مشروح اخبار


» 320 پروژه عمران شهری و روستایی در سطح استان در دست اقدام است/عملیات اجرایی سد تنگ سرخ آغاز شد



عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه زنده رادیویی استان و توسعه با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با بیان اینکه 370 پروژه عمرانی و طرح اقتصادی به مناسبت دهه فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار داشت: از این تعداد 185 پروژه عمرانی، 178 پروژه اقتصادی و 7 پروژه گردشگری هستند.

به گزارش راک نیوز :وی حجم سرمایه گذاری انجام شده این پروژه‌ها را 230 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 725 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

فیلی مهم‌ترین پروژه‌های این دهه را در فصل‌های راه و ترابری، فصل انرژی، بهداشت و درمان، کشاورزی، فصل آب و عمران شهری و روستایی عنوان کرد.

وی بیان کرد: از سرجمع اعتبارات عمرانی استانی و ملی که در سطح استان در سال جاری از محل ظرفیت‌های قانون بودجه 96 تخصیص یافته است حدود 890 میلیارد تومان اعتبار استانی و 280 میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان تأمین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مهم‌ترین پروژه‌های ملی و استانی در سطح استان در بخش عمرانی را در فصل حمل و نقل، فصل آب و فصل بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی برای توسعه و تجهیز باند فرودگاه یاسوج حدود 300 میلیارد ریال هزینه شد که در دهه فجر امسال به بهره‌بردای می‌رسد.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اجرای پروژه‌های بزرگ از جمله چهارخطه یاسوج – شیراز، یاسوج – سمیرم، یاسوج به گچساران و چهارخطه محور شریانی اهواز – شیراز در استان است که حدود 115 کیلومتر از شهرستان‌های گچساران و باشت می‌گذرد.

فیلی با اشاره به اینکه احداث محور اصلی سمیرم – پاتاوه – دهدشت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حمل و نقل جاده‌ای استان است، ابراز کرد: امسال 96 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

وی با اشاره به پروژه‌های فصل آب استان، گفت: آبرسانی به 6 شهر استان از جمله دهدشت، لیکک، سوق، چرام، لنده و دوگنبدان با اعتبار 165 میلیارد تومان در دستور کار آب منطقه‌ای استان است.

فیلی بیان کرد: عملیات اجرایی سدتنگ سرخ به منظور تأمین آب شرب پایدار و دراز مدت شهر یاسوج، شهرک‌های صنعتی و روستاهای شهرستان بویراحمد با اعتبار 150 میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه احداث سد چم شیر در شهرستان گچساران در دست اقدام است، اظهار داشت: طرح آبرسانی به دشت‌های کشاورزی شهرستان های گچساران و کهگیلویه با اعتبار 170 میلیارد تومان نیز اجرا می‌شود.

فیلی به پروژه های حوزه فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: کل حجم عملیات اجرایی در دست اقدام فاضلاب شهرهای یاسوج، دوگنبدان، دهدشت، چرام و سی‌سخت حدود 590 کیلومتر است که این پروژه برای اتمام نیازمند 185 میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: بیمارستان بزرگ 274 تختخوابی یاسوج یکی از پروژه‌های فصل بهداشت و درمان است که تا کنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اعتبار 890 میلیارد ریال در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: بیمارستان 128 تختخوابی گچساران تاکنون 72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای احداث و تجهیز این بیمارستان 560 میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.

وی افزود: تعداد 320 پروژه عمران شهری و روستایی  با اعتبار یک هزار و 690 میلیارد ریال در 17 شهر و 525 روستای فعال استان در دست اقدام است.



تاریخ انتشار : 17 بهمن 1396, 07:50



» اخبار مرتبط:

  • محور پاتاوه.دهدشت سال۹۶ به بهره برداری می رسد
  • اجرای 185 پروژه عمرانی در بخش بهداشت و درمان کهگیلویه بویراحمد
  • 90 طرح عمرانی و اقتصادی در بویراحمد به بهره برداری رسید
  • فرماندار باشت: از اختصاص 80میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی باشت خبر داد
  • معاون استاندار: مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد با عبور از حاشیه‌ها میسر است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟