مشروح اخبار


» نشست هم اندیشی اعضای کانون وکلای فارس و کهکیلویه و بویراحمد



نشست هم‌اندیشی آئین گرامیداشت هفته وکیل مدافع با حضور اعضای شورای شهر شیراز و مدیران کانون وکلای فارس و کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی آئین گرامیداشت هفته وکیل مدافع با حضور اعضای شورای شهر شیراز و مدیران کانون وکلای فارس و کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ شب گذشته در آئین گرامیداشت هفته وکیل مدافع که به دعوت کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد در سالن همایش‌های باشگاه دانشگاه شیراز برگزار شد، اعضای شورای شهر شیراز و جمعی از وکلای دادگستری در خصوص مباحث مربوط به این قشر، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

رئیس شورای شهر شیراز در آئین مذکور با اشاره به نقش وکلا در ایجاد شهری ایده آل اظهار داشت: نهادهای مدنی شورای شهر در کنار کانون وکلا می‌توانند در به وجود آمدن شهری به‌دوراز ظلم و تعدی ایفای نقش کنند.

احمدرضا دستغیب با بیان اینکه شورای شهر شیراز در راستای صیانت از حقوق شهروندان، کمیته حقوق شهروندی تشکیل داده است، گفت: با کمک کانون وکلا می‌توان به وظیفه ذاتی موکلی مردم جامه عمل پوشاند.

رئیس کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: هفتم اسفندماه نقطه عطفی در تاریخ وکالت است که به همت دکتر محمد مصدق کانون وکلا موجودیت پیدا کرد.

پارسا با بیان اینکه استقلال وکلا ضامن انجام تکالیف قانونی این قشر خواهد بود، افزود: کانون وکلا به دلیل ویژگی‌های یک نهاد مدنی، در مسائل کلان‌شهری باید دخالت مؤثر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جمع وکلای دادگستری نیروهای توانمدی وجود دارد که می‌توانند در کنار مدیران دستگاه‌ها ایفای نقش کنند.

پس از سخنان پارسا دیگر اعضای شورای شهر شیراز و جمعی از وکلا نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص بحث وکالت و حقوق شهروندی پرداختند.



تاریخ انتشار : 7 اسفند 1396, 04:56



» اخبار مرتبط:

  • توزیع کارت آزمون داوطلبان کارآموزی وکالت 91
  • انتخابات هیئت مدیره وکلای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون کانون وکلای دادگستری
  • آغاز ثبت‌نام آزمون وکالت سال 92
  • صدور دستور قضایی برای توقف اعلام نتایج آزمون وکالت سال 91
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟