مشروح اخبار


» آغاز سال تحصیلی در مدارس باشت و کمبودها




سال جدید تحصیلی در مدارس باشت در حالی آغاز شده که برخی از این مدارس در معرض انبوهی از مشکلات از جمله عمر زیاد ،نبود روشنایی و کمبود سرويس بهداشتي قرار گرفته اند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش باشت بابیان اینکه بیش از 140 مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان میزبان دانش‌آموزان خواهند بود، گفت: باشت 4 هزار و 200 دانش‌آموز دارد.

محمود نظری در گفتگو با راک نیوز، درباره سال تحصیلی ۹۷-۹۸، توضیح داد: در سال تحصیلی جاری 4 هزار و 200 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی باشت ثبت‌نام و سال تحصیلی را در بیش از 140 مدرسه شهری و روستایی، دولتی و غیردولتی و هیئت‌امنایی آغاز کردند.

وی یاداور شد:از این تعداد مدارس 20 مورد کانکسی است که بیش از 80 دانش آموز در آنها مشغول به تحصیل هستند.

وی ابراز کرد: همچنین بیش از 15 درصد از مدارس این شهرستان معادل 20 واحد آموزشی برق ندارند که بیش از 250 دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند. 

نظری اظهار داشت: 70مدرسه در این شهرستان بالای 30 سال عمر دارند که از این تعداد 20 باب نیازمند بازسازی و نوسازی است.

نظری اضافه کرد: در مهرماه امسال 480 معلم و کادر آموزشی عهده دار آموزش و تربیت این تعداد دانش آموز شهرستان باشت خواهند بود.

افزایش دانش‌آموزان باشت

رئیس آموزش‌وپرورش باشت همچنین از افزایش میزان دانش‌آموزان این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته 4 هزار و 100 دانش‌آموز برای حضور در کلاس درس ثبت‌نام کردند که این میزان امسال به 4 هزار و 200 نفر رسیده است.

25 درصد مدارس باشت سرویس بهداشتی ندارند

نظری ادامه داد:140 واحد آموزشي در شهرستان باشت وجود دارد كه حدود 25 درصد آنها فاقد سرويس بهداشتي اند و اين مشكلي است كه نمي توان بي اعتنا از كنار آن عبور كرد . زيرا سلامت دانش آموزان مشغول به تحصيل در چنين فضاهاي آموزشي ، تهديد مي شود .

وی افزود:آموزش و پرورش باشت نيازمند یک ميليارد و500میلیون ریال اعتبار می باشد تا بتواند 30 واحد آموزشي را به سرويس هاي بهداشتي تجهيز كند.

گفتنی است نياز مدارس به سرویس بهداشتی ، ضرورتي است كه نمي توان نسبت بدان بي اعتنا بود . زيرا سرنوشت سلامت دانش آموزان در گرو داشتن فضاهاي بهداشتي و سالم است.

باشت یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب ایران است و این شهرستان با 21 هزار نفر جمعیت از دو بخش مرکزی و بوستان تشکیل یافته و مرکز آن شهر باشت می باشد.



تاریخ انتشار : 4 مهر 1397, 06:08



» اخبار مرتبط:

  • کمبود 100معلم مقطع ابتدایی در آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس آموزش و پرورش گچساران:2هزار و 500 دانش آموز کلاس اولی امسال در گچساران به مدرسه می‌ روند
  • 22درصد از مدارس متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد زیر 20 نفر دانش آموز دارد
  • رییس آموزش و پرورش گچساران:یکهزار و 250کلاس درس و بیش از 25 هزار دانش آموز، آماده استقبال از سال تحصیلی جدید هستند.
  • توزیع 11 هزار اقلام آموزشی رایگان در مدارس کهگیلویه و بواحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟