مشروح اخبار


» هیات های عزاداری بدون مجوز در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری می شوند



فتاح محمدی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری آیین اربعین حسینی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: انجام این مهم در راستای نظم بخشی و ساماندهی بهتر مراسم های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیات های عزاداری بدون مجوز در ایام محرم سال جاری در سطح شهرستان ها و مناطق مختلف استان جمع آوری خواهند شد.

 

به گزارش راک نیوز از یاسوج ؛ فتاح محمدی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری آیین اربعین حسینی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج اظهار داشت: انجام این مهم در راستای نظم بخشی و ساماندهی بهتر مراسم های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و سایر متولیان امر باید با نظارت دقیق و مستمر مانع از عزادارای های دیر هنگام و تا نیمه های شب از سوی برخی هیات های عزاداری در سطح استان شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: باید سعی شود تا جهت گیری ها و رویکرد اصلی در عزاداری ها بیشتر به سمت تولید محتوایی، اثربخش و در راستای آگاهی و ترویج فرهنگ صحیح عاشورا و واقعه عظیم کربلا باشد.

محمدی در ادامه بر ضرورت ساماندهی مداحان و نوحه سرایان این استان در ایام محرم سال جاری تاکید کرد و افزود: مداحان باید با بصیرت افزایی واقعی و افزایش سطح دانش معرفتی، مردم و نسل امروز را متوجه اصل پیام واقعه عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) کنند.

وی وجود برخی خرافه ها و تحریف ها در اصل واقعه عاشورا را یادآور شد و گفت: مداحان باید با افزایش دانش و بینش خود نسبت به مسایل و امور دینی و مذهبی جایگاه و ارزش های خود را بیش از پیش حفظ کنند.

محمدی بیان کرد: تمامی هیات ها قبل از استقرار و مکان یابی محل استقرار خود را با نیروی انتظامی و سایر متولیان امر اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: تشکیل و راه اندازی هیات های عزاداری برای سالار شهیدان بیشتر با رویکرد و مبنای دینی و اسلامی باشد.

وی از مسئولان هیات های عزاداری در استان خواست برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز هماهنگی و همکاری لازم را با مجموعه نیروی انتظامی برای ساماندهی و جلوگیری از مشکلات ترافیکی انجام دهند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از 2 هزار و 740 نفر در سامانه سماح و آیین اربعین حسینی در سطح استان نام نویسی کرده اند که در کشور این رقم اکنون به 220 هزار نفر رسیده است.

+ایرنا



تاریخ انتشار : 12 مهر 1395, 08:16



» اخبار مرتبط:

  • پخش مراسم اربعین حسینی در دهدشت از شبکه های ملی
  • رقابت کاذب در هیئات مذهبی شناخت واقعه عاشورا را به تاخیر می‌اندازد
  • تاکید بر برخورد قضایی با اخلالگران نظم در عزاداری‌های محرم
  • سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سفر امروز رئیس جمهور به کرمان
  • معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ملاک حمایت از نامزدهای انتخاباتی در استان را اعلام کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟