مشروح اخبار


» تلخ اما واقعی /سوء تغذیه در منطقه محروم زیلایی بویراحمد!



مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد از گستردگی فقر، محرومیت و سوء تغذیه که در منطقه محروم زیلایی خبرداد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد از گستردگی فقر، محرومیت و سوء تغذیه که در منطقه محروم زیلایی خبرداد.
به گزارش راک نیوز، فرید محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: دختران از سن ازدواج گذشته زیلایی با سوء تغذیه مواجهند که بخشی از آنها جامعه هدف این نهاد هستند. برای کودکان زیر 5 سال و زنان باردار و شیرده نیز برنامه داریم.

وی بیان کرد: در منطقه زیلایی محرومیت وجود دارد و مردم آن فقیر هستند که بخشی از آن را شناسایی و براساس ضوابط امداد خدمات ارائه می دهیم و مورد حمایت قرار می گیرند. بخشی نیز خارج از ضابطه این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی فقر، محرومیت و سوء تغذیه که در منطقه محروم زیلایی وجود دارد باید علاوه بر خدماتی که کمیته امداد ارائه می دهد سایر دستگاهها اجرایی و امدادی استانی و خارج استان، خیرین و موسسات خیریه توانمند که در خارج از استان هستند، در کنار این نهاد قرار بگیرند.

محبی تصریح کرد: باید "کار ویژه" خاصی برای منطقه محروم زیلایی در بخش مارگون تعریف شود تا بتوانیم فقر، محرومیت و سوء تغذیه را در این منطقه کاهش دهیم.

وی ادامه داد: اکثر دختران این منطقه استعدادهای خیلی خوبی دارند اما متاسفانه ترک تحصیل کرده اند و سن برخی از آنها از سن ازدواج گذشته است اما کمیته امداد در بین جامعه هدف خود وارد شده است. البته همه آن افراد جامعه هدف ما نیستند و گستردگی خاصی دارند.

محمد نظری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: 2500 کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی مرکز بهداشت استان شناسایی و به امداد معرفی شده اند.

وی افزود: آمار مبتلایان به سوء تغذیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از این آمار است چراکه این آمار براساس نمودار شرد مشخص و از سوی مرکز بهداشت استان به ما معرفی شدند تا خدمات دهی شوند که تنها مربوط به کودکان زیر پنج سال است. همچنین طی امسال برای رفع سوء تغذیه، مادران باردار و شیرده استان تحت پوشش و حمایت قرار داده‌ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد اضافه کرد: با توجه به نیاز این کودکان و مادران باردار از سوی مرکز بهداشت، سبد غذایی برای آنها در نظر گرفته می شود.

به گزارش راک نیوز ، اخیرا گزارشی مبنی بر اینکه دختران روستای زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد با وجود سوء تغذیه شدید سخت کار می کنند و هوش بالایی دارند، در برخی رسانه منتشر شده است.



تاریخ انتشار : 9 آبان 1396, 10:23



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد: هزار و 88 خانوار زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به خودکفایی رسیدند
  • پرداخت سبدغذایی به کودکان دچار سوء تغذيه در شهرستان لنده
  • ۱۳۰۰ نوعروس کهگیلویه‌ و بویراحمدی در نوبت دریافت جهیزیه هستند
  • 15 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه وبویراحمد است
  • مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: ارائه بیش از 61 میلیارد ریال خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟