مشروح اخبار


» رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران: شناسایی نقاط مستعد خوردگی تاسیسات نفتی را ایمن می کند



رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: بازرسی های دوره ای و شناسایی نقاط مستعد خوردگی افزون بر ایمن سازی تاسیسات نفتی مانع وقوع حوادث احتمالی می شود.


رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران: شناسایی نقاط مستعد خوردگی تاسیسات نفتی را ایمن می کند

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: بازرسی های دوره ای و شناسایی نقاط مستعد خوردگی افزون بر ایمن سازی تاسیسات نفتی مانع وقوع حوادث احتمالی می شود.

عزیزاله طریقی نژاد از اقدامهای مهم مجموعه بازرسی فنی و خوردگی فلزات را بررسی وضع ایمنی خط لوله ٢٦ اینچ انتقال گاز پازنان ٢ گچساران اعلام کرد و گفت: پس از بررسی های مورد نیاز و اجرای توپک رانی با شناسایی ١٨ نقطه از این خط،  کار تعمیرات و ایمن سازی آن با موفقیت پایان یافت.

وی  کار سرکشی و بازرسی را از برنامه های ثابت اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات ذکر کرد و گفت: در این راستا حدود  ٨٢٦ مورد نظارت بر تعمیرات اساسی ایستگاه های تقویت فشار گاز یک و ٢بی بی حکیمه و رگ سفید ٢ انجام شد.

طریقی نژاد افزود: همچنین بازرسی بخشی از تجهیزات مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع ١٢٠٠ ، واحدهای بهره برداری بینک و یک و ٢ گچساران ، نمک زدایی ٢ بی بی حکیمه ایستگاه های تقویت فشار گاز ٢ و چهار گچساران و تفکیک گرهای سرچاهی انجام شد و سرانجام این اقدام ها مانع نشتی های احتمالی شد.

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به ضرورت بازرسی های فنی و دوره ای ادامه داد: مهمترین اقدام باز دارنده در بروز نشتی، رخداد حوادث و وقوع خسارت های جانی و مالی است که  اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در حوزه گسترده عملیاتی شرکت کنترل حدود ١٧ هزار نقطه مستعد خوردگی از طریق استاندارد AP١٥٧٠را انجام داد.

گفتنی است منطقه نفتخیز گچساران در سالهای ١٣٠٢ هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت و تولید نفت از مخازن گچساران از سال ١٣١٨ با چاه شماره ١٣ آغاز شده است.



تاریخ انتشار : 16 شهریور 1395, 14:42



» اخبار مرتبط:

  • پايان موفقيت آميز تعمیرات اساسی رديف 100/200 مجتمع گاز و گاز مایع 900 پازنان2
  • یک خط لوله نفت درگچساران دچار ترکیدگی شد+اخبار تکمیلی
  • اجرای ۴۰کیلومتر توپکرانی هوشمند برای نخستین بار بر روی خط لوله گاز ۱۰اینچ بی بی حکیمه گچساران
  • کنترل نشت نفت از خط لوله ۴۸ اینچ گچساران
  • مدیرعامل اسبق نفت و گاز گچساران معاون شرکت ملی نفت ایران شد+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟