مشروح اخبار


» 220کیلومتر از خط لوله آغاردالان شست و شو شد



رئيس اداره خدمات عمليات شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت:عمليات شست و شو( توپكراني) خط لوله 42 اینچ آغاردالان به طول 220کیلو متر، در کمترین زمان ممکن با رعایت نکات دقیق مسائل ایمنی با موفقیت به پایان رسید.


به گزارش روز یکشنبه راک نیوز به نقل از روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران ؛بيژن آقايي افزود: این میزان شست و شوی خط لوله به منظور ایمن‎سازی با هماهنگی ستاد مناطق نفت خيز جنوب و منطقه دالان، از نقطه 137 تا لخته گیر1600و از لخته گیر1600 تا ایستگاه2000 انجام شد.
220کیلومتر از خط لوله آغاردالان شست و شو شد

 وي در خصوص انجام اين عمليات تصريح كرد: پس از آماده سازي و تامين فشار  و ريت مورد نياز، توپك از سوي منطقه دالان به سوي ايستگاه 1600 ارسال شد و در ادامه با افزايش فشار و ريت توپك رها شده در توپك گير ايستگاه 1600 با موفقيت دريافت شد.

آقایی ادامه داد: با هماهنگي با منطقه آغاجاري در سريعترين زمان ممكن عمليات ارسال توپك دوم از لخته گير 1600 به سوي لخته گير 2000 شروع و اين عمليات موفقيت آميز نيز با دريافت توپك در محل مورد نظر به پايان رسيد.

رئيس اداره خدمات عمليات شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران   در پایان از تلاش هاي تمامي مديريت ها و گروه هاي حاضر در اين عمليات ،ادارات مهندسي فرآورش،تاسيسات گاز، تعميرات و اداره ايمني و گروه اعزامي از منطقه دالان در خصوص انجام اين عمليات بزرگ كه با مديريت عمليات همكاري لازم را داشته اند تقدیر کرد.

 توپكراني عمليات عبور دادن شي خارجي با فرآيندي خاص از خطوط انتقال نفت و گاز    است كه با هد ف ، تميز كردن شريان هاي انتقال از رسوبات ايجاد شده ، خارج ساختن مايعات ، اندازه گيري قطر دروني خطوط لوله ، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگي و بازديد دروني خطوط صورت مي گيرد .

به گزارش راک نیوز؛ هم اکنون روزانه 635 هزار بشکه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تولید می‌شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان فعالیت دارد.

این شرکت دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران، استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

این میدان با ذخیره درجای ۶۶٫۷ میلیارد بشکه و ذخیره نهایی ۲۳٫۷ میلیارد بشکه نفت خام، پس از میدان نفتی اهواز دومین میدان بزرگ نفتی ایران بشمار می‌آید.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانی @RAAKNEWS همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 15 مهر 1397, 07:21



» اخبار مرتبط:

  • تولید نفت گچساران به 620 هزار بشکه در روز رسید
  • مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛تولید روزانه نفت گچساران به620 هزار بشکه رسید
  • اجراي سه هزار و 675 كيلومتر توپكراني در شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران
  • ظرفیت تولید نفت گچساران به 635 هزار بشکه در روز خواهد رسید
  • انجام3هزار و395كيلومتر توپكراني توسط شركت بهره برداري نفت وگاز گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟