مشروح اخبار


» برگزاری بیش از ۴۴۰برنامه فرهنگی و متنوع در هفته کتابخوانی



یاسر رحیمیان با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در جامعه اظهار داشت: بر اهمیت کتاب و مطالعه در قرآن و در دین اسلام تاکید شده است و اولیا و انبیا و امامان معصوم بارها بر اهمیت خواندن کتاب و مطالعه در خانواده و جامعه سفارش کرده اند.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد، یاسر رحیمیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت مقام کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گفت: این هفته فرصت مناسبی برای ارج نهادن به زحمات کسانی است که افتخار خادمی کتاب و کتابخانه را دارند و هدف از گرامیداشت این روز، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه و تشویق فعالان عرصه کتاب و کتابخانه است.

یاسر رحیمیان با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در جامعه اظهار داشت: بر اهمیت کتاب و مطالعه در قرآن و در دین اسلام تاکید شده است و اولیا و انبیا و امامان معصوم بارها بر اهمیت خواندن کتاب و مطالعه در خانواده و جامعه سفارش کرده اند.

رحیمیان با اشاره به شعار هفته کتاب «حال خوش خواندن»، ویژه برنامه های این هفته را در استان حول محور این شعار دانست و تصریح کرد: تبلیغات محیطی، برگزاری نمایشگاه کتاب در تمامی شهرستان های استان، نواخته شدن زنگ مطالعه در برخی مدارس با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، برگزاری مسابقات کتاب خوانی به صورت مکتوب، جمع خوانی کتاب و بازدیدهای دانش آموزی از جمله برنامه های هفته کتاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این هفته ویژه برنامه هایی نیز برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برگزاری جلسات قصه خوانی و روخوانی کتاب با حضور اعضای کودک و خانواده های آن ها، بازدید مدارس از کتابخانه ها در یک روز خاص و مسابقات نقاشی ویژه کودکان از جمله این برنامه ها خواهد بود.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان همچنین بیان کرد: در تاریخ ۲۴ آبان ثبت نام رایگان در تمامی کتابخانه های عمومی استان انجام می شود و کتابخانه های عمومی استان در این هفته به ارائه خدمات ویژه به اقشار مختلف به ویژه نابینایان، اصناف، دانشجویان و دانش آموزان اقدام می کنند. حضور کارشناسان اداره کل در مدارس به جهت ترویج و تشویق دانش آموزان به کتابخوانی و همچنین امکان بازدید مدارس، مساجد، مراکز آموزشی و واحدهای تولیدی و صنعتی از کتابخانه ها در این هفته فراهم می شود.

وی خواستار همکاری سایر دستگاه های فرهنگی استان شد و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویر احمد آمادگی دارد تا برنامه های این دوره از هفته کتاب در استان را با مشارکت دستگاه ها، نهادها و همچنین در صورت تمایل با حضور فعالان فرهنگی در بخش خصوصی اجرا کند.

گفتنی است، دیدار با برخی مسئولان استان، چهره های فرهنگی و مذهبی و همچنین تجلیل خادمان کتاب و کتابخوانی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در روز ۳۰ آبان از دیگر برنامه های هفته کتاب در کهگیلویه و بویراحمد است.



تاریخ انتشار : 22 آبان 1397, 10:12



» اخبار مرتبط:

  • کمبود116 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مدارس گچساران
  • حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر :طرح کتابخانه دیجیتالی در شهرستان بهبهان اجرایی میشود
  • ریزش 43درصدی اعضاء فعال کتابخانه های عمومی کهگیلویه
  • فرماندار گچساران: ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه ضروری است/ 110هزار جلد کتاب در کتابخانه های گچساران موجود است
  • تجهیز کتابخانه دولت‌آباد یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر