مشروح اخبار


» اجراي سه هزار و 675 كيلومتر توپكراني در شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران



رييس اداره خدمات چاه هاي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران از اجرايي شدن سه هزار و 675 كيلومتر توپكراني در اين شركت خبر داد .

بيژن آقايي در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت بسيار بالاي عمليات توپكراني گفت : اين توپكراني در سايزهاي مختلف از خط لوله 4 تا 42 اينچ صورت گرفته است .


اجراي سه هزار و 675 كيلومتر توپكراني در شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران

رييس اداره خدمات چاه هاي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران از اجرايي شدن سه هزار و 675 كيلومتر توپكراني در اين شركت خبر داد .

بيژن آقايي در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت بسيار بالاي عمليات توپكراني گفت : اين توپكراني در سايزهاي مختلف از خط لوله 4 تا 42 اينچ صورت گرفته است .

وي افزود : با توجه به وجود تعددخطوط لوله در موقعيت جغرافيايي اين منطقه كه از نقاط كوهستاني و صعب العبور در چهار استان كهگلويه و بويراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهروبعضاكوهستاني عبور مي‌‌كند در برخي موارد بازديدها به علت عملياتي بودن توسط بالگرد صورت مي گيرد .

 آقايي با بيان اينكه 285 مورد توپكراني در يكسال و نيم گذشته انجام شده است اظهار كرد : اين عمليات در راستاي حفظ ، توليد و نگهداري از خطوط اصلي و صادراتي نفت و گاز وگاز مايع انجام شد .

وي ادامه داد : با هدف و بازرسي ، تشخيص ، تعيين ميزان خوردگي‌ها و تشخيص معايب احتمالي 40 كيلومتر توپكراني هوشمند نيز با موفقيت بر روي خطوط لوله نفت و گاز گچساران صورت گرفته است .

 آقايي در تشريح توپكراني هوشمند و ويژگي آن خاطر نشان كرد، توپك هوشمند اين ويژگي رادارد كه علاوه بر حركت درون خط لوله ، با ايجاد ميدان مغناطيسي ، اطلاعات مربوط به مشكلات خطوط لوله از قبيل كاهش ضخامت دروني و بيروني خطوط را به صورت شعاعي و طولي گزارش كند .

وي افزود : نتايج حاصل از توپكراني توسط كارشناسان بررسي و در نتيجه به منظور جلوگيري از آسيب ديدگي خطوط لوله ، حفظ ، صيانت از خط لوله صادراتي و آلودگي زيست محيطي عمليات ترميم بر روي اين خطوط آغاز مي شود .

ریيس اداره خدمات چاه هاي گچساران تصريح كرد : توپكراني عمليات عبور دادن شي خارجي با فرايندي خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است كه باهدف تميز كردن شريان هاي انتقال از رسوبات ايجاد شده ، خارج ساختن مايعات ، اندزه گيري قطر دروني ، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضد خوردگي و بازديد دروني خطوط صورت مي گيرد .

 آقايي با اشاره به ويژگي شركت نفت گچساران يادآور شد : اين شركت با در اختيار داشتن بيش از شش هزار كيلومتر خطوط لوله در سايزهاي 4 تا 42 اينچ در حوزه گچساران وچهار استان كشور و عبور خط لوله صادراتي نقش بي بديلي در صنعت نفت و اقتصاد كشور دارد.



تاریخ انتشار : 8 آبان 1395, 22:41



» اخبار مرتبط:

  • شکستگی خط انتقال گاز پازنان به گچساران
  • صدمه وارده به خط لوله 24 اينچ پازنان 2 هيچگونه آسيبي در بر نداشت .
  • اجرای ۴۰کیلومتر توپکرانی هوشمند برای نخستین بار بر روی خط لوله گاز ۱۰اینچ بی بی حکیمه گچساران
  • اجراي ساليانه بيش از 100 هزار نفر ساعت آموزش در شركت نفت گچساران
  • 78هزار مورد کار تعمیراتی در اداره نگهداری و تعمیرات شرکت نفت گچساران انجام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟