مشروح اخبار


» برای اولین بارتوسط دکتر شفیعی صورت گرفت: جراحی بسته کار گذاری دریچه آئورت قلب درشیراز



جراحی بسته کار گذاری دریچه آئورت قلب  در بیمارستان نیمه دولتی کوثر شیراز با موفقیت انجام شد.

 

دکترشفیعی سرپرست تیم جراحی گفت: این جراحی با نام تکنیک تاوی یا تعویض دریچه آئورت قلب، بدون جراحی باز از راه شریان پوستی،  اجرا می شود.


جراحی بسته کار گذاری دریچه آئورت قلب  در بیمارستان نیمه دولتی کوثر شیراز با موفقیت انجام شد.

 

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ سرپرست تیم جراحی گفت: این جراحی با نام تکنیک تاوی یا تعویض دریچه آئورت قلب، بدون جراحی باز از راه شریان پوستی،  اجرا می شود.

دکترمسعود شفیعی افزود: در این روش نوین که شبیه به آنژیوگرافی است، دریچه بافتی و بیولوژیک از طریق رگ کشاله ران در محل خود قرار می‌گیرد.

وی کاهش مصرف داروی وارفارین، پس از عمل جراحی به مدت ۸تا ۱۲هفته را از مزایای این روش نسبت به روش‌های باز ذکر کرد و گفت: در جراحی باز قلب، بیمار تا پایان عمر مجبور به مصرف این دارو است.

شفیعی کاهش عفونت زخم‌های جراحی، کاهش زمان بهبود بیمار به دو تا سه روز بعد از عمل،  کاهش احتمال بروز بیماری‌های کبدی و کلیوی و نیاز نداشتن به بیهوشی را از مهمترین ویژگی‌های این روش جراحی قلب دانست.

سرپرست تیم جراحی با بیان اینکه که امید به زندگی در این دسته از بیماران افزایش می‌یابد، افزود: بر اساس مطالعات علمی، عملکرد دریچه‌های قلبی که با این روش کار گذاشته می‌شوند تا ۱۲سال تایید شده است.

کجوری فوق تخصص قلب و عروق و عضو تیم جراحی هم گفت: این نوع جراحی برای بیماران مسن قلبی که خطرپذیری بالایی در جراحی باز قلب برای آن‌ها وجود دارد یا بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای کبدی و کلیوی و بیمارانی که درگذشته عمل جراحی باز قلب شدند مناسب‌ترین گزینه است.
گفتنی است دکتر شفیعی از پزشکان حاذق و لرتبار میباشد که دانش آموخته مکتب محمد بهمن بیگی بوده است وی تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز وفوق تخصص جراحی قلب و عروق از دانشگاه علوم پزشکی تهران  وتحصیلات تکمیلی پیوند قلب را در پاریس فرانسه گذرانده است . 
فیلم کامل این گزارش را میتوانید در کانال تلگرام راک نیوز در زیر ببینید.



تاریخ انتشار : 27 دی 1396, 08:08



» اخبار مرتبط:

  • نخستین عمل جابه‌جایی گوش در شیراز انجام شد
  • 4000بیمار در بیمارستان بهشتی یاسوج جراحی شدند
  • اولین پیوند موفقیت‌آمیز آلت تناسلی
  • نخستین عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در گچساران انجام شد
  • نخستین جراحی مغز در بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان انجام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟