مشروح اخبار


» شمار گردشگران کهگیلویه و بویراحمد به بیش از 680 هزار نفر رسید



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 28 اسفند 1396 تا ساعت 24 روز پنجم فروردین امسال 680 هزار و 342 مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری این استان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج درصد افزایش نشان می دهد.


محمود باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار راک نیوز اظهار داشت: 407 هزار و 847 نفر از این تعداد در مدارس و پارک های کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافته اند.
وی بیان کرد: در این مدت شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه میزبان بیشترین تعداد گردشگر نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.
باقری عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات رفاهی بهتر به مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 448 بازدید نظارتی از جاذبه های گردشگری این استان انجام شده است.
باقری ابراز داشت: برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد 9 نمایشگاه سوغات محلی و صنایع دستی با بیش از 100 غرفه در مبادی ورودی شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری آن دایر شده است.
وی گفت: 12 جشن نوروزی با عنوان نوروز همدلی برای تعطیلات نوروزی امسال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ‌جز شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان پیش بینی شده است.
باقری اظهار داشت: 120 هزار عدد انواع اقلام تبلیغاتی از جمله بروشور، نقشه، پوستر و سی.دی در راستای معرفی ظرفیت‌ های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حال توزیع بین گردشگران نوروزی این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.



تاریخ انتشار : 6 فروردین 1397, 11:29



» اخبار مرتبط:

  • 220 گشت پلیس در کهگیلویه و بویراحمد مستقر می شوند
  • اختصاص 184 آموزشگاه در کهگیلویه و بویراحمد برای اسکان نوروزی
  • ورودی شهرهای کهگیلویه وبویراحمد پاکسازی شود
  • اسکان 366 هزار نفر گردشگر در اقامتگاه های کهگیلویه و بویراحمد
  • 100هزار بسته گردشگری بین مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟