مشروح اخبار


» در کهگیلویه و بویراحمد :100میلیارد ریال برای بهسازی بافت فرسوده اختصاص یافت



مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات بافت فرسوده برای عمران و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری این استان اختصاص یافت .


در کهگیلویه و بویراحمد :100میلیارد ریال برای بهسازی بافت فرسوده اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات بافت فرسوده برای عمران و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری این استان اختصاص یافت .

محمدعلی علیمردانی در گفت و گو با راک نیوز اظهار داشت: در کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 83 هکتار بافت فرسوده در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان شناسایی و توسط مشاور مطالعه شده است.

وی افزود: بافت های فرسوده شامل مناطق تاریخی، میانی و ناکارآمد شهری (سکونت گاه های حاشیه ای) هستند.

علیمردانی بیان کرد: 38 هکتار از این میزان در محدوده تاریخی، یک هزار و 170 هکتار سکونتگاه غیر رسمی و 875 هکتار بافت میانی فرسوده است.

وی عنوان کرد: 158 هزار و 638 نفر در بافت های فرسوده استان سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در برنامه اجرایی بهسازی بافت های فرسوده در سال 1397 ،بافت های شهرستان کهگیلویه به مرکزیت دهدشت و محله شرف آباد ها در یاسوج اضافه شده اند.

در برنامه بهسازی بافت فرسوده در سال گذشته (1396) برای 2 شهر یاسوج و دوگنبدان حدود 8طرح محرک تعریف شد. 

علیمردانی ابراز داشت: برای نوسازی بافت های فرسوده و در راستای سیاست های اخذ شده از وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی وام هایی در قالب نوسازی ساختمان های فرسوده در محلات بافت فرسوده به متقاضیان اعطا می شود که نسبت به نوسازی واحد های مسکونی خود اقدام کنند.

وی گفت: سال گذشته در زمینه عمران و بهسازی بافت های فرسوده 130 میلیارد ریال اعتبار به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت و در سال جاری نیز تاکنون در این زمینه 100 میلیارد به این استان اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مبلغ تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت های فرسوده را نسبت به هر واحد 400 میلیون ریال اعلام کرد. 

علیمردانی افزود: از اوایل سال 1397 تاکنون برای این استان مجوز 200 فقره وام دریافت شده که در بافت های فرسوده به متقاضیان واگذار می شود. 

وی عنوان کرد: کسانی که قصد تخریب منازل خود را دارند می توانند از تسهیلات ودیعه مسکن جهت رهن منازل اجاره ای استفاده کنند که این تسهیلات برای یاسوج مرکز استان ۲۰۰ میلیون ریال و برای دیگر شهرهای استان ۱۵۰ میلیون ریال است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته این میزان برای شهر یاسوج 150 میلیون ریال و شهرستان های دیگر 100 میلیون ریال بوده است.

اختصاص 200 میلیارد ریال به طرح‌های بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته 200 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بازآفرینی شهری به شهرهای یاسوج و دوگنبدان در این استان اختصاص یافت.

بازآفرینی شهری اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری منطقه‌ هدف عملیات است که در نهایت به یک پیشرفت پایداری اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی خواهد انجامید.

علیمردانی اظهار داشت: از این محل هم اینک 14 طرح بازآفرینی شهری در یاسوج و گچساران در دست اجرا است.

وی افزود: طرح‌های مختلفی شامل بهسازی محله‌های سادات، لبنان، رادک، خیابان شهید بلادیان و آسفالت معابر محله‌های یاسوج، احداث درمانگاه، کتابخانه و دارالقرآن در مناطق مختلف این 2 شهر از محل بازآفرینی شهری در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در برنامه توسعه چهار ساله برش استانی راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای در زمینه شهرسازی، بازآفرینی شهری، احیا بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری، بهبود وضعیت حاشیه نشینی و مسکن شده است.

علیمردانی یکی از اولویت‌های راه و شهرسازی این استان را بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد.

وی ابراز داشت: در راستای توسعه شهری و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در برابر بلایای طبیعی، نوسازی بافت فرسوده در شهرهای مختلف به‌ویژه گچساران و یاسوج یک اولویت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه و شهرسازی زمینه بهبود وضعیت موجود شهرهای استان در زمینه‌های مختلف از جمله بازنگری طرح جامع را در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است ساختمان‌هایی که بیش از 30 سال قدمت داشته باشند جزء بافت فرسوده هستند.

 کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

این استان 713 هزار نفر جمعیت دارد که 54 درصد آن در شهرها و 46 درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

158 هزار نفر از جمعیت شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

77هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها که بیشتر در یاسوج است، 79 هزار نفر در بافت‌های فرسوده شهری بیشتر در دوگنبدان و 2 هزار 260 نفر در بافتهای تاریخی شهر دهدشت زندگی می‌کنند.

شهر یاسوج با 50 سال سابقه شهرنشینی هم اکنون حدود 200 هزار نفر در شهر و اطراف آن سکونت دارند.

مهریان، مادوان، بلهزار، اکبرآباد از جمله مناطق حاشیه شهر یاسوج هستند.

 



تاریخ انتشار : 23 خرداد 1397, 13:22



» اخبار مرتبط:

  • اختصاص 200 میلیارد ریال به طرح‌های بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص 200 میلیارد ریال به طرح‌های بازآفرینی شهری کهگیلویه و بویراحمد
  • کلنگ ساخت کتابخانه در محله رادک دوگنبدان به زمین زده شد
  • تخصیص 72میلیارد ریال اعتبار برای بافت های فرسوده کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال جهت بهسازی محلات استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟