مشروح اخبار


» روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر/ استقلال خوزستان در سراشیبی سقوط



تیم فوتبال استقلال خوزستان به طلسم دیگر قهرمانان لیگ برتر دچار شد و فصل کابوس‌واری را پس از بالابردن جام قهرمانی آغاز کرد.

به گزارش راک نیوز ؛ پیش از این تیم‌های فوتبال پرسپولیس، استقلال، فولاد خوزستان، سایپا و سپاهان پس از قهرمانی در لیگ، سیری نزولی را در پیش می‌گرفتند و حالا استقلال خوزستان به چنین سرنوشتی دچار شده است.

آبی‌پوشان خوزستانی فصل گذشته در 30 بازی تنها 14 گل دریافت و فرناندو دخسوس، دروازه‌بان این تیم آمار خیره‌کننده 17 کلین‌شیت را به نام خود ثبت کرد اما مدافع عنوان قهرمانی در فصل جاری در 7 بازی 12 گل خورده و تنها یک بار موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد.

مشکلات مالی عدیده یکی از مهمترین چالش‌های باشگاه استقلال خوزستان در فصل جاری بوده است. زمانی که در ابتدای فصل عبدالله ویسی با وجود کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا، اهواز را به مقصد اصفهان ترک کرد، کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم در ادامه با معضلات جدی مواجه شود.

عملکرد درخشان دروازه‌بان و مدافعان استقلال خوزستان باعث شد دخسوس با رقمی نجومی به تیم متمول گسترش فولاد بپیوندد و موسی کولیبالی اهل مالی که یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر پانزدهم بود همراه با ویسی به سپاهان بپیوندد. محمد طیبی، کاپیتان استقلال خوزستان هم با نمایش درخشان خود حتی نظر مثبت کارلوس کی‌روش را جلب کند اما او در فصل جدید یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیمش بوده است.

حالا هواداران استقلال خوزستان که در ابتدای فصل از ویسی به خاطر ترک تیم قهرمان، دلخور شدند به او حق می‌دهند و روی صحبت‌های او مبنی بر «عدم وجود شرایط برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا» بیشتر فکر می‌کنند.

سید سیروس پورموسوی هم که به عقیده بسیاری از کارشناسان فوتبال، نقش پررنگی در ساختن تیم رویایی فصل گذشته و قهرمانی در لیگ برتر پانزدهم داشت، حالا در حال تبدیل شدن به یک مهره سوخته است چرا که اعتبار فنی او با توجه به کسب نتایج ضعیف در حال زیر سؤال رفتن است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران، زیر مجموعه بانک ملی، تأمین کننده اصلی منابع مالی استقلال خوزستان محسوب می‌شود که در فصل جدید با مشکل روبرو شده و شاگردان پورموسوی را به دردسر انداخته است. وخامت اوضاع به حدی است که بازیکنان چندین جلسه تمرین را تحریم کردند و با وساطت سرمربی تیم راضی به بازگشت شدند.

این در حالی است که استقلال خوزستان، یکی از 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست که سهمیه مستقیم حضور در این مسابقات را هم کسب کرده است. باید دید مسئولان بانک ملی و مدیران استان خوزستان حمایتی از این تیم انجام خواهند داد یا شرایط برای استقلال خوزستان روز به روز بدتر و بدتر خواهد شد.

+میزان




تاریخ انتشار : 2 مهر 1395, 10:19



» اخبار مرتبط:

  • 6 مدعی لیگ 5هفته پایانی با چه تیم‌هایی بازی دارند؟
  • شنل قهرمانی بر تن پسران آبی خوزستان
  • نتایج بازی‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • «شهریار» بالاتراز«ژنرال»/ جام «فولاد»ی شد
  • حمله 7000 کامنتی به اینستاگرام گل‌محمدی!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟