مشروح اخبار


» بارش برف جاده گردنه بیژن در شهرستان دنا را مسدود کرد



جاده گردنه بیژن در شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد که هفته گذشته برای کمک به عملیات جست و جوی هواپیمای تهران- یاسوج و انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه بازگشایی شد در اثر بارش برف در چند روز گذشته مسدود شده است.


به گزارش راک نیوز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اثر بارش برف در سه روز گذشته نزدیگ به 80سانتی متر برف در گردنه بیژن به زمین نشسته است.
علی خانپایه افزود: گردنه بیژن یکی از مناطق برف گیر و سخت گذر در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در برخی سال های گذشته این محور نزدیک به 6 ماه هم مسدود می شد.
وی با بیان اینکه گردنه بیژن، منطقه ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت مرکزشهرستان دنا است که در ایام سردِ سال، ارتفاع بارش برف در آن از یک متر بیشتر می شود.
جاده گردنه بیژن به پادنای سمیرم از اوایل بهمن امسال به دلیل بارش برف و احتمال ریزش سنگ و صخره های کنار جاده مسدود شده بود هفته گذشته توسط اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای دنا بازگشایی شد.
طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد سمیرم تا سی سخت 20 کیلومتر است که 12 کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
خانپایه تصریح کرد که بازگشایی جاده گردنه بیژن از روز یکشنبه برای کمک به عملیات انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران -یاسوج از سر گرفته می شود.
عملیات جست و جو و انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون بدلیل شرایط جوی نامناسب متوقف شده است.
هواپیمای ای تی ار 72شرکت آسمان روز یکشنبه هفته گذشته با 66مسافر و خدمه در کوه های دنا سقوط کرد.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با وجود بارش باران از دو روز گذشته تمامی جاده های ارتباطی اصلی این استان باز و تردد در آنها برقرار است.
بارش برف و باران از سه روز قبل در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و تا روز سه شنبه ادامه دارد.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
سپهدار آسابه اظهار داشت: با وجود ادامه بارش باران در گردنه های برفگیر و محورهای کوهستانی استان از جمله یاسوج به اقلید، یاسوج به شیراز، یاسوج به اصفهان، یاسوج به باغچه سادات و یاسوج به بابامیدان از دو روز گذشته ، عبور و مرور در این جاده ها روان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 45 گردنه و یکهزار و 500 کیلومتر جاده برف گیر است.
وی ادامه داد که درجاده کوهستانی یاسوج، باغچه سرفاریاب ،بارش بصورت باران و برف است و در جاده یاسوج به اقلید در گردنه باباحسن کاکان حدود هشت سانتی متر برف باریده است.
آسابه گفت: درجاده یاسوج به شیراز در چند نقطه ریزش های لحظه ای یا نقطه ای گزارش شده که با حضور به موقع راهداران و پاکسازی سطح جاده مشکلی در تردد خودروها ایجاد نشده است.
به گفته وی از کیلومتر 24در دوراهی سرگچینه تا کیلومتر40در کوشک سفلی در جاده یاسوج به بابامیدان همراه با بارش باران،مه شدید گزارش شده است.
130دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است.
150 نفر نیروی راهداری در 23 راهدارخانه ثابت و سیار مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی به مردم توصیه کرد که تا پایان روز سه شنبه آینده از سفرهای غیرضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و برف گیر از جمله شب هنگام خودداری کنند و در صورت الزام به سفر تجهیزات ایمنی، زنجیرچرخ، پوشاک گرم و اغذیه خشک همراه داشته باشند.
آسابه اظهار داشت: هموطنان قبل از سفر از طریق سامانه گویای تلفنی 141 از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های ارتباطی استان آگاه شوند.
ایرنا



تاریخ انتشار : 6 اسفند 1396, 11:11



» اخبار مرتبط:

  • تردد در برخی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد با زنجیر چرخ امکان پذیراست
  • جاده برف گیر گردنه بیژن دنا برای ادامه عملیات امدادی بازگشایی شد
  • جاده یاسوج - سی سخت مسدود شد
  • هشدار وقوع تگرگ در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • تخلیه دو روستا درکهگیلویه بعلت ریزش کوه ! /راه ارتباطی 110 روستا قطع است!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟