مشروح اخبار


» کمترين نرخ مشارکت اقتصادي کهگيلويه و بويراحمد



حالا مرکز آمار کشور با ارائه این آمار به مسئولان استانی یاداوری کرد که بجای این همه مصاحبه ونظر دهی درمورد تغییر نام استان کمی هم بفکر بیکاری باشید ،بفکر رشد اقتصاد درون استانی باشید .تنها استانی که مشارکت اقتصادی پایینی مثل ما داشت سیستان وبلوچستان بود. حالا ما با این همه پتانسیل  کجا قرار داریم؟
اگر مسئولین بخواهند همه اش بفکر مشکلات اقتصادی .بیکاری باشند پس کی برود روزی چند جا سخنرانی کند .مصاحبه کند......

 راک نیوز : حالا مرکز آمار کشور با ارائه این آمار به مسئولان استانی یاداوری کرد که بجای این همه مصاحبه ونظر دهی درمورد تغییر نام استان کمی هم بفکر بیکاری باشید ،بفکر رشد اقتصاد درون استانی باشید .تنها استانی که مشارکت اقتصادی پایینی مثل ما داشت سیستان وبلوچستان بود. حالا ما با این همه پتانسیل  کجا قرار داریم؟
اگر مسئولین بخواهند همه اش بفکر مشکلات اقتصادی .بیکاری باشند پس کی برود روزی چند جا سخنرانی کند .مصاحبه کند
 

مرکز آمار ايران از کاهش 1.2 درصدي نرخ بيکاري کشور در بهار ۱۳۹۱ به نسبت زمستان سال گذشته و افزايش ۶دهم درصدي نرخ بيکاري در اين فصل به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: نرخ بيکاري کشور در بهار ۱۳۹۱، 12.9 درصد مي باشد. اين مرکز همچنين نرخ مشارکت اقتصادي (مجموع شاغلان و افراد متقاضي شغل نسبت افراد در سن اشتغال) کشور را در بهار ۱۳۹۱، 38.2 درصد ذکر کرد که اين نرخ در مقايسه با زمستان سال گذشته 2.3 درصد افزايش ولي در مقايسه با بهار سال گذشته ۶دهم درصد کاهش را نشان مي دهد. بررسي نرخ مشارکت اقتصادي (نرخ فعاليت) جمعيت ۱۰ساله و بيشتر نشان مي دهد که 38.2 درصد جمعيت در سن کار (۱۰ساله و بيشتر) از نظر اقتصادي فعال بوده اند؛ يعني در گروه شاغلان يا بيکاران قرار گرفته اند. همچنين نتايج نشان مي دهد که نرخ مشارکت اقتصادي در بين زنان نسبت به مردان و در نقاط شهري نسبت به نقاط روستايي کمتر بوده است. بررسي تغييرات نرخ مشارکت اقتصادي کل کشور حاکي از کاهش 0.6 درصدي اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار۱۳۹۰) و افزايش 2.3 درصدي آن نسبت به فصل گذشته (زمستان ۱۳۹۰) است. بررسي اشتغال در بخش هاي عمده اقتصادي نشان مي دهد که بخش خدمات با 47.3 درصد بيشترين سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدي بخش هاي صنعت با 32.4 و کشاورزي با 20.3 درصد قرار دارند. بررسي نرخ بيکاري جوانان ۲۴-۱۵ ساله حاکي از آن است که 28.6 درصد از جمعيت فعال اين گروه سني بيکار بوده اند. اين شاخص در بين زنان نسبت به مردان و در نقاط شهري نسبت به نقاط روستايي بيشتر بوده است. بررسي روند تغييرات نرخ بيکاري جوانان ۲۴-۱۵ ساله کل کشور نشان مي دهد که اين شاخص نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 2.9 درصد افزايش و نسبت به فصل قبل 1.1 درصد کاهش يافته است. نرخ بيکاري جوانان ۲۹-۱۵ ساله نيز حاکي از آن است که 25.8 درصد از جمعيت فعال ۲۹-۱۵ ساله بيکار بوده اند. اين شاخص در بين زنان نسبت به مردان و در نقاط شهري نسبت به نقاط روستايي بيشتر بوده است. بررسي روند تغييرات نرخ بيکاري جوانان ۲۹-۱۵ ساله نشان مي دهد که اين شاخص نيز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته 2.7 درصد افزايش و نسبت به فصل قبل 0.8 درصد کاهش پيدا کرده است. بررسي سهم شاغلان ۱۵ساله و بيشتر با سرعت کار معمول ۴۹ساعت و بيشتر نشان مي دهد، 41.8 درصد شاغلان به طور معمول بيش از ۴۹ساعت در هفته کار مي کنند. اين شاخص که يکي از نماگرهاي کار شايسته مي باشد نشان مي دهد در کشور سهم زيادي از شاغلان بيشتر از استاندارد کار مي کنند. استان هاي ايلام و لرستان با نرخ بيکاري ۲۱ و 19.3 درصد بيشترين نرخ بيکاري و خراسان جنوبي و کرمان با نرخ بيکاري 6.5 و 7.5 درصد کمترين نرخ بيکاري در بين استان هاي کشور را دارند. استان هاي اردبيل و آذربايجان شرقي با نرخ مشارکت اقتصادي 45.7 و 42.9 درصد بيشترين نرخ مشارکت اقتصادي و سيستان و بلوچستان و کهگيلويه و بويراحمد با نرخ مشارکت اقتصادي 27.5 و 28.6 درصد کمترين نرخ مشارکت اقتصادي را در بين استان هاي کشور دارند.



تاریخ انتشار : 22 مرداد 1391, 09:20



» اخبار مرتبط:

  • افزايش نرخ بيکاري در 14 استان / ادعاي دولت مبني بر ايجاد ميليونها فرصت
  • تورم از مرز 40 درصد گذشت/ تورم مواد خوراکی 57 درصد
  • افزایش بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به سال قبل/هشداربه مسئولین
  • رکوردبیشترین نرخ بیکاری زنان در ایرا ن به زنان کهگیلویه وبویراحمد رسید
  • گران‌ترين و ارزان‌ترين شهرهای ايران +جدول
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟