مشروح اخبار


» اخطار به پيش‌خريداران مسكن‌مهر



تاخير پيش‌خريداران مسكن‌مهر در پرداخت پول، قبل از آنكه بار مشكلات دولت در اين طرح را اضافه كند، به هشدار جدي وزارت راه‌وشهرسازي خطاب به متقاضيان بدهكار منتهي شده است.
اين وزارتخانه با تعيين اولتيماتوم 10 روزه به كساني كه واحدهاي مسكوني‌مهر را پيش‌خريد كرده‌اند اما هنوز مبالغ نقدي در تعهدشان را پرداخت نكرده‌اند، دستور حذف و جايگزيني بدهكاران با متقاضيان جديد را براي مسوولان ثبت‌نام صادر كرده‌ است.
به گزارش «دنياي‌اقتصاد» صدور بخشنامه «حذف‌آني» پيش‌خريداران بدهكار در مسكن‌مهر، در پي توقف عمليات ساخت تعداد قابل‌توجهي از واحدهاي مسكوني‌مهر توسط انبوه‌سازان بزرگ، انجام شده است.
دولت در قراردادي كه با همه سازنده‌هاي مسكن‌مهر امضا كرده متعهد شده در پايان مرحله سفت‌كاري، متقاضي دست‌به‌نقد به آنها معرفي كند تا انبوه‌ساز با تامين‌مالي از محل آورده‌ پيش‌خريداران، بتواند كار تكميل و واگذاري واحدها را به سرانجام برساند، اما اين پروسه در پايتخت‌ مسكن‌مهر -شهر جديد پرند- و به تبع آن در برخي ديگر از شهرهاي كشور به دليل خودداري پيش‌خريداران در پرداخت آورده‌نقدي، دچار اختلال شده و تعطيلي كارگاه‌هاي ساختماني را به همراه داشته است. پروژه‌هاي متوقف شده بايد ماه‌ها پيش به بهره‌برداري مي‌رسيد و آمار افتتا‌ح‌هاي دولت در مسكن‌مهر را افزايش مي‌داد اما بي‌تفاوتي پيش‌خريداران از يك‌سو و نبود خدمات زيربنايي از سوي ديگر باعث شده دولت در ماه‌هاي پاياني عمر كاري خود مجبور شود يكسري تصميمات برشي اتخاذ كند.
مدير عامل شهر جديد پرند در اين باره به «دنياي‌اقتصاد» گفت: 35 هزار نفر از كساني كه طي يكي دو سال اخير در پرند براي دريافت واحدهاي مسكوني‌مهر ثبت‌نام كرده‌اند و واجدشرايط هم شناخته‌ شده‌اند تاكنون براي پرداخت آورده نقدي و اخذ برگه پيش‌خريد مراجعه نكرده‌اند.
سعيد صابوني افزود: اين افراد از نظر خودشان صاحب مسكن‌مهر شده‌اند اما از نظر دولت و طبق قرارداد اوليه ثبت‌نام، تا زماني كه مبالغ تعيين‌شده براي واحدها را پرداخت نكنند، پيش‌خريدار محسوب نخواهند شد. وي تصريح كرد: از آنجا كه در پرند تعدادي از انبوه‌سازان لنگ دريافت آورده نقدي متقاضيان هستند و با توجه به افزايش قيمت مصالح، تاخير در پرداخت پول به سازنده‌ها تبعات هزينه‌اي خواهد داشت، مقرر شده است با تعيين مهلت حداكثر 10 روزه براي اين 35 هزار نفر، بدهي اين افراد وصول شود در غير اينصورت با ثبت‌نام جديد از متقاضيان در نوبت، افراد جديد جايگزين بدهكاران مي‌شوند.
صابوني مبالغ تعيين شده بابت پرداخت نقدي متقاضيان مسكن‌مهر را بين 8 تا 15 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: خط‌قرمز دولت در واگذاري واحدهاي مسكوني‌مهر، رعايت مفاد قرارداد پيش‌فروش از سوي متقاضيان و پرداخت بدون تاخير آورده‌نقدي است در غيراين‌صورت بعد از ارسال 3 پيامك اخطار به بدهكاران، اسامي آنها از ليست واگذاري حذف مي‌شود.



تاریخ انتشار : 14 شهریور 1391, 00:20



» اخبار مرتبط:

  • ارسال پيامك‌هايي كه حساب متقاضيان مسكن مهر را خالي مي‌كند!
  • بركناري بعد از انتقاد!
  • افزايش «خونه‌‌خالي» در تهران
  • اظهار نگراني فرماندارممسني ازنحوه واگذاري واحدهاي مسكن مهر به متقاضيان درممسني
  • "جلسه شوراي مسكن شهرستان ممسني چه گذشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟