجانب از آقای منصوری دارم ایشان از هر گونه تلاشی برای ارتقاء و توسعه استان دریغ نکرده اند. امیدوارم با تلاش های افرادی چون آقای منصوری، دکتر عدل هاشمی پور و ... شاهد توسعه اقتصادی(زیربنا) و نهایتاً رشد و نمو جامعه مدنی(روبنا) استان در دو دهه آینده باشیم...

    با توجه به شناختی که اینجانب از آقای منصوری دارم ایشان از هر گونه تلاشی برای رشد و توسعه استان کوتاهی نکرده اند. امیدوارم با استمرار تلاش های افرادی چون آقای منصوری، دکتر عدل هاشمی و ... شاهد توسعه اقتصادی(زیربنا) و نهایتاً رشد و نمو جامعه مدنی(روبنا) در استان طی دو دهه آینده باشیم ...
    • محسن محمدي

    • 20 اسفند 1394 23:36
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    با سلام
    جناب اقاي منصوري شما را كي به سياست ودنياي سياست معرفي كرد
    شما كه حالا نخبه سياسي شدين مگر نه اينكه توسط موحد فرماندار شدين
    حالا وامدار كس ديگه شدين .
    حيف دراين فضا نمي شود همه چي را
    عنوان كرد . و بايد گفت شما يك معامله گر سياسي هستين تا يك تحليل گر سياسي
    همين نكته بس . تو خود حديث مفصل بخوان زين مجمل
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟