مشروح اخبار


» ساخت نیروگاه بزرگ نجف اشرف ازمحل کمک های مردمی



 راک نیوز : نامجو با بیان اینکه نیروگاه نجف را برای تأمین برق زائران ایرانی می‌سازیم، گفت: بخشی از هزینه‌های این نیروگاه از محل کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات تأمین می‌شود.

مجید نامجو در گفت‌وگو با  خانه ملت، با یادآوری ساخت نیروگاهی بزرگ در عراق به دست مهندسان ومتخصصان ایرانی، گفت: نیروگاه نجف برای راحتی زائران ایرانی عتبات ساخته می‌شود.

وزیر نیرو با ابراز تعجب از سروصدای رسانه‌ها برای ساخت نیروگاهی در نجف، افزود: ایرانی‌های زیادی تا به حال به عتبات عالیات سفر کرده‌اند و از نزدیک با مشکلات کمبود برق در عراق آشنا هستند، ما برای حل مشکل کمبود برق زائران، قصد داریم نیروگاه نجف را بسازیم.

نامجو تصریح کرد: نیروگاه نجف، نیروگاه گازی بسیار بزرگی است که یکی از واحدهای آن برای ایجاد روشنایی در حرم مطهر امام علی (ع) استفاده می‌شود. هزینه این واحد، از محل کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: سایر واحدهای این نیروگاه را با هزینه دولت عراق راه‌اندازی خواهیم کرد که برای ساخت آنها، با وزارت انرژی این کشور قرارداد امضا کرده‌ایم.

وزیر نیرو تصریح کرد: این نیروگاه صرفا برای تأمین برق شهر نجف ساخته خواهد شد و فعلا برنامه‌ای برای ساخت نیروگاه در کربلا و تأمین برق حرم‌های مطهر این شهر نداریم./




تاریخ انتشار : 14 مرداد 1391, 22:42



» اخبار مرتبط:

  • ساخت نیروگاه بزرگ نجف اشرف ازمحل کمک های مردمی
  • منابع دیپلماتیک: نیروگاه بوشهر آسیب دیده است
  • احتمال مشارکت 280 میلیون یورویی چین در ساخت نیروگاه برق آبی "چم شیر"،
  • استخدام نیروگاه اتمی بوشهر سال ۹۱
  • 16 شهید و 44زخمی در حمله به زائران ایرانی در عراق
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟