مشروح اخبار


» رئیس اداره دامپزشکی گچساران: جایگاه دامپزشکی در برنامه ششم توسعه نادیده گرفته شده است



رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: علیرغم رسالت سنگین و خطیر سازمان دامپزشکی در تامین سلامت غذایی مردم، هیچ جایگاهی برای این سازمان در برنامه ششم توسعه دیده نشده است.


رئیس اداره دامپزشکی گچساران:جایگاه دامپزشکی در برنامه ششم توسعه نادیده گرفته شده است

رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: علیرغم رسالت سنگین و خطیر سازمان دامپزشکی در تامین سلامت غذایی مردم، هیچ جایگاهی برای این سازمان در برنامه ششم توسعه دیده نشده است.

امید افشاری نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی مباحث و مسائل رفاهی مردم زیر نظر ساختار اجرایی دامپزشکی است متاسفانه مردم خدمتگزاران خود در این عرصه را به خوبی نمی‌شناسند و نمی‌دانند که چه چیزی را از خدمتگزاران خود مطالبه کنند.

وی بیان‌ داشت: در صورت شناخت جایگاه مسئولان در سازمان دامپزشکی، مردم به خوبی می‌توانند مطالبه‌گر باشند و حق و حقوق خود را از این سازمان در زمینه تامین سلامت غذایی درخواست کنند که این وظیفه و رسالت اصحاب رسانه را برجسته‌تر می‌کند.

رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: اصحاب رسانه نمایندگان مردم هستند و باید به طور مرتب در حوزه تامین سلامت و امنیت مواد غذایی آنان از مسئولان مطالبه‌گر باشند و از مسئولان بخواهند که در زمینه تامین سلامت مواد غذایی مردم چه اقداماتی انجام داده اند.

افشاری نژاد گفت: هر چه کشور توسعه یافته‌تر باشد ساختار دامپزشکی آن نیز پیشرفته‌تر است و در کشورهای پیشرفته، دامپزشکی به عنوان نماینده مردم برای تامین امنیت و سلامت غذایی به طور جد حضور دارد.

وی ابراز داشت: منشأ بیشتر بیماری‌ها از مواد غذایی است.

رئیس اداره دامپزشکی گچساران تصریح‌کرد: در کشور ایران اسلامی، دامپزشکی در میان مردم حضور نداشته و اکثر مردم نیز هیچ آشنایی به نحوه خدمات‌رسانی این نهاد ندارند، رسانه‌ها باید بیش از پیش در جهت شناساندن و معرفی این سازمان و چگونگی ارائه خدمات به هموطنان تلاش کنند، چرا که تحقق این مهم هم به نفع ساختار سازمان و هم به سود سلامت و بهداشت مردم و اجتماع است.

افشاری نژاد گفت: متاسفانه علیرغم مسئولیت سنگین دامپزشکی در تامین سلامت تغذیه مردم و کنترل بیماری‌های دام و طیور، هیچ توجه‌ای به جایگاه این سازمان در برنامه ششم توسعه نشده است.

افشاری نژاد حفظ بهداشت و سلامت دام و فرآورده های آن، مبارزه با بیماری های دامی، نظارت و بازرسی های بهداشتی در مرحله های مختلف تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه این محصولات را از جمله وظایف مهم سازمان دامپزشکی عنوان‌کرد.

وی در پایان از عدم همخوانی وظایف و مسئولیت‌ها با میزان اعتبارات تخصیص یافته را از نقاط ضعف این سازمان خواند و گفت: امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته به سازمان دامپزشکی به اندازه مسئولیت‌ها و رسالت‌های محوله به این نهاد نیست و اعتبارات باید متناسب با وظایف باشد.

افشاری نژاد خاطر نشان کرد: شعار امسال 14 مهر، روز ملی دامپزشکی "دامپزشکی، سلامت، توسعه پایدار" انتخاب شده است.



تاریخ انتشار : 15 مهر 1395, 15:08



» اخبار مرتبط:

  • 420هزار راس دام در گچساران علیه بیماری ها مایه کوبی شد.
  • رئیس جدید اداره دامپزشکی گچساران معرفی شد
  • مدیرکل جدید دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
  • جولان مرغ های خانگی در خیابان های دهدشت
  • کشتارگاه دام در شهرستان بهبهان پلمب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟