مشروح اخبار


» شجاع پوریان از حذف میدان «قیصر امین ‌پور» انتقاد کرد



ولی الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهرانا ز حذف میدان و مجسمه قیصر امین‌پور شاعر معاصر کشورمان واقع در سعادت آباد، منطقه 2 تهران انتقاد کرد.


به گزارش راک نیوز؛ولی الله شجاع پوریان با انتقاد از حذف میدان و مجسمه قیصر امین پور به دلیل رفع موانع ترافیکی اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره جدید با ترجیح انسان بر خودرو به دنبال تقویت هویت فرهنگی در شهر تهران است و اقدام اخیر در میدان قیصر امین پور یک بی سلیقگی بود که باید هرچه سریع تر جبران شود.







 



وی با تمجید از شخصیت قیصر امین پور افزود: قیصر امین پور از شاعران معاصر و نامی کشور است که سهم زیادی در حوزه اندیشه و ادبیات ایفا کرده و ما باید قدردان سرمایه های نمادین خود باشیم، من خاطرات زیادی از ایشان به عنوان دوست و هم استانی در دهه شصت در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارم و این موضوع بر من سنگینی بیشتری می کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با درخواست از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای بازگرداندن نام و نشان قیصر امین پور تصریح کرد: در گذشته همه شهر فدای خودرو شد ولی در عمل توسعه پل و تونل و بزرگراه کمکی به شریان ترافیکی شهر نکرد و اینکه امروز هم به بهانه رفع موانع ترافیکی سرمایه و داشته های فرهنگی را از دست بدهیم، مشکلی حل نخواهد شد. وی افزود: نه تنها خواستار بازگشت نام قیصر امین پور هستیم بلکه تلاش خواهیم کرد با ایجاد راسته های فرهنگی از قبیل راسته کتاب و گذر هنر اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر را در جامعه پر رنگ کنیم.

گفتنی است، با تصمیم مسئولان شهرداری منطقه ۲ تهران میدان قیصرامین پور واقع در سعادت آباد به چهارراه تبدیل شده است. 

قیصر امین‌پور نویسنده، مدرس دانشگاه و شاعر معاصر متولد دوم اردیبهشت 1338 در گتوند از توابع استان خوزستان، یکی از تأثیرگذارترین شاعران در دوره انقلاب اسلامی است.

شعرهای امین‌پور از حیث بلاغی ارزشمند بوده و بر ظرفیت‌ها و توانمندی زبان فارسی افزوده ‌است. او توانسته ویژگی‌های سبکی و بلاغی شعر کلاسیک و شعر نیمایی را با شعرهایش تلفیق کند. یکی از عواملی که در نهایت، باعث برجستگی سبکی اوست، نوآوری در بلاغت و درک انتظار مخاطبان امروز از شعر است. 

طوفان در پرانتز، مثل چشمه، مثل رود، مجموعه شعر گل‌ها همه آفتابگردانند و دستور زبان عشق از جمله آثار امین پور است. 

وی هشتم آبان 1386 در تهران دارفانی را وداع گفت، پیکر این شاعر در زادگاهش گتوند و در کنار مقبره شهدای گمنام این شهرستان به خاک سپرده شد. 

پس از مرگ امین پور میدان شهرداری منطقه ۲ واقع در سعادت آباد به نام وی نامگذاری شد. 



تاریخ انتشار : 24 شهریور 1397, 07:19



» اخبار مرتبط:

  • واکنش «بزن! بزنی!» نمایندگان مجلس به نطق احساسی و شاعرانه نماینده اهواز!
  • امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی شد
  • آغاز دور برگشت لیگ برتر هندبال:جدال نفت و گاز گچساران و پتروشیمی مارون
  • پایان سی امین دوره لیگ برتر هندبال؛نفت و گاز گچساران باخت اما قهرمان شد
  • واکنش ها به خبردرگذشت امین حیایی +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟