مشروح اخبار


» تاجگردون: افزایش سهم صادرات نفت ایران دستاورد مهم توافق برجام



رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش سهم صادرات نفت ایران از دستاوردهای مهم توافق برجام است که به دلیل وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی نقش اثرگذاری در اقتصاد کشوردارد.


تاجگردون: افزایش سهم صادرات نفت ایران دستاوردمهم توافق برجام

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش سهم صادرات نفت ایران از دستاوردهای مهم توافق برجام است که به دلیل وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی نقش اثرگذاری در اقتصاد کشوردارد.

غلامرضا تاجگردون گفت: افزایش درآمدهای نفتی ایران همراه با کاهش اتکا به بودجه نفت و افزایش قیمت این محصول می‌تواند زمینه را برای سرمایه گذاری‌های پایدار و بهبود وضع اقتصادی مردم فراهم ‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه به راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری، ایجاد زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی، تسهیل شرایط صادرات و پیشگیری از فروش نفت خام با توسعه صنایع پتروشیمی از راهکارهای سرمایه گذاری پایدار درآمدهای نفتی است.

وی ادامه داد: در صورت فراهم شدن زمینه بهره وری از سرمایه گذاری پایدار از درآمدهای نفت می‌توان زمینه افزایش تولید ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی به عنوان مهمترین نیازهای جامعه را ایجاد کرد.

یک پژوهشگر هم در این زمینه می گوید: افزایش سهمیه ایران در سبد نفتی اوپک در حالی که مجموع تولید این سازمان کاهش یافت، از مهمترین دستاوردهای اقتصادی برجام است.

جاسم دانشور که مقاله پژوهشی وی درباره توافق لوزان در جشنواره نشریات دانشگاه‌های آزاد کشور رتبه نخست را کسب کرده است، اظهار داشت: با وجود کاهش بیش از یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک، سهمیه تولید نفت کشورمان در این اجلاس به حدود ۹ر۳ میلیون بشکه در روز تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه نفت ایران تا ۸۰۰ هزار بشکه هم کاهش یافته بود، تصریح کرد: این موفقیت زمینه بازگشت ایران به روزهای طلایی صادرات نفت را فراهم کرد.

دانشور ابراز کرد: افزایش قیمت نفت در کنار افزایش سهم صادراتی نفت ایران و کاهش صادرات نفت دیگر کشورها دستاورد ارزشمندی است که افزایش درآمد کشور را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران مبتنی بر درآمد نفت است،می افزاید: افزایش میزان درآمدهای نفتی زمینه ساز توسعه اقتصادی ایران را فراهم خواهد کرد.

این پژوهشگر تصریح می کند: افزایش سرمایه گذاری خارجی که زمینه توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد از دیگر دستاوردهای برجام است.

دانشور می گوید: افزایش تمایل سرمایه گذاری خارجی پس از توافق برجام نشان دهنده افزایش امنیت کشورمان و شکست تبلیغات ایران هراسی است.

یک دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق هم می افزاید: دیپلماسی قوی و گفتمان اعتدال گرایی مهمترین عامل موفقیت دولت تدبیر و امید در توافق برجام و نشست اوپک برای احقاق حقوق خود ملت ایران است و در صورت تداوم این گفتمان و راهبرد فوق می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

مریم زارع با اشاره به کاهش محدودیت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و تجارت بین المللی در شرایط پسابرجام گفت: این توافق سبب شکوفایی اقتصاد کشور و تسهیل روابط اثربخش سیاسی با دیگر کشورهای جهان خواهد شد.

گفتنی است شهرستان 120 هزار نفری گچساران دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب کشور است و افزون بر 20 درصد نفت ایران در حوزه نفتی این شهرستان تولید می‌شود.

شرکت نفت گچساران روزانه به‌طور میانگین 610 تا 615 نفت تولید می‌کند.



تاریخ انتشار : 23 بهمن 1395, 19:08



» اخبار مرتبط:

  • معاون حقوقی رئیس جمهوری:افزایش رشد اقتصادی در کشور دستاورد برجام است
  • اولین تاثیرتوافق ایران بروی قیمت ها/کاهش عجیب قیمت نفت
  • مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران: تولید نفت ایران ۱۵ هزار بشکه افزایش می یابد
  • جایگاه اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه اقتصادی-علیرضا قنبری
  • جلسه پرسش وپاسخ دانشجویان با نماینده مردم گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟