مشروح اخبار


» باز هم فضای مجازی بلای جان شبکه خبر ودنا شد!/"همه اخبار را فقط از طریق این رسانه پی گیری کنند "!



اماباید علاوه بر شبکه خبر به شبکه استانی دنا هم اشاره ای کرد که درگزارش های ارسالی خود از محل حادثه سقوط هواپیمای مسافربری درحالیکه در اطراف خود خبرنگاران رسانه های استانی اعم از نمایندگی خبرگزاری ها ، روزنامه ها وسایت های خبری را میدید با کمال وقاحت میگفت به فضای مجازی و دیگر رسانه ها اعتماد نکنید واخبار کذب میدهند و رسانه ما را فقط قبول داشته باشید !.

در پی سانحه هوایی که برای هموطنانمان در پرواز تهران- یاسوج رخ داد، باز هم فضای مجازی ثابت کرد که سرعت عملش در انتقال خبر از شبکه های تلویزیونی به خصوص شبکه خبر بیشتر است.
به گزارش راک نیوز از یاسوج ؛ با این تفاوت که یکی از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای نیز در این امر از شبکه خبر و فضای مجازی هم پیشی گرفت و نخستین رسانه ای بود که خبر پیدا شدن لاشه هواپیما و آخرین رویدادهای مربوط به این سانحه را در رسانه خود منعکس کرد.
گرچه این اتفاق تازه ای در تلویزیون و به خصوص شبکه خبر که رسالتی جز انتقال سریع اخبار ندارد، نیست. اما در این مدت که حوادث ناگوار پشت سر هم برای هموطنانمان رخ می دهد، مردم نخستین بار در فضای مجازی از اخبار و رویدادهای ناگوار مطلع شده اند و به صورت خودجوش و شهروند خبرنگار اخبار و اطلاعات را به یکدیگر منتقل کرده اند. حال آنکه شبکه خبر جزو نخستین رسانه هایی است که خبرنگاران و تصویربردارانش زودتر و راحت تر از سایر رسانه ها می توانند در محل وقوع خبر حاضر شده و به طور مستقیم پوشش خبری بدهند. گرچه همه اخباری که در فضای مجازی دست به دست می شود، قابل استناد نیست، اما بار دیگر ثابت شد که شبکه خبر با نیروهای بسیاری که در این زمینه دارد، اما پس از اینکه اخبار در فضای مجازی دست به دست شد، از روی ناچار فیلم ها و عکس ها را برای مخاطبانش پخش کرد. شاید اگر فضای مجازی وجو نداشت، این عکس ها و فیلم ها از این رسانه پخش نمی شد. این در حالی است که از زمان وقوع زلزله برای هموطنان غرب ایران به بعد بارها در زیرنویس شبکه ها به خصوص شبکه خبر از مردم خواسته شده که همه اخبار را فقط از طریق این رسانه پی گیری کنند و به اخبار و تصاویری که در فضای مجازی منتشر می شود، اعتماد نکنند. حال باید از مدیران این رسانه و دبیران بخش خبر پرسید در عصر تکنولوژی و انتقال سریع اخبار در فضای مجازی، رسانه ای که اخبار روز را دیرتر و خلاصه تر از فضای مجازی به مخاطبان ارائه می دهد، چگونه می تواند منبع اطلاع رسانی مورد اعتماد مردم هنگام وقوع چنین اتفاقاتی باشد. آن هم در شرایطی که خانواده های داغدار چشم انتظار کوچکترین خبری از عزیزانشان هستند! بد نیست که تلویزیون و شبکه ای که صرفا عنوان خبر را یدک می کشد، کمی به عملکرد خود نگاه واقع بینانه و منصفی داشته باشد.

اماباید علاوه بر شبکه خبر به شبکه استانی دنا هم اشاره ای کرد که درگزارش های ارسالی خود از محل حادثه سقوط هواپیمای مسافربری درحالیکه در اطراف خود خبرنگاران رسانه های استانی اعم از نمایندگی خبرگزاری ها ، روزنامه ها وسایت های خبری را میدید با کمال وقاحت میگفت به فضای مجازی و دیگر رسانه ها اعتماد نکنید واخبار کذب میدهند و رسانه ما را فقط قبول داشته باشید !.

این اظهارات خبرنگاران شبکه استانی دنا درحالی مطرح  میشود که پنج شنبه شب در ارتباط زنده ای که برنامه تیتر یک شبکه خبر با یکی از این خبرنگاران داشت و از وی آخرین اخبار و اطلاعات را جویاشده بودمشخص شد اینقد اطلاعات این خبر نگار حاضر در میدان غیر واقعی و سوخته است که  رئیس امداد ونجات کشور درهمان لحظه اظهارات آماری وی را تکذیب نمود و مجری شبکه خبر انگار پشیمان از ادامه گفتگو سریعا با وی خداحافظی کرد .

حال حق انتخاب را باید به مردم داد که آیا کانال های تلگرامی منتسب به رسانه های رسمی در استان کهگیلویه وبویراحمد در سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافری 3704 پرواز آسمان ایرلاین در اطلاه رسانی را انتخاب نمودند یا شبکه استانی دنا و بقولی بین المللی خبر را!



تاریخ انتشار : 4 اسفند 1396, 07:57



» اخبار مرتبط:

  • 28 سایت خبری در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند
  • اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره شایعات خروج مدیرعامل یک بانک
  • کارگردان طنز تلویزیون ایران به GEM TV پیوست+عکس
  • تکذیب خبر اسلحه کشیدن یکی از فرمانداران در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد
  • افزایش آگاهی عمومی مهم‌ترین مقوله در برقراری امنیت فضای مجازی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟