مشروح اخبار


» براساس اعلام خبرگزاری مجلس عدل هاشمی نماینده مردم شهرستان لنده نیست!!+سند



شهرستان لنده با مرکزیت لنده از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد. تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، لنده توسط

شهرستان لنده با مرکزیت لنده از قدیمی‌ترین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است، به طوری که در سال ۱۳۰۵ با نام بخش ثلاث و زیر نظر فرمانداری کل بهبهان اداره می‌شد. تا قبل از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، لنده توسط خوانین ایل طیبی اداره می‌شد. در بسیاری از موارد این شهر دارای اولین ها بود تا اینکه دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد چند شهرستان جدید در استان های تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده(13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری-مصوب 1362- باشهرستان لنده به مرکزیت شهر لنده از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر لنده مشتمل بر دهستان های طیبی گرمسیری شمالی و عالی طیب و بخش موگرمون در تابعیت استان کهگیلویه و بربراحمد در 12 دی ماه 1391 موافقت کرد.

این شهرستان که از کهگیلویه جدا شده بود کماکان به همراه شهرستان های کهگیلویه ،بهمئی وچرام در مجلس شورای اسلامی درای یک نماینده هستند که در زمان شهرستان شدن لنده سید علی محمد بزرگواری نمایندگی این حوزه را بر عهده داشت و در حال حاضر عدل هاشمی پور نمایندگی این حوزه را که اصطلاحا به کهگیلویه بزرگ مشهور می باشد را برعهده دارد، اما اتفاق عجیب و یا شاید گفت گاف خبرگزاری ملت که متعلق به مجلس شورای اسلامی می باشد در جدول نمایندگان استان کهگیلویه وبویراحمد با معرفی غلامرضاتاجگردون بعنوان نماینده شهرستان های گچساران وباشت سپس به معرفی غلام محمد زارعی نماینده شهرستان های بویراحمد ودنا پرداخته ،اما در انتها عدل هاشمی پور را نماینده شهرستان های کهگیلویه ،بهمئی وچرام معرفی نموده و نامی از شهرستان لنده در این بین دیده نمی شود!
براساس اعلام خبرگزاری مجلس عدل هاشمی نماینده مردم شهرستان لنده نیست!!+سند

بهرحال غفلت رسانه رسمی مجلس شورای اسلامی از درج نام دیار کهن لنده درحالیکه قریب 6 سال از شهرستان شدن این خطئه می گذرد بسیار جای تعجب دارد !!



تاریخ انتشار : 13 آبان 1397, 16:33



» اخبار مرتبط:

  • موگرمون بخش شد ،لنده شهرستان
  • نماینده مردم کهگیلویه بزرگ از پروژه راه ارتباطی لنده ـ تراب به دهدشت بازدید کرد+نشست بامردم لنده
  • بازدید نماینده کهگیلویه از پروژه آبرسانی به شهرستان بهمئی +عکس
  • پیام تبریک مردم قلعه رئیسی برای مردم لنده
  • نماینده کهگیلویه :خروج ازبن بست مواصلاتی خواسته مهم مردم کهگیلویه از هیات دولت است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟