مشروح اخبار


» 823 میلیون متر مکعب اب رودخانه زهره و جراحی به گچساران و کهگیلویه بزرگ تخصیص یافت



رئیس اداره امور آب گچساران از تخصیص823میلیون متر مکعب آب رودخانه زهره و جراحی به زمین های کشاورزی گچساران و کهگیلویه بزرگ خبر داد.


823 میلیون متر مکعب اب رودخانه زهره و جراحی به گچساران و کهگیلویه بزرگ تخصیص یافت

رئیس اداره امور آب گچساران از تخصیص823میلیون متر مکعب آب رودخانه زهره و جراحی به زمین های کشاورزی گچساران و کهگیلویه بزرگ خبر داد.

عارف بهگام در نشست خبری با اصحاب رسانه گچساران گفت: تخصیص آب به میزان 20 میلیون متر مکعب برای اراضی خان احمد و روستاهای اطراف آن به صورت رسمی ابلاغ شده است

بهگام گفت: با اجرای پروژه آبرسانی به زمین‌های کشاورزی خان احمد و روستاهای اطراف آن 3 هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی این مناطق به زیر کشت می‌رود.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: اجرای پروژه تأمین آب اراضی خان احمد به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که تاکنون30میلیارد تومان از اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست امسال کار انتخاب پیمانکار پروژه انجام می‌گیرد و در 6 ماهه دوم عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

بهگام با بیان اینکه اجرای طرح های تامین آب کشاورزی نقش اثرگذاری در توسعه اقتصادی کشور دارد گفت:آبرسانی به زمین های کشاورزی می تواند راهگشای افزایش تولید، خودکفایی و تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی و باعث کوچ معکوس گردد.

وی در ادامه تکمیل طرح بزرگ انتقال آب به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر را از خدمات مهم دولت یازدهم به مردم دانست.

بهگام بیان کرد: پروژه آبرسانی زمین های کشاورزی امامزاده جعفر دارای 46 کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی است. 

وی تعداد پمپ های به کار رفته پروژه انتقال آب به ماهور باشت و امام زاده جعفر را 12 مورد عنوان کرد و افزود: ظرفیت آب دهی هر پمپ در این ایستگاه دو هزار و 100 لیتر بر ثانیه است. 

بهگام هدف از اجرای این طرح را تأمین آب کشاورزی به یک هزار و 200هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر و سربیشه، یک هزار هکتار سراب ننیز و خربل، 850 هکتار پاکوه و ماهورباشت و 450 هکتار زمین در روستای بیدزرد گچساران عنوان کرد. 

بهگام خاطر نشان کرد: فاز تکمیل آبرسانی به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر شامل محوطه سازی، دایک حفاظتی و ساختمان های بهره برداری با اعتباری بالغ بر9میلیارد تومان توسط پیمانکار در حال انجام است.

وی ازتخصیص823میلیون متر مکعب آب رودخانه زهره و جراحی به زمین های کشاورزی گچساران و کهگیلویه بزرگ خبر دادو گفت: این مقدار آب تخصیص یافته زمین های گچساران، باشت، چرام و محدوده ای از استان فارس را شامل می شود.



تاریخ انتشار : 9 خرداد 1395, 14:26



» اخبار مرتبط:

  • با حضور وزیر نیرو طرح انتقال آب ماهور باشت و امام زاده جعفر گچساران افتتاح شد.+تصاویر
  • یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران زیر کشت هندوانه می رود.
  • اجرای 18 طرح بزرگ آبی در گچساران و باشت با اعتباری افزون بر 30 میلیارد تومان
  • طرح آبرسانی به سه هزار و100هکتار از زمین های خان احمد باشت آغاز شد+تصاویر
  • استقبال از معاون اول رئیس جمهور در پاکوه+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟