مشروح اخبار


» دولت از خدمت به کسب قدرت تغيير رويکرد داده است



راک نیوز: همواره اظهار‌نظر مسوولان چه خوب و چه بد، در اذهان عمومي اثر گذاشته و باعث واکنش‌هاي مثبت يا منفي شده است. البته احمدي‌نژاد يکي از چهره‌هايي است که هرگاه اظهار‌نظر کرده به نوعي چالش درست کرده و باعث واکنش‌هاي فراواني شده است. يکي از اين موارد اظهارات اخير احمدي‌نژاد در مورد دوره دولت دهم است. هنگامي که مجري از احمدي‌نژاد سوال مي‌کند يک‌سال به عمر دولت باقي‌مانده و براي اين مدت چه برنامه‌اي داريد؟ احمدي‌نژاد مي‌گويد از کجا مي‌دانيد ؟ البته هر‌کس که به قانون ايمان داشته باشد و نخواهد چالش درست کند اين را مي‌پذيرد که هر کس بيش از دو چهار‌سال متوالي نمي‌تواند در انتخابات شرکت کند و پس از پايان عمر دولت دوم، بايد با دولت خداحافظي کند اما همين که فردي در اذهان عمومي چنين اظهار نظر مي‌کند بايد منتظر عواقب نامناسبي بود. در اين رابطه همه فعالان سياسي چه اصلاح طلب و چه اصولگرا معترض بودند و اين جمله با واکنش شديد آنان رو به رو شده است. يکي از اين موارد عباس سليمي نمين است. اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به مصاحبه تلويزيوني رئيس جمهور و با بيان اينکه وي از رويکرد خدمت به مردم در حاشيه دولت به کسب قدرت تغيير رويه داده است، گفت: احمدي‌نژاد تا جايي که در مسير خدمتگزاري قرار گيرد شان و منزلت خواهد داشت و هر جا که از خدمتگزاري فاصله گيرد و به فکر قدرت باشد، زحمات خود را بر باد خواهد داد.

عباس سليمي نمين در گفتگو با مهر در واکنش به مصاحبه تلويزيوني احمدي‌نژاد گفت: به طور کلي مردم اين نوع سوال و جواب و مساعدت بين خبرنگار و مصاحبه شونده که کاملاً مشهود بود را نمي‌پسندند.

وي با بيان اينکه درست نيست که خبرنگار آن سوالي را مطرح کند که پاسخ‌دهنده تمايل دارد افزود: يک نوع آرايش و هماهنگي ميان مصاحبه شونده و مصاحبه کننده وجود داشت. اين کارشناس مسايل سياسي با اشاره به بخشي از اظهارات رئيس‌جمهور مبني بر اينکه امسال سال آخر دولت نيست گفت: اين صحبت رئيس‌جمهور حرف جديدي نيست و رويکرد احمدي‌نژاد از خدمت به ماندگاري در قدرت تغيير يافته است و اين تغيير رويکرد به طور محسوس احساس مي‌شود.

وي ادامه داد: احمدي‌نژاد به دلايلي احساس وظيفه مي‌کند که بايد در قدرت بماند و حال اين موضوع را که چه به صورت جدي و يا شوخي در رسانه ملي ابراز کرده باشد، شواهد آن به خوبي نمايان است.

وي با بيان اينکه رئيس‌جمهور نبايد فقط به القائات يک سري عناصر متملق در اطراف خود توجه کند گفت:‌ احمدي‌نژاد فکر مي‌کند تنها کسي است که رسالت دارد جلوي بدعت‌ها و انحرافات را در جامعه بگيرد و اين در اثر القائات عناصر درون دولت است که مي‌خواهند بدعت‌هاي گذشته را احيا کنند.

وي تاکيد کرد: مردم تا جايي با مسئولان همراه هستند که آن‌فرد پايبند به اصول باشد و اگر بخواهد از اصول تخطي کند مردم نيز وي را کنار خواهند گذاشت.

سليمي نمين با بيان اين که اگر احمدي‌نژاد گمان مي‌برد درصورتي که دوباره با همان تابلوي ادوار قبل وارد انتخابات شود مردم از آن حمايت مي‌کنند دچار خطاي تحليلي فاحشي شده است گفت: گفتمان اصولگرايي احمدي‌نژاد را به قدرت رسانده است و مردم به احمدي‌نژاد که قول داده بود به آن اصول پايبند باشد راي دادند؛ بنابراين احمدي‌نژاد بدون اين اصول و گفتمان ارزشي نخواهد داشت.

اين کارشناس مسايل سياسي تصريح کرد: اگر احمدي‌نژاد عزتي داشته و دارد به دليل پايبندي‌اش به اصول است و اگر عزتش کاهش يابد به دليل زاويه دار شدنش از ارزش‌هاي اصولگرايي است.

وي افزود: احمدي‌نژاد تا جايي که در مسير خدمتگزاري قرار گيرد شان و منزلت خواهد داشت و هر جا که از خدمتگزاري فاصله گيرد و به فکر قدرت باشد زحمات خود را بر باد خواهد داد.

سليمي نمين در توصيه‌اي به دولت گفت: من به عنوان يک دلسوز دولت به رئيس‌جمهور مي‌گويم که اگر مي‌خواهد در نزد مردم محترم بماند مي‌بايست در چارچوب قانون حرکت و قدرت را طبق روال طبيعي و قانوني آن ترک کند.

وي در خصوص ورود دولت به انتخابات گفت: دخالت و ورود دولت به انتخابات اين شائبه را در جامعه به وجود مي‌آورد که دولت از امکانات دولتي براي ماندن در قدرت استفاده کرده است. بنابراين ممکن است زمينه برخي نابساماني‌ها را در فضاي انتخاباتي رقم بزند.

اين کارشناس مسايل سياسي با بيان اينکه دولت بايد از تاريخ نيز درست عبرت بگيرد، گفت: قبل از اين دولت نيز برخي دولت‌ها مي‌خواستند با تغيير در قانون اساسي زمينه حضور مجدد خود را فراهم کنند. آنان نيز شان، سابقه و جايگاه‌شان در نزد مردم، انقلاب و رهبري بسيار بسيار بالاتر از جايگاه کنوني احمدي‌نژاد بود اما زماني که خواستند خارج از چارچوب و اصول حرکت کنند مردم آنان را ترک کردند و احمدي‌نژاد نيز نبايد فکر کند که مقام و منزلتي برتر از ديگران دارد. وي ادامه داد: احمدي‌نژاد اگر دچار انحراف نشود مي‌تواند با ارزيابي عملکرد خود و بررسي نقاط ضعف و قوت از طريق منطقي و به صورت اصلاح شده بعد از پايان دولت دهم در عرصه سياسي کشور به طرق مختلف نقش‌آفرين باشد.اما اگر در مقابل قانون قرار بگيرد از قدرت محو خواهد شد. وي در پايان در توصيه‌اي به خبرنگار مصاحبه کننده با رئيس‌جمهور گفت: خبرنگار بايد دلسوزانه تر عمل کند و سوالاتي را مطرح سازد که نتيجه بهتري داشته باشد و مطالبات مردم بيان شود.

دولت فکر نکند کانديدايش راي مي‌آورد

رئيس مجلس خبرگان با بيان اينکه دولتها در سال آخر کمي سست مي‌شوند ولي توصيه رهبري به دولت اين بود که در فرصت باقيمانده کارها را جدي دنبال کنند، خطاب به دولت و رئيس‌جمهور گفت: اين فکر نبايد باشد که ما نيز بعدا هستيم و يا اينکه کانديداي ما در دوره بعدي راي خواهد آورد.

آيت‌الله مهدوي کني رئيس مجلس خبرگان در پايان مراسم افتتاحيه دوازدهمين دوره اجلاس خبرگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه با توجه به پيش‌رو بودن انتخابات رياست جمهوري در سال آينده توصيه شما به جناح اصولگرا چيست؟ و آيا فکر مي‌کنيد وحدت بين نيروهاي اصولگرا حاصل مي‌شود؟ گفت: من کلمه وحدت را بکار نمي‌برم و از کلمه ائتلاف استفاده مي‌کنم. وحدت به معني يکي شدن است که اين امکانپذير نيست.

وي در ادامه افزود: به هر ترتيب اختلاف سليقه وجود دارد و بايد اين را پذيرفت اما براي رسيدن به اهداف اصلي بايد اشتراکاتمان را بيشتر کنيم.

وي در ادامه تصريح کرد: توصيه من در انتخابات مجلس نيز همين بود اما برخي متاسفانه عمل نکردند.

وي اظهار داشت: من نمي‌گويم فردي را مشخص کنيد و بگوييد اين آقا کانديدا باشد بلکه آنها که صلاحيت دارند بايد به ميدان بيايند و همه حتي کانديداهاي ديگر نيز اين موضوع را قبول مي‌کنند.

آيت‌الله مهدوي کني با بيان اينکه نمي‌خواهم به کانديداي خاصي اشاره کنم، ادامه داد: پيشنهاد مي‌کنم حداقل روي دو نفر ائتلاف کنند البته اگر بخواهيم در اين موضوع حرف‌هاي آرماني بزنيم طور ديگري مي‌شود.

رئيس مجلس خبرگان همچنين در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و توصيه به اين طيف سياسي گفت: به اصلاح طلبان توصيه مي‌کنم به فکر مملکت خود باشند افرادي که صلاحيت داشته انقلاب و نظام را قبول دارند و در مقام براندازي نيستند مي‌توانند به ميدان بيايند. چه اشکالي دارد که آنها هم کانديدا داشته باشند.

وي در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان بايد طوري عمل کنند که به ديگران بخصوص خارجي‌ها القاء شود که براندازي را قبول نمي‌کنيم. البته به غير از اين هم باشد بيشتر مردم ايران قبول نخواهند کرد.

آيت‌الله مهدوي کني تصريح کرد: اصلاح‌طلبان بايد راهشان را عوض کنند و نشان دهند که در مقام براندازي نيستند و در اين صورت است که مي‌توانند در انتخابات شرکت کرده و تبليغ کنند که اگر غير از اين باشد حضورشان در انتخابات غيرممکن است.

وي همچنين با توجه به سال پاياني دولت در توصيه‌اي به دولتمردان گفت: رهبري در ملاقات با هيئت دولت مطالبي را بيان فرمودند و اشاره داشتند که اين دولت بسيار خدمت کرده است و حال بايد با توجه به اين مدت کوتاه از عمر دولت، دولتمردان مسائل را جدي‌تر دنبال کنند. وي با بيان اينکه دولت‌ها در سال آخر کمي‌سست مي‌شوند، گفت: ولي توصيه رهبري به اين دولت اين بود که در اين فرصت باقيمانده سست نشوند و کارها را جدي دنبال کنند اين فکر نبايد باشد که ما نيز بعدا هستيم و يا اينکه کانديداي ما در دوره بعدي راي خواهد آورد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اگر دولت به خدمتگزاري خود ادامه دهد، مردم راضي خواهند شد و براي حضور در انتخابات دور بعد رغبت پيدا خواهند کرد در غير اين صورت رغبت مردم کم خواهد شد.




تاریخ انتشار : 18 شهریور 1391, 07:25



» اخبار مرتبط:

  • تحليل خاتمي درباره پايان دوره رياست جمهوري احمدي نژاد
  • توصيه باهنر به احمدي نژاد: درگيري غير ضروري نداشته باش!
  • اظهارات فوتبالي احمدي نژاد
  • آغاز افشاگري اصولگرايان عليه احمدي نژاد
  • احمدي‌نژاد و خداحافظي با پرچم اصولگرايان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟