مشروح اخبار


» حذف عوارض خروج زائران اربعین از مرز شلمچه



به گزارش راک نیوز از خوزستان ؛سید علی موسوی گفت: از پانزدهم آبان تا پنجم آذر به مدت 20 روز، عوارض عبور از مرز شلمچه از زائران اربعین اخذ نمی‌شود.

وی افزود: با تصمیم هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و شخص مدیرعامل این سازمان، امسال عوارض خروجی زائران از شلمچه، مسیر دریایی اروند رود و فرودگاه آبادان حذف شد تا زائران با هزینه کمتر و شرایط مناسب‌تری به زیارت اربعین بروند.
وی افزود: سال‌های قبل نیز این عوارض از سوی سازمان منطقه آزاد اروند بخشیده می‌شد و امسال نیز این اتفاق افتاد و از روز گذشته به مدت 20 روز، زائران بدون پرداخت عوارض مربوط به سازمان منطقه آزاد اروند می‌توانند از مرز خارج شوند.
موسوی هدف این سازمان را نه کسب درآمد که تسهیل شرایط عبور و مرور زائران عنوان کرد و گفت: شرایط خوبی در مرز شلمچه و سایر مسیرهای خروجی این منطقه فراهم شده است و زائران به راحتی در این مسیر در حال تردد هستتد.
موسوی افزود: میزان این عوارض ١٢٥ هزار ریال است که زائران اربعین حسینی از شنبه ١٥ آبان از پرداخت از عوارض معاف هستند.
افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در مرز
دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها در مرز شلمچه از ٢٥ به ٧٥ هکتار را از دیگر اقدامات ستاد اربعین سازمان بیان کرد و گفت:این پارکینگ‌ها ظرفیت پذیرش ٤٠ هزار خودرو را دارند.
موسوی ادامه داد:انتقال زائران با ریل باس از میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی، هماهنگی با بندر خرمشهر برای انتقال زائران با مرز دریایی و استقرار ٢٥٠ موکب در مسیر خرمشهر تا شلمچه از دیگر اقدامات ستاد اربعین حسینی منطقه آزاد اروند برای خدمت به زائران اربعین حسینی است.
تردد زوار خارجی از شلمچه
وی با بیان این که مرز شلمچه تنها مرز برای تردد اتباع خارجی درنظر گرفته شده است، یادآور شد: تمهیدات ویژه نیز برای تردد اتباع خارجی از این مرز درنظر گرفته شده است که موکب‌ها و مسیر جداگانه از جمله این تمهیدات است.
مشاور مدیرعامل منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش تصریح کرد:این اتباع از کشورهای افغانستان، پاکستان، گرجستان، بحرین، تاجیکستان و برخی دیگر کشورهای همسایه به عراق سفر می‌کنند.
دبیر ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان این که سهمیه مرز شلمچه در تردد زائران اربعین حسینی حدود ٣٨ درصد کل زائران است، افزود:آمادگی داریم روزانه به ١٠٠ هزار زائر خدمت رسانی کنیم.
مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران اربعین به عراق است و پیش‌بینی می‌شود، امسال بیش از یک میلیون زائر از مرز شلمچه برای حضور در آیین‌های پیاده‌روی اربعین تردد کنند.



تاریخ انتشار : 15 آبان 1395, 09:17



» اخبار مرتبط:

  • مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی مسدود است
  • بازداشت 300 زائر ایرانی اربعین در خاک عراق
  • پذیرش زائران اربعین در سامانه سماح از اول...
  • کهگیلویه و بویراحمد دارای 5 موکب در مرزهای ایران و عراق
  • سفرازمرز قصرشیرین به کربلا ممنوع شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟