مشروح اخبار


» مدیرکل امور عشایر : کوچ پائیزه عشایر فارس به مناطق قشلاقی آغاز شده است



مدیرکل امور عشایر فارس گفت: عشایر به واسطه شرایط ویژه زندگی وابستگی آنان به مرتع از ابتداي نیمه دوم مهرماه سال جاری کوچ خود را به مناطق قشلاقی آغاز کردند.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: عشایر به واسطه شرایط ویژه زندگی وابستگی آنان به مرتع از ابتداي نیمه دوم مهرماه سال جاری کوچ خود را به مناطق قشلاقی آغاز کردند.
به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ روح الله بهرامی با اشاره به اینکه عشایر فارس سه و نیم درصد جمعیت این استان و 12 و نیم درصد عشایر کشور را تشکیل می دهند، گفت: عشایر به واسطه شرایط ویژه زندگی وابستگی آنان به مرتع از ابتداي نیمه دوم مهرماه سال جاری کوچ خود را به مناطق قشلاقی آغاز کردند.

 بهرامی افزود: با سرد شدن هوا عشایر کوچ رو فارس سه میلیون راس دام خود را به سوی مراتع گرمسیری در شهرستان های جنوبی استان و نیز بخشی از استان بوشهر انتقال می دهند.

 وی با بیان اینکه این کوچ تقریبا یک ماه به طول می انجامد، افزود: عشایر فارس همه ساله بهار و تابستان را در چراگاه های ییلاقی که غالبا شمال و غرب استان و نواحی از استان های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد می گذرانند.

 مدیرکل امور عشایر فارس اظهار داشت: تمهیدات و اقدامات لازم از قبیل مرمت و تیغ زنی ایلراه ها، تامین آب شرب در مسیر کوچ و مناطق قشلاقی، تامین نهاده های دامی، توزیع آرد و ارزاق عمومی عشایر توسط تشکل ها برای تسهیل در کوچ و دسترسی عشایر به مراتع قشلاقی فراهم شده است.



تاریخ انتشار : 10 آبان 1396, 09:56



» اخبار مرتبط:

  • جشن ملی عشایرمنطقه جنوب ایران درگچساران برگزار می شود
  • خشکسالی موجب کاهش 15درصدی زاد و ولد دامها ی عشایر گچساران شد.
  • عشایر کهگیلویه و بویراحمد سالیانه 7000 تن گوشت قرمز تولید می کنند
  • طنین صدای پای کوچ عشایر در مناطق سردسیر استان فارس + تصاویر
  • آغاز كوچ 12 هزار عشاير كهگيلويه و بويراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟