مشروح اخبار


» نواخته شدن زنگ مهر در یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد/تصاویر



سال تحصیلی ۹۸ـ۹۷ به صورت رسمی  با نواختن « زنگ مهر» در همه مدارس استان آغاز شد.

با حضور راک نیوز " دکترعلی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، زارع پورمدیرکل آموزش وپرورش استان و جمعی از مسئولین استانی در اولین روز ماه مهر«زنگ مهر» در مدرسه دخترانه شاهد یاسوج وهمزمان با سراسر کشور وهمه مدارس استان نواخته و سال تحصیلی ۹۸ـ۹۷ آغاز شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۸ـ۹۷ در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه شاهد یاسوج با تبرک بهار علم و دانش وآغاز سال تحصیلی وهفته دفاع مقدس گفت: بالاترین آموختن ها از قیام عاشورایی امام حسین(ع) شروع شد و هشت سال دفاع مقدس تداوم این نوع آموختن است.

علی محمد احمدی با تسلیت محرم الحرام و ایام شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، افزود: دانش آموزان باید علم و دانش را درکنار درس معرفت و ایثار از حضرت اباعبدالله الحیسن(ع) بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این آیین گفت: سال تحصیلی ۹۸-۹۷  با شعار «کیفیت بخشی، مهارت آموزی و توسعه مشارکت» آغاز شد. 

هادی زارع پور با بیان اینکه، بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید در استان را آغاز کردند، افزود: ۱۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز کلاس اولی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه، ۴۸ درصد از این دانش آموزان دختر و ۵۲ درصد نیز پسر هستند، گفت: ترکیب جمعیت شهری و روستایی و مدارس دولتی نسبت به غیردولتی به ترتیب ۷۵ به ۲۵ و ۷۸ به ۲۲ درصد است.

وی با تاکید براینکه، شکوفایی استعدادهای دانش آموزان مستلزم مشارکت و همراهی خانواده‌هاست، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تمام امکانات برای دانش آموزان بهتراز سال های گذشته آماده شده است.

به گفته زارع پور، ۱۳ هزار و ۵۰۰ معلم در استان آماده آموزش ۱۵۳ هزار و ۶۷۰ دانش آموز در سه هزار و ۱۵ مدرسه و هشت هزار و ۶۰۲ کلاس درس هستند.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ۴۹۸ هزار کلاس در قالب ۹۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در سراسر کشور به تحصیل می ‌پردازند.

نواخته شدن زنگ مهر در یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد/تصاویر
نواخته شدن زنگ مهر در یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد/تصاویر
نواخته شدن زنگ مهر در یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد/تصاویر



تاریخ انتشار : 1 مهر 1397, 08:48



» اخبار مرتبط:

  • رییس آموزش و پرورش گچساران:یکهزار و 250کلاس درس و بیش از 25 هزار دانش آموز، آماده استقبال از سال تحصیلی جدید هستند.
  • رئیس آموزش و پرورش گچساران:2هزار و 500 دانش آموز کلاس اولی امسال در گچساران به مدرسه می‌ روند
  • کمبود 100معلم مقطع ابتدایی در آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • شهریه مدارس هیات امنایی کهگیلویه و بویراحمد حدود 33درصد کاهش یافت
  • دریافت وجه نقد از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟