مشروح اخبار


» رئیس پلیس فتا هرمزگان : کلاهبرداری 800میلیونی دراستان/وام فروشی، روش تازه کلاهبرداری!



سرهنگ علی‌اصغر افتخاری در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، مبحث به‌صورت مخصوص در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا جای گرفت. وی اضافه کرد: برابر سخنان شاکی، در فضای سایبری آگهی با عنوان فروش وام روبه‌رو شده که […]

سرهنگ علی‌اصغر افتخاری در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، مبحث به‌صورت مخصوص در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا جای گرفت.

وی اضافه کرد: برابر سخنان شاکی، در فضای سایبری آگهی با عنوان فروش وام روبه‌رو شده که بعد از ارتباط با فردی ناشناس مبلغ دو میلیون ریال را به‌حساب وی واریز کرده که بعد از گذشت مدت‌زمان طولانی، متهم از پرداخت وام به شاکی اجتناب کرده هست.

به گزارش راک نیوز از بندرعباس ؛ ریاست پلیس فتا هرمزگان تأکید کرد: در روند رسیدگی به پرونده، تعداد ۸ نفر از شهروندان بندرعباسی نیز به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند که فردی ناشناس از همین مسیر از آن‌ها کلاهبرداری کرده هست.

وی دنبال کرد: در بازجویی به‌عمل‌آمده، متهم گفت با توجه به مرگ پدرش در بچگی ازلحاظ مالی در مضیقه بوده و برای پرداخت شهریه دانشگاه اقدام به درج آگهی فروش وام در فضای سایبری کرده هست.

 

سرهنگ افتخاری عنوان نمود: برابر تحقیق های صورت گرفته و در بازجویی‌های صورت گرفته متهم مشخص شد نامبرده با انجام این عمل از ۴۰ نفر مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده هست.

ریاست پلیس فتا استان افزود: به شهروندان سفارش می‌کنم فریب کلاه‌برداران را نخورند و برای دریافت وام بایستی به مبادی ذیربط مراجعه نمایند و به‌راحتی در فضای سایبری به اشخاص ناشناس اعتماد ننمایند.

سرهنگ افتخاری در انتهاء اضافه کرد: با تأسف با رشد فضای سایبری در جامعه، کلاه‌برداران از روش‌های نوینی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند که شهروندان می‌بایست آگاهی خود را در مورد فضای سایبری افزایش دهند تا در دام کلاهبرداران دستخوش نشوند.

 



تاریخ انتشار : 16 دی 1396, 21:27



» اخبار مرتبط:

  • کلاهبرداری میلیاردی با جعل عنوان
  • دختر ده ساله‌ بندرعباسی قربانی توطئه 3نوجوان درفضای مجازی شد
  • انتقام‌جویی به بهانه اختلافات خانوادگی در بندرعباس
  • اخاذی خلبان قلابی از دختران جوان دربوشهر
  • خرید میلیونی کارت شارژ از حساب شهروندی یاسوجی /سوءاستفاده از حساب بانکی در یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟