مشروح اخبار


» صدور 16 موافقت‌نامه احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک در کهگیلویه و بویراحمد



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: 16 موافقت‌نامه برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک با تولید 70 مگاوات برق در این استان صادر شده است.


به گزارش راک نیوز : داود راهزادی اظهار داشت: شرکت توانیر با سرمایه گذاران و مالکان نیروگاه‌های مقیاس کوچک در این استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده که براساس این تفاهم‌نامه، برق مولدها به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.
وی افزود: سرمایه گذاری در این بخش با توجه به همکاری و همراهی وزارت نیرو به‌ویژه شرکت توانیر می‌تواند برای سرمایه گذاران بسیار مفید باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این نیروگاه‌ها در زمان تکمیل و بهره برداری می‌تواند 70 مگاوات برق تولید و در اختیار مشترکان قرار دهد.
راهزادی هزینه پیش بینی شده برای احداث و بهره برداری 16 نیروگاه مقیاس کوچک برق در کهگیلویه و بویراحمد را حدود یک هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی تصریح کرد:‌ درصورت بهره برداری از این نیروگاه‌ها شاهد اشتغال 300 نفر خواهیم بود.
راهزادی توافقنامه‌های نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق در این استان را مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، دنا، کهگیلویه و چرام ذکر کرد.
راهزادی ادامه داد: در صورت نبود مشکلی از سوی سرمایه گذاران، زمان احداث و بهره برداری از هر نیروگاه به 2 سال وقت نیاز است.
وی ابراز داشت: پنج نیروگاه کوچک برق آبی با ظرفیت تولید 17 مگاوات برق در شهرستان دنا وجود داشته که این نیروگاه‌ها تحت مالکیت شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد است.
براساس آخرین آمار شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد میزان تلفات انرژی در این استان از 24.2 درصد در سال ۹۳ به 13.8 درصد در پایان سال ۹۵ رسید که در کشور آمار مطلوبی است.
همچنین میزان خاموشی‌ها در استان از حدود 5.4 دقیقه در سال ۹۲ به ۳.۶۵ دقیقه در سال ۹۵ رسید.
براساس آمار شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند.
677 روستای زیر 20 خانوار با 9 هزار و 711 خانوار تا پایان سال گذشته هم در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار شد.
یک هزار و 797 روستا با 57 هزار و 29 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد دارای سکنه است که 97 درصد آنها معادل یک هزار و 743 روستا از نعمت برق برخوردار هستند.
یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود نیروگاه تولید برق است به‌طوری که این استان تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد.
ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با 730 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت ایران بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد. افزون بر 48 درصد از جمعیت این استان در مناطق روستای سکونت دارد.
ایرنا



تاریخ انتشار : 27 دی 1396, 08:34



» اخبار مرتبط:

  • احتمال مشارکت 280 میلیون یورویی چین در ساخت نیروگاه برق آبی "چم شیر"،
  • حادثه برق گرفتگی در نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان؛جان باختن یک کارگر
  • کهگیلویه و بویراحمد مستعد احداث نیروگاه های برق آبی است
  • دو انتصاب برقی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیر امور مالی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟