مشروح اخبار


» کنگره بزرگداشت دکتر ملک حسینی با حضور افراد طراز اول پیوند دنیا +فیلم



مراسم تکریم از مقام علمی استاد دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران با عنوان (پاسداشت نخبگی) با حضور میهمانان خارجی و مسئولان کشوری در شیراز برگزار شد.


مراسم تکریم از مقام علمی استاد دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران با عنوان (پاسداشت نخبگی) با حضور میهمانان خارجی و مسئولان کشوری در شیراز برگزار شد.

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛کنگره بزرگداشت دکتر ملک حسینی با حضور افراد طراز اول پیوند دنیا از کشورهای آمریکا، ترکیه، کویت و پاکستان  وبرخی مسئولان استانی از فارس وکهگیلویه وبویراحمد دوم دی در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار گردید.

دراین مراسم آیت الله ایمانی ،نماینده ولی فقیه دراستان فارس وعضو خبرگان رهبری ،دکترموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،پروفسور ریزوی رئیس مرکز پیوند و دیالیز سند پاکستان وپروفسور مصطفی الموسوی رئیس انجمن پیوند اعضای کویت از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

براساس این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین نکوداشت پدر پیوند کبد ایران با ایراد سخنرانی و تجلیل از پرفسور ملک حسینی تبریک متفاوتی به او داشت و گفت: پروفسور ملک حسینی را پیوند سه عامل مهم، پدر پیوند کبد ایران کرد.

دکترخادمی در ابتدای سخنانش گفت: مایلم ضمن تقدیر از پروفسور ملک حسینی یک تبریک ویژه محضر ایشان عرض کنم؛ تبریک نه به جهت داشتن دستان شفابخش، نه به خاطر پدر پیوند کبد ایران بودن، نه به خاطر ساختن بیمارستان و مراکز بهداشتی و نه بخاطر کارهای خیر بسیاری که انجام داد که البته همه اینها ستودنی است، بلکه تبریک به خاطر دعای خیّر بسیاری از مردم ایران و جهان که پشت سرشان است.

 

خادمی با بیان اینکه همراه داشتن دعای خیّر توفیقی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود، افزود: دکتر سید علی ملک‌حسینی اکنون این توفیق الهی را دریافت کرده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در جمع اساتید، نخبگان، شخصیت‌های علمی برجسته‌ی ایران و جهان، سیاسیون و جمع کثیری از مردم شیراز سخن می‌گفت، پدر پیوند کبد ایران را محصول پیوند سه عامل مهم دانست و خطاب به حضار تصریح کرد: به عقیده اینجانب، پیوند سه عامل پروفسور ملک حسینی را به یک شخصیت علمی جهانی تبدیل کرده است؛ اول، عامل سیادت و سید بودن ایشان و تاثیر عمیق آن بر خدامحوری و دینداری و مقبولیت اجتماعی، دومین عامل اثرگذار، برخاسته شدن ایشان از یک جامعه عشایری و لُری است؛ جامعه‌ای که به صداقت و یک‌رنگی و شجاعت شهره است. عامل سوم، پرورش در یک محیط فرهنگی هچون استان فارس است؛ محیطی که در آن طبع انسان‌ها بر سر ذوق می‌آید و در طول تاریخ محل پرورش شخصیت‌های بزرگی در عرصه‌های گوناگون بوده است.

 

خادمی در پایان سخنان خود برای این بزرگ‌مرد علمی جهان و افتخار استان‎‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و ایران سلامی آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد.

به گزارش راک نیوز  ؛

ملک حسینی، اردیبهشت ماه ۱۳۷۲ نخستین پیوند کبد در ایران و خاورمیانه را به انجام رساند و لقب پدر پیوند کبد در ایران را از آن خود کرد.

در سال ۱۳۷۲ وی دوره تکمیلی پیوند کبد را در ایران و بسیاری ازکشورها از جمله انگلستان سپری کرد و در دومین دوره چهره‌های ماندگار به عنوان چهره ماندگار در عرصه جراحی عروق و پیوند اعضای حیاتی شناخته شد .

اولین پیوند کبد از انسان زنده به انسان زنده و اولین پیوند کبد به 2 نفر از خدمات علمی اوست . عضو انجمن پیوند اعضاء خاورمیانه، عضو انجمن پیوند اروپا و عضو انجمن پیوند کبد جهان از مهم ترین فعالیت های دکتر ملک حسینی در سال های اخیر است.

سید علی ملک حسینی در سال ۱۳۲۸ در روستای چشمه چنار شهرستان بویراحمد به دنیا آمد .

وی دوران نوجوانی خود را در روستا سپری کرد و پس از طی دوره متوسطه در شیراز به دانش سرای عشایری راه یافت .

به دلیل علاقه وافری که به تحصیل دروس مختلف و تحقیق داشت در آزمون کنکور شرکت کرد و در سال ۱۳۵۳ در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد؛ این دوران مصادف شد با مرگ نابهنگام مادرش که بر اثر بیماری کبد درگذشت.

وی دوران پزشکی عمومی خود را با رتبه ممتاز گذراند و پس از اتمام دوره پزشکی دوره طرح خود را به مدت یکسال در شهر یاسوج گذراند .

وی، پس از شرکت در آزمون دستیاری دانشگاه شیراز موفق به اخذ تخصص جراحی عمومی با رتبه ممتاز شد .

سید علی ملک حسینی در دوران دفاع مقدس به عنوان دستیار همراه تیم جراحی عازم جبهه شد .

پس از آن وی دوره فوق تخصصی جراحی عروق و پیوند کلیه را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گذراند و در همان سال به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تدریس مشغول شد.

وی در سال ۱۳۶۹ برای طی دوره فوق تخصصی پیوند کبد راهی آمریکا شد و پس از بازگشت به ایران تیم پیوند کبد را در بیمارستان نمازی شیراز تشکیل داد.

گفتنی است کلیپی در همین زمینه را میتوانید با کلیک کردن بر روی کانال تلگرام راک نیوز در زیر آن را با کیفیت مطلوب تماشا کنید.



تاریخ انتشار : 3 دی 1395, 13:58



» اخبار مرتبط:

  • فراخوان برای همایش نکوداشت نخبه کهگیلویه و بویراحمدی از سوی بنیاد نخبگان استان فارس
  • دکتر ملک حسینی » رییس انجمن پیوند اعضای خاور میانه شد
  • دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران/کهگیلویه و بویراحمد در اهدا عضو ، جزء 5 استان برتر کشور
  • دکتر ملک حسینی: بزرگترین مرکز پیوند کبد دنیا در ایران
  • تنها نخبه کهگیلویه و بویراحمد کیست +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟