مشروح اخبار


» آسمان کهگیلویه و بویراحمد از پنجشنبه بارانی می شود/جزییات



کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید، آسمان این استان در تمامی نقاط طی روزهای پنجشنبه و جمعه بارانی پیش‌بینی می‌شود.


ولی بهره‌مند روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار راک نیوز اظهار داشت:افزایش یک تا سه درجه ای دما،وزش باد شدید و رعد و برق از دیگر پدیده های جوی استان در سه روز آینده خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سی سخت با حداقل دمای 7.2 درجه سردترین و امامزاده جعفر با 30.8 درجه گرم‌ترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد در 24 ساعت گذشته بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین میزان بارش های بهاری در این استان از نیمه دوم فروردین امسال تا امروز با 149 میلیمتر مربوط به شهر یاسوج بوده است.

بهره مند اظهار داشت: این میزان در شهرهای سی سخت، دهدشت و دوگنبدان و منطقه امامزاده جعفر گچساران نیز به ترتیب 145.9، 71.6، 46.5 و 45 میلیمتر بود.

میزان بارندگی سال زراعی جاری در سی سخت 417.5، یاسوج 375.4، لیکک 294، دهدشت 264.4،دوگنبدان 168.2و منطقه امامزاده جعفر گچساران 161.4 میلیمتر بود.

بر اساس آخرین آمارها میانگین بارندگی بلندمدت در یاسوج 804.2، سی سخت 686.6، دوگنبدان 430.2، دهدشت 491.4، لیکک 358.9 و منطقه امامزاده جعفر گچساران نیز 423.7 میلیمتر است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

بهره مند ادامه داد: پدیده گرد و خاک از فردا چهارشنبه به مدت سه روز مناطق گرمسیری و سردسیری این استان را فرا می گیرد.

وی افزود: میزان گرد و خاک هوای کهگیلویه و بویراحمد در روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت به صورت رقیق و در روزهای پنجشنبه و جمعه غلیظ خواهد بود.

هوای این استان در اردیبهشت ماه امسال 2 بار شاهد گرد و خاک و کاهش دید افقی بوده است.

میزان دید افقی در روز جمعه هفته گذشته در شهرستان گرمسیری گچساران تا 200 متر کاهش یافت.

کارشناسان می گویند: در هنگام بروز پدیده گرد و خاک سالمندان، بیماران فلبی، تنفسی، زنان باردار و کودکان در موارد غیر ضروری در معرض هوای آزاد قرار نگیرند.



تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1397, 16:57



» اخبار مرتبط:

  • آسمان کهگیلویه و بویراحمد بارانی می‌ماند/جزییات
  • کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد مواظب هوای روزهای آینده باشند
  • گرد و خاک کهگیلویه و بویراحمد را فرا می گیرد
  • کارشناس اداره کل هواشناسی: هفته آینده هوای کهگیلویه و بویراحمدبارانی است
  • بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود/جزییات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟