مشروح اخبار


» تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای سی‌سخت و چرام احداث می‌شود



معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: |تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای سی‌سخت و چرام هم اکنون ۷۰ و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


به گزارش راک نیوز"مسعود مرادیان ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های آبفای شهری دهدشت اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 38 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در  سطح پنج  شهر دهدشت، یاسوج ، چرام، سی سخت و دوگنبدان اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه بنا داریم تمامی شهرهای بزرگ استان را به شبکه فاضلاب در کمترین زمان ممکن وصل کنیم، افزود: امسال بیش از 4943 فقره انشعاب فاضلاب  در سطح 5 شهردارای شبکه فاضلاب  استان نصب و اجرا شد.

مرادیان از اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سی‌سخت با پیشرفت فیزیکی 70 درصد به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های حوزه مهندسی و توسعه آبفای استان یاد کرد و گفت: اجرای و تکمیل این تصفیه‌خانه فاضلاب نقش موثری در تسریع اجرای طرح فاضلاب  شهر  سی‌سخت دارد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چرام را  از دیگر پروژه‌های مهم آبفای استان در این شهر دانست و گفت: این پروژه نیز تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مرادیان از  انجام و تکمیل  مطالعات طرح تاسیسات فاضلاب شهر های باشت و لنده  در سال  جاری خبر داد و افزود: اجرای این دو طرح در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو تصویب و مقدمات جذب اعتبار برای شروع پروژه‌های مذکور انجام گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم آبفای استان  در سال 96  اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر یاسوج با تأمین مالی از روش اوراق مشارکت بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده است.

مرادیان افزود: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در منطقه امامت شهر یاسوج از محل فاینانس داخلی یا درآمد جاری با اعتباری  بالغ بر 12میلیارد ریال نیز از دیگر  فعالیت های آبفای استان در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای استان نیز از دیگر برنامه‌های آبفای شهری است، عنوان کرد: احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سی‌سخت و چرام و مطالعه طرح فاضلاب شهرهای لنده نیز در دستور کار قرار گرفت.

مرادیان  به استفاده از ظرفیت منابع بنیاد برکت برای تأمین آب و اصلاح و بازسازی خطوط اصلی در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا در زمینه تامین آب و اجرای شبکه توزیع و خطوط انتقال شهرهای  باشت، قلعه رئیسی، دیشموک و چیتاب به مبلغ 34 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.



تاریخ انتشار : 23 بهمن 1396, 11:05



» اخبار مرتبط:

  • معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: اجرای 38 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد
  • 88 درصد پیشرفت فیزیکی فاز 2 فاضلاب گچساران
  • اختصاص بیش از 118 میلیارد ریال برای رفع تنش آبی و اصلاح شبکه کهگیلویه و بویراحمد
  • انتظار 14 ساله برای بهره برداری پیش تصفیه‌خانه دوگنبدان به پایان رسید
  • معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری: افتتاح و کلنگ زنی چهار طرح آب و فاضلاب شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟