مشروح اخبار


» کاهش 6 درصدی داوطلبان کنکور سراسری در کهگیلویه وبویراحمد



باقری اظهار داشت: محل برگزاری این آزمون در شهر یاسوج در چهار دانشکده دانشگاه یاسوج، مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور یاسوج با نظارت دانشگاه یاسوج می باشد.

 

مدیر آموزش دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در کنکور سراسری سال 95 در استان بیش از 17416


نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان از کاهش 6 درصدی داوطلبان کنکور سراسری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه، سیاوش باقری گفت: دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان از سال 75 تاکنون مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در استان است.

 

وی اذعان داشت: آزمون سراسری سال 95 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 24 و 25 تیرماه و در چهار نوبت در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، چرام، لیکک و لنده برگزار می‌شود.

 

باقری اظهار داشت: محل برگزاری این آزمون در شهر یاسوج در چهار دانشکده دانشگاه یاسوج، مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور یاسوج با نظارت دانشگاه یاسوج می باشد.

 

مدیر آموزش دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در کنکور سراسری سال 95 در استان بیش از 17416 نفر رقابت می کنند که نسبت به آمار 18 هزارنفری سال گذشته کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه همانند سال گذشته تعداد داوطلبان خانم‌ از آقایان بیشتر است بیان داشت: 10024 نفر خانم و 7312 نفر آقا در کنکور امسال شرکت می‌کنند.

 

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان به آمار داوطلبان کنکور در گروههای آزمایشی پنجگانه اشاره کرد و بیان داشت: 1011 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 3473 نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، 12546 نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، 406 نفر در گروه‌ آزمایشی هنر و 981 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.

 

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود گفت: در همایشی که سازمان سنجش چندی پیش در دانشگاه تهران برگزار کرد دانشگاه یاسوج توانست رتبه برتر در برگزاری آزمون‌های سراسری را کسب کند.



تاریخ انتشار : 27 خرداد 1395, 14:13



» اخبار مرتبط:

  • رقابت دو روزه بیش از 19 هزار داوطلب در کنکور سراسری در کهگیلویه وبویراحمد
  • سؤالات آزمون سراسری در گروه علوم انسانی و علوم ریاضی منتشر شد
  • آغاز توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه کنکور ۹۱ از فردا
  • رشته ها و دانشگاه های رتبه های برتر کنکور
  • چند نفر در کنکور امسال پذیرفته می شوند؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟